Nem tudod, hogyan kezdj el feliratkozókat gyűjteni, vagy hogy hogyan növelheted a már meglévő e-mail listádat? Tanuld meg, hogyan építhetsz olyan, jól működő e-mail listát, ami megéri a befektetést és segít növelni a vásárlóid/ügyfeleid számát.

Az e-mail még mindig a leghatékonyabb marketingeszköz a világon, hiszen ezzel pontosan olyan emberekhez szólsz, akik kíváncsiak rád. Egy fantasztikus lehetőség van a kezedben, hogy szoros kapcsolatot építs ki velük, és ezzel együtt értékesíteni tudd a termékedet/szolgáltatásodat. Ám ehhez előbb egy jól felépített e-mail listára lesz szükséged.

A feliratkozók jelentik a hírlevél stratégia bázisát. Fontos, hogy folyamatosan növeld a listát, hiszen így lesznek a kampányaid igazán működőképesek.

Hogyan?

Ha megérted, hogy mire van szüksége a célcsoportodnak, olyan csábító ajánlatokat tudsz összeállítani, amik vonzzák az újabb és újabb feliratkozókat.

Az induláshoz szükséged lesz olyan felületekre, ahol begyűjtheted az e-mail címeket: feliratkozó űrlapra és landing oldalra. Természetesen a MailerLite ebben is segítségedre lesz.

Lássuk hogyan!

Mi is az az e-mail lista?

Az e-mail lista egy olyan adatbázis, ami azoknak a személyeknek az e-mail címét tartalmazza, akik hozzájárultak az e-mailek fogadásához.

Tehát ez olyan e-mail címek gyűjteménye, amit online formában vagy személyesen gyűjtöttél össze, például regisztrációs űrlapokon, egy alkalmazás segítségével vagy az üzletedben elhelyezett formanyomtatvány segítségével. Az e-mail címek gyűjtésének számos módja van – amiket megismerhetsz ebben az útmutatóban!

Az e-mail címek azonban csak száraz adatok. Amit utána csinálsz velük, ott történik az igazi varázslat. A megfelelő eszközökkel minden e-mail lista potenciális bevételi forrássá válik.

A listára küldött e-mailek segítségével kapcsolatot alakíthatsz ki a “vonal” másik végén lévő személlyel. Ha kommunikálsz a feliratkozóiddal, meghallgatod az igényeiket, és személyre szabott megoldásokat ajánlasz nekik, akkor ez a lista olyan eszközzé válik a kezedben, ami hűséges ügyfeleket generál.

Számos módon szabhatod személyre az e-maileket. Például beillesztheted a feliratkozók nevét a tárgysorba, születésnapi e-mailt küldhetsz a feliratkozóid tényleges születésnapján, vagy megoszthatod azokat az különleges ajánlatokat, amik a feliratkozók közelében zajlanak (erről később még többet beszélünk).

Mi mindent gondolj át, mielőtt elkezded a hírlevél feliratkozók gyűjtését?

Nagyon tetszik egy hasonlat, amit régebben olvastam: feliratkozókat gyűjteni a hírlevél listára olyan, mintha új barátokat szeretnél szerezni. Az első találkozáskor próbálsz közös érdeklődési pontokat találni, és jó benyomást is szeretnél tenni.

Ugyanez igaz az e-mail marketingre is. Ha valaki rátalál a márkádra, neked kell megmutatnod, hogy van közös kapcsolódási pont és ajánlani valami olyat, ami elmélyíti a kapcsolatotokat.

A legjobb lista felépítéséhez elengedhetetlen lépések:

– Tudd meg, mire van szüksége a célcsoportodnak
– Készíts olyan ajánlatokat, amik tetszetni fognak nekik
– Tedd egyszerűvé a feliratkozást
– Folyamatosan ossz meg velük releváns és értékes tartalmakat

 

1. lépés: Célcsoport meghatározása

Ismered a célcsoportodat? Tudod, hogyan tudsz segíteni nekik?

Miután megismerted a potenciális vásárlóid/ügyfeleid problémáit, fájdalompontjait, demográfiai adatait, érdeklődését és szükségleteit, képes leszel olyan tartalmakat készíteni, amiért cserébe örömmel megadják az e-mail címüket. 

🔥 Tipp: Ha van már hírleveled, kérdezd meg a feliratkozóidat egy kérdőívben, hogy milyen értéket kapnak tőled. Így tudod továbbfejleszteni a termékedet/szolgáltatásodat.

2. lépés: Vonzó ajánlat kidolgozása

Az emberek mindig olyan dolgokat keresnek, amik segítenek nekik. Legyen szó tudásról, jó üzletekről vagy bármi másról, arra van szükségük, ami megkönnyíti az életüket. A te feladatod, hogy olyan értéket kínálj nekik, amiért szívesen feliratkoznak a hírleveledre.

🔥 Tipp: készíts olyan csalit, amit csak a hírlevélre való feliratkozásért cserébe kaphatnak meg. Ez lehet termékminta, egy letölthető e-book, ellenőrzőlista, ingyenes workshop, videó vagy hangfelvétel, ami értéket jelent számukra. 

3. lépés: Feliratkozás gyorsan és egyszerűen

Ha a közönségednek megtetszik az ajánlatod, a lehető legegyszerűbbé kell tenned, hogy azonnal megkaphassák. Fontos, hogy mindig adj lehetőséget a feliratkozásra.

🔥 Tipp: ne akarj mohó lenni és túl sok adatot bekérni. Ez elriaszthatja az érdeklődőket. Első lépésként csak az e-mail címre van szükséged, a többi infót később is begyűjtheted.

4. lépés: releváns tartalom megosztása

Ha megvannak a feliratkozók és elkezdtél hírleveleket küldeni nekik, nincs más dolgod, mint rendszeresen releváns tartalmakat küldeni nekik. 

Mielőtt belevágsz a listaépítésbe, dolgozz ki egy marketing stratégiát. Mi lesz az üdvözlő leveledben?  Milyen gyakran küldesz majd hírleveleket? Hogyan fognak kinézni a hírleveleid? Hosszú távon mivel tartod fenn a figyelmet?

Ha előre kidolgozott stratégia alapján hírlevelezel, már a kezdetektől erős, releváns tartalmakat tudsz megosztani.

Ez a 4 lépés alkotja a feliratkozók megszerzéséhez szükséges elengedhetetlen alapokat. De még így is figyelned kell arra, hogy a megfelelő időben a megfelelő ajánlattal állj elő.

10 egyszerű tipp, hogy hogyan építs e-mail listát a semmiből

Az offline világban egyszerű dolgod van. Akkor kell megszólítanod a vásárlódat/ügyfeledet, amikor nálad van, és már azt is tudod, hogy érdeklődik a terméked/szolgáltatásod iránt.

 A te dolgod, hogy köszöntsd, majd kitaláld, hogy mire van szükséges és elmagyarázd neki, te hogyan tudsz a legjobban segíteni ebben.

Ha hiszed, ha nem az online világban is pont így működik. A weboldal, a blog, a webáruház vagy épp a landing oldal, az ahol találkozik veled. És azért van ott, mert olyan megoldást kínálsz neki, amire szüksége van. 

A legjobb időpont arra, hogy elkérd az emberektől az e-mail címüket, amikor a tartalmad a legjobban érdekli őket.

Ha jól csinálod, a weboldalad neked dolgozik és nagy konverzióval gyűjti neked a releváns e-mail címeket. 

Száz szónak is egy a vége: íme 10 szuperegyszerű módszer az e-mail lista gyors felépítésére.

1. Helyezz el feliratkozó űrlapot a weboldalon

A weboldal minden egyes oldala alkalmas új feliratkozók gyűjtésére. Tedd igazán egyszerűvé az emberek számára a feliratkozó űrlapok megtalálását.

Minél több feliratkozási lehetőséget helyezel el a weboldaladon, annál valószínűbb, hogy a látogatókból hírlevél feliratkozók válnak. Gondosan válaszd ki az űrlapok helyét, erre számtalan lehetőséged van a weboldalon. Fontos szempont, hogy egyik se zavarja meg a felhasználói élményt.

A MailerLite feliratkozó űrlap készítőjével a saját arculatodra és igényeidre szabhatod az űrlapot.

Íme néhány olyan hely a weboldalon, ahol jól konvertál a hírlevél feliratkozás:

Az űrlap elhelyezésének legnépszerűbb helye az oldalsáv teteje, különösen a blogokon. Ez az egyik első dolog, amit az olvasó látni fog, amikor ellátogat az oldalra.

A blogod remek hely a listád bővítésére. Ha az olvasók azonosulni tudnak a gondolkodásoddal, akkor többet akarnak olvasni tőled. Helyezz feliratkozási űrlapot minden blogcikk végére, cselekvésre ösztönzéssel (CTA), ami lehetővé teszi az olvasók számára, hogy akkor lépjenek veled kapcsolatba, amikor a leginkább a “fejükben” vagy.

A feliratkozó űrlap állandó elhelyezése a láblécben biztosítja, hogy a látogatók, akik kedvelik az olvasottakat, azonnal cselekedhessenek, bárhol járnak a weboldalon.

Végül érdemes áttekinteni a Google Analytics szolgáltatást, hogy megtaláld a legnépszerűbb oldalakat. Sok weboldal esetében a Névjegy/Rólunk oldal az egyik leglátogatottabb. Próbálj meg egy űrlapot középen hozzáadni egy csábító ajánlattal.

  1. 2. Szabd személyre az egyes oldalakra vonatkozó CTA-kat

A CTA az a gomb, ami ráveszi az embereket, hogy átkattintsanak. A klasszikusokat mindenki ismeri:

Regisztrálj

Iratkozz fel

Töltsd le

Ugyanakkor személyre is szabhatod a CTA-t, hogy megfeleljen a közönség demográfiájának, igényeinek és vágyainak. Például használhatod az alábbi CTA-kat:

30 nap ingyenes…

Próbáld ki most

Igényeld az ingyenes e-bookot

Kérem az 50% kedvezményt

Sőt, adott esetben akár szarkazmust, humort vagy könnyedebb hangnemet is bevethetsz. Ezek mosolyt csalhatnak az emberek arcára, és így még inkább hajlamosak kattintani.

Igen, szeretnék egy esélyt a győzelemre / Nem, utálom megnyerni a dolgokat

Gyerüüüünk

Légy fantasztikus

Számíthatsz rám

3. Készíts olyan felugró ablakokat, amik tényleg működnek

A felugró ablakok (pop up-ok) megítélése vegyes, de ha jól csinálják, rendkívül hatékony eszköz lehet.

Sok ember számára a felugró ablakok megszakítják a felhasználói élményt, ami a legrosszabb, ami történhet, amikor új feliratkozókat szeretnél gyűjteni. Ugyanakkor a Sumo tanulmánya megállapította, hogy ha a megfelelő időben használják a felugró ablakokat, akkor azok 40% -os konverziós arányt generálhatnak.

Hogyan használhatod az felugró ablakokat anélkül, hogy tönkretennéd a felhasználói élményt?

A felugró ablakok használatának új módjai minimalizálják a felhasználói élmény megszakítást. Például a MailerLite felugró ablak funkciója lehetővé teszi a pop up megjelenésének időzítését. Adj egy kis időt a látogatóknak a tartalom elolvasására, mielőtt a felugró ablak megjelenne.

Sok vállalkozás sikereket ér el a kilépési szándékra előugró űrlapokkal is, ahol az űrlap akkor jelenik meg, amikor a látogató távozna az oldalról.

Egy másik hely, ami anélkül vonzza a figyelmet, hogy idegesítené a látogatókat, az ún. sidebox pop-up. A felugró ablak így nem fed le fontos tartalmat, és a megszakítás már nem is olyan zavaró.

A legfontosabb az, hogy megtartsuk a nagyszerű felhasználói élményt, miközben  a blogot és a weboldalt e-mail címek megszerzéséhez használjuk. Ha felugró ablakokat használsz, figyeld folyamatosan az elemzéseket. Fontos, hogy a felugró ablakok ne befolyásolják negatívan a weboldalon töltött időt, az oldalmegtekintéseket és a visszafordulási arányokat.

4. Optimalizáld a landing oldalakat jól bevált módszerekkel

Minden közösségi média csatornának és kimenő marketing kezdeményezésnek (például reklámozásnak) vissza kell kapcsolódnia egy egyedi landing oldalra, vagyis céloldalra, amit kifejezetten e-mail címek rögzítésére terveztek.

A közösségi média és az e-mail marketing elengedhetetlen eszközök az online vállalkozás működtetéséhez. Akkor miért ne használhatnánk ki a két eszköz kombinált erejét egyidőben?

Közösségi média felületek, például a LinkedIn, az Instagram vagy a Facebook esetében olyan linkeket kell elhelyezned, amik a követőket egy céloldalra terelik. Ne feledd, hogy olyan értéket kell kínálnod ezeken a felületeken is, ami motiválja az embereket a kattintásra. A játékok, ajándékok, ingyenesen letölthető tartalmak vagy exkluzív termékkedvezmények felajánlása remek módszer a figyelem felkeltésére.

Amikor egy potenciális vásárló/ügyfél rákattint az ajánlatra mutató linkre, rajtad múlik, hogy a landing oldal eléggé meggyőző-e ahhoz, hogy az érdeklődő megadja az összes olyan információt, ami a konverzióhoz szükséges.

🔥 Tipp: A MailerLite megkönnyíti az egyedi céloldalak megtervezését: használhatod az előre elkészített sablonokat, így percek alatt elkészülhet egy vonzó landing oldal.

Jól bevált módszerek az igazán jó landing oldal készítéséhez

Ne kövesd el azt a hibát, hogy túl sok információt osztasz meg. A cél az, hogy a látogatónak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy megadja-e az e-mail címét. Bár a tökéletes landing oldal megtervezésének nincs mindenki számára egyformán működő receptje, jó ha ezeket a szempontokat észben tartod:

  1. Erős címsor: A címsornak világosan le kell írnia az ajánlat legvonzóbb előnyét.
  2. Támogatási pontok: Egy rövid leírással emeld ki az előnyöket. Sokan felsorolással segítik az olvasót, hogy könnyen átfuthassa a szöveget, de egy egyszerű mondat is jól működik.
  3. Vonzó képek: Az emberek azonnal reagálnak a vizuális információkra. A gyönyörű képek növelhetik a konverziókat, amennyiben relevánsak az ajánlat szempontjából.
  4. Gyorsan kitölthető űrlap: Egyszerű: minél kevesebbet kell tennie az embernek, annál magasabbak a konverziói. A legnagyobb siker érdekében csak az e-mail címet kérd el.
  5. Jól látható feliratkozás gomb: Használj kontrasztos színt a feliratkozás gombhoz, hogy az szinte kiugorjon a szövegből.

Javaslom, hogy teszteld a landing oldalaidat, hogy megtudd, mi működik a legjobban a közönséged számára. Néha a videó működik, míg máskor a pontokba szedett lista válik be.

Tudtad? A MailerLite segítségével annyi landing oldalt hozhatsz létre, amennyit csak szeretnél, így tesztelhetsz és kísérletezhetsz, amíg meg nem találod a tökéletes receptet.

  1. 5. Feliratkozó űrlap elhelyezése a Facebook-on

Ha Facebook-követőid nem szerepelnek a hírlevél listádon, azzal hatalmas lehetőséget hagysz ki, hogy kapcsolatba lépj olyan emberekkel, akik már érdeklődnek irántad.

A MailerLite és a Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy egyszerűen beágyazhasd a feliratkozó űrlapokat az oldalaidra, így közvetlenül a Facebookról szerezheted meg az e-mail címeket anélkül, hogy az embereknek valaha is el kellene hagyniuk a Facebook-ot.

6. Gyűjts feliratkozókat offline is

Sokat beszéltünk már arról, hogyan szerezz feliratkozókat az online, de mi a helyzet az offline térrel? A fizikai világban is rengeteg lehetőség kínálkozik arra, hogy találkozzunk a potenciális felirakozókkal és megkérjük őket, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre.

Függetlenül attól, hogy telefonon értékesítesz, konferencián veszel részt, vagy valaki bemegy hozzád az üzletbe, minden találkozás alkalmat kínál a hírlevél lista megalapozására vagy bővítésére. De ne feledd, ebben az esetben is szükséged van az engedélyükre! És ha offline gyűjtöd a feliratkozókat – például kézzel írt regisztrációs űrlapokkal -, ellenőrizd az esetleges elírási hibákat vagy érvénytelen címeket.

Bár az e-mail címek kézi gyűjtése a lista építéséhez nem rossz módszer, a MailerLite csinált egy alkalmazást, ami még jobb megoldást kínál az offline feliratkozók megszerzéséhez.

A MailerLite iPad alkalmazása megkönnyíti az e-mailek gyűjtését és az engedélyek megszerzését. Az e-mailek automatikusan összekapcsolódnak a MailerLite-fiókkal, hogy a listaépítés valóban zökkenőmentes legyen.

Ennél is fontosabb, hogy így bizonyítékod van az opt-inről, ami a GDRP miatt kiemelt fontosságú.

7. Hozz létre egy ajánlói programot

Ha már elégedett és elkötelezett feliratkozóid vannak, ráveheted őket, hogy osszák meg a nálad szerzett élményt a barátaikkal, ismerőseikkel is. Az ajánló program egy nagyon személyes módja annak is, hogy visszajelzést kapj a márkádról. Ez egy plusz lehetőség, hogy folyamatosan növeld a listádat.

A Below the Fold alábbi hírlevele egy olyan exkluzív eseményről oszt meg információt, amihez csak az a feliratkozó kaphat hozzférést, akinek legalább egy ismerőse feliratkozik a hírlevelükre egy, az e-mailben található, speciális link segítségével.  

  1. 8. Adj értéket lead mágnesekkel

A lead mágnes, vagyis csali, olyan tárgy vagy szolgáltatás, kedvezmény, letölthető tartalom stb. amit ingyen (de legalábbis hívogatóan olcsón) adsz – e-mail címért cserébe. Egy lead mágnes ösztönzőként hat az emberekre, hogy megadják neked a személyes adataikat.

Legyen szó letölthető útmutatóról, ingyenes e-bookról vagy exkluzív hozzáférésről egy podcasthez vagy videóhoz, olyan értéket kell adnod, amiért megéri feliratkozni.

A Lemon Friday szerzőknek segít, hogy kiépítsék platformjukat a közösségi médiában. Jelenleg várólista van a tagságra, de még így is elérik, hogy megérje náluk regisztrálni. Hogyan? Úgy, hogy havonta PDF formátumú közösségi média naptárakat kézbesítenek, hogy az emberek addig is haladhassanak, amíg várólistán vannak.

  1. 9. Használd ki a kvízek és felmérések népszerűségének erejét

Ossz meg egy online kvízt vagy felmérést – és aztán kérd meg a kitöltőket, hogy regisztráljanak, hogy megkapják az eredményeket. Mire a kvíz végére érnek, elég kíváncsiak lesznek ahhoz, hogy megtudják az eredményt. 

10. Szervezz csak tagoknak szóló online eseményeket

A webináriumok és az online konferenciák nagyszerű lehetőséget nyújtanak az e-mail címek gyűjtésére. Az esemény beállításakor tegyél fel egy regisztrációs űrlapot az oldalra a listád bővítéséhez.

Legyen a feliratkozóid listája naprakész

Egyszerűen fogalmazva: egy minőségi e-mail lista tele van elkötelezett feliratkozókkal, akik szeretnének hallani rólad.

Amikor organikusan építed fel a listát, a feliratkozók mind potenciális vásárlók/ügyfelek, akik alig várják, hogy vásárolhassanak tőled.

Másfelől: ha az e-mail listád tele van olyan emberekkel, akiket nem érdekelnek a tartalmaid, akkor az e-mailjeid nem tudnak velük kapcsolatot teremteni, ezek az emberek nem fognak tudni kapcsolódni a márkádhoz sem. Sőt, ami még rosszabb, spamként jelölhetik meg a hírleveledet. Ez akkor történik, amikor:
– e-mail listákat vásárolsz – ami egyébként illegális.
– tele van inaktívvá vált feliratkozókkal a listád.

Fontos gondolat, amit jó, ha megjegyzel: a lista minősége fontosabb, mint a feliratkozók mennyisége.

Használd a MailerLite Feliratkozó lista kezelés funkcióját, hogy a listád mindig naprakész legyen.

Tedd a feliratkozókat végtelenül boldoggá

Gratulálok, ha eljutottál idáig, megtetted az első lépést a listád bővítésének érdekében.  Fontos, hogy ne csak új feliratkozók megszerzésére koncentrálj, ne feledkezz meg azokról az emberekről sem, akik már feliratkoztak.

Tudtad, hogy az e-mail listád évente körülbelül 22,5% -kal romlik?

Olyan keményen dolgoztál, hogy megszerezd azokat az e-mail címeket, ugye nem akarod elveszíteni őket? Bár normális, ha évente az e-mail listád egy százalékát elveszíted, számos dolgot megtehetsz a veszteség minimalizálása érdekében.

Igen, fontos, hogy feliratkozóid nagyszerű tartalmakkal és ajánlatokkal találkozzanak, de a MailerLite programmal ennél sokkal többet tehetsz a jól működő e-mail marketing fenntartása érdekében.

forrás: mailerlite.com