Nem tudod, hogyan kezdj el feliratkozókat gyűjteni, vagy hogy hogyan növelheted a már meglévő e-mail listádat? Tanuld meg, hogyan építhetsz olyan, jól működő e-mail listát, ami megéri a befektetést és segít növelni a vásárlóid/ügyfeleid számát.
Az e-mail még mindig a leghatékonyabb marketingeszköz a világon, hiszen ezzel pontosan olyan emberekhez szólsz, akik kíváncsiak rád. Egy fantasztikus lehetőség van a kezedben, hogy szoros kapcsolatot építs ki velük, és ezzel együtt értékesíteni tudd a termékedet/szolgáltatásodat. Ám ehhez előbb egy jól felépített e-mail listára lesz szükséged.
A feliratkozók jelentik a hírlevél stratégia bázisát. Fontos, hogy folyamatosan növeld a listát, hiszen így lesznek a kampányaid igazán működőképesek.
Hogyan?
Ha megérted, hogy mire van szüksége a célcsoportodnak, olyan csábító ajánlatokat tudsz összeállítani, amik vonzzák az újabb és újabb feliratkozókat.
Az induláshoz szükséged lesz olyan felületekre, ahol begyűjtheted az e-mail címeket: feliratkozó űrlapra és landing oldalra. Természetesen a MailerLite ebben is segítségedre lesz.
Lássuk hogyan!
Mi is az az e-mail lista?
Az e-mail lista egy olyan adatbázis, ami azoknak a személyeknek az e-mail címét tartalmazza, akik hozzájárultak az e-mailek fogadásához.
Tehát ez olyan e-mail címek gyűjteménye, amit online formában vagy személyesen gyűjtöttél össze, például regisztrációs űrlapokon, egy alkalmazás segítségével vagy az üzletedben elhelyezett formanyomtatvány segítségével. Az e-mail címek gyűjtésének számos módja van – amiket megismerhetsz ebben az útmutatóban!
Az e-mail címek azonban csak száraz adatok. Amit utána csinálsz velük, ott történik az igazi varázslat. A megfelelő eszközökkel minden e-mail lista potenciális bevételi forrássá válik.
A listára küldött e-mailek segítségével kapcsolatot alakíthatsz ki a “vonal” másik végén lévő személlyel. Ha kommunikálsz a feliratkozóiddal, meghallgatod az igényeiket, és személyre szabott megoldásokat ajánlasz nekik, akkor ez a lista olyan eszközzé válik a kezedben, ami hűséges ügyfeleket generál.
Számos módon szabhatod személyre az e-maileket. Például beillesztheted a feliratkozók nevét a tárgysorba, születésnapi e-mailt küldhetsz a feliratkozóid tényleges születésnapján, vagy megoszthatod azokat az különleges ajánlatokat, amik a feliratkozók közelében zajlanak (erről később még többet beszélünk).
Mi mindent gondolj át, mielőtt elkezded a hírlevél feliratkozók gyűjtését?
Nagyon tetszik egy hasonlat, amit régebben olvastam: feliratkozókat gyűjteni a hírlevél listára olyan, mintha új barátokat szeretnél szerezni. Az első találkozáskor próbálsz közös érdeklődési pontokat találni, és jó benyomást is szeretnél tenni.
Ugyanez igaz az e-mail marketingre is. Ha valaki rátalál a márkádra, neked kell megmutatnod, hogy van közös kapcsolódási pont és ajánlani valami olyat, ami elmélyíti a kapcsolatotokat.
A legjobb lista felépítéséhez elengedhetetlen lépések:
– Tudd meg, mire van szüksége a célcsoportodnak
– Készíts olyan ajánlatokat, amik tetszetni fognak nekik
– Tedd egyszerűvé a feliratkozást
– Folyamatosan ossz meg velük releváns és értékes tartalmakat
1. lépés: Célcsoport meghatározása
Ismered a célcsoportodat? Tudod, hogyan tudsz segíteni nekik?
Miután megismerted a potenciális vásárlóid/ügyfeleid problémáit, fájdalompontjait, demográfiai adatait, érdeklődését és szükségleteit, képes leszel olyan tartalmakat készíteni, amiért cserébe örömmel megadják az e-mail címüket.
🔥 Tipp: Ha van már hírleveled, kérdezd meg a feliratkozóidat egy kérdőívben, hogy milyen értéket kapnak tőled. Így tudod továbbfejleszteni a termékedet/szolgáltatásodat.
2. lépés: Vonzó ajánlat kidolgozása
Az emberek mindig olyan dolgokat keresnek, amik segítenek nekik. Legyen szó tudásról, jó üzletekről vagy bármi másról, arra van szükségük, ami megkönnyíti az életüket. A te feladatod, hogy olyan értéket kínálj nekik, amiért szívesen feliratkoznak a hírleveledre.
🔥 Tipp: készíts olyan csalit, amit csak a hírlevélre való feliratkozásért cserébe kaphatnak meg. Ez lehet termékminta, egy letölthető e-book, ellenőrzőlista, ingyenes workshop, videó vagy hangfelvétel, ami értéket jelent számukra.
3. lépés: Feliratkozás gyorsan és egyszerűen
Ha a közönségednek megtetszik az ajánlatod, a lehető legegyszerűbbé kell tenned, hogy azonnal megkaphassák. Fontos, hogy mindig adj lehetőséget a feliratkozásra.
🔥 Tipp: ne akarj mohó lenni és túl sok adatot bekérni. Ez elriaszthatja az érdeklődőket. Első lépésként csak az e-mail címre van szükséged, a többi infót később is begyűjtheted.
4. lépés: releváns tartalom megosztása
Ha megvannak a feliratkozók és elkezdtél hírleveleket küldeni nekik, nincs más dolgod, mint rendszeresen releváns tartalmakat küldeni nekik.
Mielőtt belevágsz a listaépítésbe, dolgozz ki egy marketing stratégiát. Mi lesz az üdvözlő leveledben? Milyen gyakran küldesz majd hírleveleket? Hogyan fognak kinézni a hírleveleid? Hosszú távon mivel tartod fenn a figyelmet?
Ha előre kidolgozott stratégia alapján hírlevelezel, már a kezdetektől erős, releváns tartalmakat tudsz megosztani.
Ez a 4 lépés alkotja a feliratkozók megszerzéséhez szükséges elengedhetetlen alapokat. De még így is figyelned kell arra, hogy a megfelelő időben a megfelelő ajánlattal állj elő.
10 egyszerű tipp, hogy hogyan építs e-mail listát a semmiből
Az offline világban egyszerű dolgod van. Akkor kell megszólítanod a vásárlódat/ügyfeledet, amikor nálad van, és már azt is tudod, hogy érdeklődik a terméked/szolgáltatásod iránt.
A te dolgod, hogy köszöntsd, majd kitaláld, hogy mire van szükséges és elmagyarázd neki, te hogyan tudsz a legjobban segíteni ebben.
Ha hiszed, ha nem az online világban is pont így működik. A weboldal, a blog, a webáruház vagy épp a landing oldal, az ahol találkozik veled. És azért van ott, mert olyan megoldást kínálsz neki, amire szüksége van.
A legjobb időpont arra, hogy elkérd az emberektől az e-mail címüket, amikor a tartalmad a legjobban érdekli őket.
Ha jól csinálod, a weboldalad neked dolgozik és nagy konverzióval gyűjti neked a releváns e-mail címeket.
Száz szónak is egy a vége: íme 10 szuperegyszerű módszer az e-mail lista gyors felépítésére.
1. Helyezz el feliratkozó űrlapot a weboldalon
A weboldal minden egyes oldala alkalmas új feliratkozók gyűjtésére. Tedd igazán egyszerűvé az emberek számára a feliratkozó űrlapok megtalálását.
Minél több feliratkozási lehetőséget helyezel el a weboldaladon, annál valószínűbb, hogy a látogatókból hírlevél feliratkozók válnak. Gondosan válaszd ki az űrlapok helyét, erre számtalan lehetőséged van a weboldalon. Fontos szempont, hogy egyik se zavarja meg a felhasználói élményt.
A MailerLite feliratkozó űrlap készítőjével a saját arculatodra és igényeidre szabhatod az űrlapot.
Íme néhány olyan hely a weboldalon, ahol jól konvertál a hírlevél feliratkozás:
Az űrlap elhelyezésének legnépszerűbb helye az oldalsáv teteje, különösen a blogokon. Ez az egyik első dolog, amit az olvasó látni fog, amikor ellátogat az oldalra.
A blogod remek hely a listád bővítésére. Ha az olvasók azonosulni tudnak a gondolkodásoddal, akkor többet akarnak olvasni tőled. Helyezz feliratkozási űrlapot minden blogcikk végére, cselekvésre ösztönzéssel (CTA), ami lehetővé teszi az olvasók számára, hogy akkor lépjenek veled kapcsolatba, amikor a leginkább a “fejükben” vagy.
A feliratkozó űrlap állandó elhelyezése a láblécben biztosítja, hogy a látogatók, akik kedvelik az olvasottakat, azonnal cselekedhessenek, bárhol járnak a weboldalon.
Végül érdemes áttekinteni a Google Analytics szolgáltatást, hogy megtaláld a legnépszerűbb oldalakat. Sok weboldal esetében a Névjegy/Rólunk oldal az egyik leglátogatottabb. Próbálj meg egy űrlapot középen hozzáadni egy csábító ajánlattal.
- 2. Szabd személyre az egyes oldalakra vonatkozó CTA-kat
A CTA az a gomb, ami ráveszi az embereket, hogy átkattintsanak. A klasszikusokat mindenki ismeri:
Regisztrálj
Iratkozz fel
Töltsd le
Ugyanakkor személyre is szabhatod a CTA-t, hogy megfeleljen a közönség demográfiájának, igényeinek és vágyainak. Például használhatod az alábbi CTA-kat:
30 nap ingyenes…
Próbáld ki most
Igényeld az ingyenes e-bookot
Kérem az 50% kedvezményt
Sőt, adott esetben akár szarkazmust, humort vagy könnyedebb hangnemet is bevethetsz. Ezek mosolyt csalhatnak az emberek arcára, és így még inkább hajlamosak kattintani.
Igen, szeretnék egy esélyt a győzelemre / Nem, utálom megnyerni a dolgokat
Gyerüüüünk
Légy fantasztikus
Számíthatsz rám
3. Készíts olyan felugró ablakokat, amik tényleg működnek
A felugró ablakok (pop up-ok) megítélése vegyes, de ha jól csinálják, rendkívül hatékony eszköz lehet.
Sok ember számára a felugró ablakok megszakítják a felhasználói élményt, ami a legrosszabb, ami történhet, amikor új feliratkozókat szeretnél gyűjteni. Ugyanakkor a Sumo tanulmánya megállapította, hogy ha a megfelelő időben használják a felugró ablakokat, akkor azok 40% -os konverziós arányt generálhatnak.
Hogyan használhatod az felugró ablakokat anélkül, hogy tönkretennéd a felhasználói élményt?
A felugró ablakok használatának új módjai minimalizálják a felhasználói élmény megszakítást. Például a MailerLite felugró ablak funkciója lehetővé teszi a pop up megjelenésének időzítését. Adj egy kis időt a látogatóknak a tartalom elolvasására, mielőtt a felugró ablak megjelenne.
Sok vállalkozás sikereket ér el a kilépési szándékra előugró űrlapokkal is, ahol az űrlap akkor jelenik meg, amikor a látogató távozna az oldalról.
Egy másik hely, ami anélkül vonzza a figyelmet, hogy idegesítené a látogatókat, az ún. sidebox pop-up. A felugró ablak így nem fed le fontos tartalmat, és a megszakítás már nem is olyan zavaró.
A legfontosabb az, hogy megtartsuk a nagyszerű felhasználói élményt, miközben a blogot és a weboldalt e-mail címek megszerzéséhez használjuk. Ha felugró ablakokat használsz, figyeld folyamatosan az elemzéseket. Fontos, hogy a felugró ablakok ne befolyásolják negatívan a weboldalon töltött időt, az oldalmegtekintéseket és a visszafordulási arányokat.
4. Optimalizáld a landing oldalakat jól bevált módszerekkel
Minden közösségi média csatornának és kimenő marketing kezdeményezésnek (például reklámozásnak) vissza kell kapcsolódnia egy egyedi landing oldalra, vagyis céloldalra, amit kifejezetten e-mail címek rögzítésére terveztek.
A közösségi média és az e-mail marketing elengedhetetlen eszközök az online vállalkozás működtetéséhez. Akkor miért ne használhatnánk ki a két eszköz kombinált erejét egyidőben?
Közösségi média felületek, például a LinkedIn, az Instagram vagy a Facebook esetében olyan linkeket kell elhelyezned, amik a követőket egy céloldalra terelik. Ne feledd, hogy olyan értéket kell kínálnod ezeken a felületeken is, ami motiválja az embereket a kattintásra. A játékok, ajándékok, ingyenesen letölthető tartalmak vagy exkluzív termékkedvezmények felajánlása remek módszer a figyelem felkeltésére.
Amikor egy potenciális vásárló/ügyfél rákattint az ajánlatra mutató linkre, rajtad múlik, hogy a landing oldal eléggé meggyőző-e ahhoz, hogy az érdeklődő megadja az összes olyan információt, ami a konverzióhoz szükséges.
🔥 Tipp: A MailerLite megkönnyíti az egyedi céloldalak megtervezését: használhatod az előre elkészített sablonokat, így percek alatt elkészülhet egy vonzó landing oldal.
Jól bevált módszerek az igazán jó landing oldal készítéséhez
Ne kövesd el azt a hibát, hogy túl sok információt osztasz meg. A cél az, hogy a látogatónak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy megadja-e az e-mail címét. Bár a tökéletes landing oldal megtervezésének nincs mindenki számára egyformán működő receptje, jó ha ezeket a szempontokat észben tartod:
- Erős címsor: A címsornak világosan le kell írnia az ajánlat legvonzóbb előnyét.
- Támogatási pontok: Egy rövid leírással emeld ki az előnyöket. Sokan felsorolással segítik az olvasót, hogy könnyen átfuthassa a szöveget, de egy egyszerű mondat is jól működik.
- Vonzó képek: Az emberek azonnal reagálnak a vizuális információkra. A gyönyörű képek növelhetik a konverziókat, amennyiben relevánsak az ajánlat szempontjából.
- Gyorsan kitölthető űrlap: Egyszerű: minél kevesebbet kell tennie az embernek, annál magasabbak a konverziói. A legnagyobb siker érdekében csak az e-mail címet kérd el.
- Jól látható feliratkozás gomb: Használj kontrasztos színt a feliratkozás gombhoz, hogy az szinte kiugorjon a szövegből.
Javaslom, hogy teszteld a landing oldalaidat, hogy megtudd, mi működik a legjobban a közönséged számára. Néha a videó működik, míg máskor a pontokba szedett lista válik be.
Tudtad? A MailerLite segítségével annyi landing oldalt hozhatsz létre, amennyit csak szeretnél, így tesztelhetsz és kísérletezhetsz, amíg meg nem találod a tökéletes receptet.
- 5. Feliratkozó űrlap elhelyezése a Facebook-on
Ha Facebook-követőid nem szerepelnek a hírlevél listádon, azzal hatalmas lehetőséget hagysz ki, hogy kapcsolatba lépj olyan emberekkel, akik már érdeklődnek irántad.
A MailerLite és a Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy egyszerűen beágyazhasd a feliratkozó űrlapokat az oldalaidra, így közvetlenül a Facebookról szerezheted meg az e-mail címeket anélkül, hogy az embereknek valaha is el kellene hagyniuk a Facebook-ot.
6. Gyűjts feliratkozókat offline is
Sokat beszéltünk már arról, hogyan szerezz feliratkozókat az online, de mi a helyzet az offline térrel? A fizikai világban is rengeteg lehetőség kínálkozik arra, hogy találkozzunk a potenciális felirakozókkal és megkérjük őket, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre.
Függetlenül attól, hogy telefonon értékesítesz, konferencián veszel részt, vagy valaki bemegy hozzád az üzletbe, minden találkozás alkalmat kínál a hírlevél lista megalapozására vagy bővítésére. De ne feledd, ebben az esetben is szükséged van az engedélyükre! És ha offline gyűjtöd a feliratkozókat – például kézzel írt regisztrációs űrlapokkal -, ellenőrizd az esetleges elírási hibákat vagy érvénytelen címeket.
Bár az e-mail címek kézi gyűjtése a lista építéséhez nem rossz módszer, a MailerLite csinált egy alkalmazást, ami még jobb megoldást kínál az offline feliratkozók megszerzéséhez.
A MailerLite iPad alkalmazása megkönnyíti az e-mailek gyűjtését és az engedélyek megszerzését. Az e-mailek automatikusan összekapcsolódnak a MailerLite-fiókkal, hogy a listaépítés valóban zökkenőmentes legyen.
Ennél is fontosabb, hogy így bizonyítékod van az opt-inről, ami a GDRP miatt kiemelt fontosságú.
7. Hozz létre egy ajánlói programot
Ha már elégedett és elkötelezett feliratkozóid vannak, ráveheted őket, hogy osszák meg a nálad szerzett élményt a barátaikkal, ismerőseikkel is. Az ajánló program egy nagyon személyes módja annak is, hogy visszajelzést kapj a márkádról. Ez egy plusz lehetőség, hogy folyamatosan növeld a listádat.
A Below the Fold alábbi hírlevele egy olyan exkluzív eseményről oszt meg információt, amihez csak az a feliratkozó kaphat hozzférést, akinek legalább egy ismerőse feliratkozik a hírlevelükre egy, az e-mailben található, speciális link segítségével.
- 8. Adj értéket lead mágnesekkel
A lead mágnes, vagyis csali, olyan tárgy vagy szolgáltatás, kedvezmény, letölthető tartalom stb. amit ingyen (de legalábbis hívogatóan olcsón) adsz – e-mail címért cserébe. Egy lead mágnes ösztönzőként hat az emberekre, hogy megadják neked a személyes adataikat.
Legyen szó letölthető útmutatóról, ingyenes e-bookról vagy exkluzív hozzáférésről egy podcasthez vagy videóhoz, olyan értéket kell adnod, amiért megéri feliratkozni.
A Lemon Friday szerzőknek segít, hogy kiépítsék platformjukat a közösségi médiában. Jelenleg várólista van a tagságra, de még így is elérik, hogy megérje náluk regisztrálni. Hogyan? Úgy, hogy havonta PDF formátumú közösségi média naptárakat kézbesítenek, hogy az emberek addig is haladhassanak, amíg várólistán vannak.
- 9. Használd ki a kvízek és felmérések népszerűségének erejét
Ossz meg egy online kvízt vagy felmérést – és aztán kérd meg a kitöltőket, hogy regisztráljanak, hogy megkapják az eredményeket. Mire a kvíz végére érnek, elég kíváncsiak lesznek ahhoz, hogy megtudják az eredményt.
10. Szervezz csak tagoknak szóló online eseményeket
A webináriumok és az online konferenciák nagyszerű lehetőséget nyújtanak az e-mail címek gyűjtésére. Az esemény beállításakor tegyél fel egy regisztrációs űrlapot az oldalra a listád bővítéséhez.
Legyen a feliratkozóid listája naprakész
Egyszerűen fogalmazva: egy minőségi e-mail lista tele van elkötelezett feliratkozókkal, akik szeretnének hallani rólad.
Amikor organikusan építed fel a listát, a feliratkozók mind potenciális vásárlók/ügyfelek, akik alig várják, hogy vásárolhassanak tőled.
Másfelől: ha az e-mail listád tele van olyan emberekkel, akiket nem érdekelnek a tartalmaid, akkor az e-mailjeid nem tudnak velük kapcsolatot teremteni, ezek az emberek nem fognak tudni kapcsolódni a márkádhoz sem. Sőt, ami még rosszabb, spamként jelölhetik meg a hírleveledet. Ez akkor történik, amikor:
– e-mail listákat vásárolsz – ami egyébként illegális.
– tele van inaktívvá vált feliratkozókkal a listád.
Fontos gondolat, amit jó, ha megjegyzel: a lista minősége fontosabb, mint a feliratkozók mennyisége.
Használd a MailerLite Feliratkozó lista kezelés funkcióját, hogy a listád mindig naprakész legyen.
Tedd a feliratkozókat végtelenül boldoggá
Gratulálok, ha eljutottál idáig, megtetted az első lépést a listád bővítésének érdekében. Fontos, hogy ne csak új feliratkozók megszerzésére koncentrálj, ne feledkezz meg azokról az emberekről sem, akik már feliratkoztak.
Tudtad, hogy az e-mail listád évente körülbelül 22,5% -kal romlik?
Olyan keményen dolgoztál, hogy megszerezd azokat az e-mail címeket, ugye nem akarod elveszíteni őket? Bár normális, ha évente az e-mail listád egy százalékát elveszíted, számos dolgot megtehetsz a veszteség minimalizálása érdekében.
Igen, fontos, hogy feliratkozóid nagyszerű tartalmakkal és ajánlatokkal találkozzanak, de a MailerLite programmal ennél sokkal többet tehetsz a jól működő e-mail marketing fenntartása érdekében.
forrás: mailerlite.com