Amikor új emberrel találkozol, egész idő alatt magadról beszélsz? Ha fontos találkozóra készülsz, akkor kapkodva öltözöl fel és elég egy felső és szakadt farmer?

Legtöbbünk számára fontos a hírnevünk. Időt szánunk arra, hogy bemutassuk magunkat, bizalmat építsünk ki. Az e-mail tartalma pontosan ugyanígy működik!

Minden elküldött e-mail mond valamit rólad. Ha folyamatosan magadról beszélsz, az emberek leiratkoznak. Ha a tartalmad úgy néz ki, mintha az utolsó pillanatban lett volna összecsapva – tele elírási hibákkal vagy hibás linkekkel -, akkor a hírneved és az e-mail marketing stratégiád is sérül.

A legjobb e-mail marketing tartalom olyan, ami:

– Céltudatos, egyetlen célja van
– A közönség szempontjából releváns
– Könnyen olvasható
– Meghatározza, hogy mit kell tennie az olvasónak

Miért fontos a vonzó e-mail tartalom írása?

Megtervezhetsz egy gyönyörű e-mailt, de értelmetlen lesz egy releváns és jól megírt üzenet nélkül.

Az e-mailjeidben:

– Használj világos és meggyőző üzenetet
– Mutasd meg az egyedi, személyes hangod
– Építsd a kapcsolatot a feliratkozóiddal
– Meséld el a történeted
– Ossz meg terméket vagy szolgáltatást

Ehhez azonban az e-mail tartalmának csúcsminőségűnek kell lennie. Megmutatom a legfontosabb e-mail marketing tippeimet, amik segítenek a tartalom megírásában.

Hogyan lehet hatékony e-mail tartalmat írni az emberek számára?

Ha van valami izgalmas megosztanivalód, gondold át, hogyan adhatsz valami pluszt a feliratkozóidnak és ebből a szempontból írd meg az e-mailt.

1. Az egyik trükk az, ha második személyben írsz, olyan névmások használatával, mint „te”, „a tiéd”. Ez azonnal az olvasóra fókuszál. Még akkor is, ha minden tartalom a vállalkozásodra vonatkozik, a második személy használatával bevonod a közönséget a történetbe.

2. Ha termékről vagy szolgáltatásáról beszélsz, lépj túl a jellemzők felsorolásán és összpontosíts az előnyeire. Tedd teljesen világossá az olvasóidnak, hogy mit nyerhetnek a termékeddel/szolgáltatásoddal.

Az értéked nem abban áll, amit kínálsz, hanem abban, hogy mi a hasznos az olvasóid számára.

Például nagyon jó, hogy a mobiltelefonok csúcskategóriás videokamerákkal vannak ellátva. De ahelyett, hogy az objektívre vagy a zoom funkcióira összpontosítanál, oszd meg azokat a csodálatos videóélményeket, amiket ők maguk is megtapasztalhatnak, ha van egy ilyen készülékük. Mit adsz valójában a közönségnek, ami javítja az életüket?

3. Mutasd az emberi oldalad. Az általad kínált értékek és előnyök vonzzák az embereket a feliratkozásra. Kerüld az üzleti szaknyelv használatát. Az emberek azért olvassák el az e-mailjeidet, mert kedvelnek!

Sokan betartják a 70/30-as szabályt – az e-mailek 70% -ának értéket kell adnia és kapcsolatot kell kialakítania, míg 30% -uk eladhat. Bár ez jó kiindulópont lehet, minden közönség és márka más és más.

Teszteld és optimalizáld az e-maileket teljesítményük alapján. Ha kétségeid vannak, tölts több időt az értékadással és légy türelmes az értékesítéssel.

4 jógyakorlat eredmények eléréséhez

A hírlevelek segítségével szinte bármit kommunikálhatsz. A kreatív lehetőségek végtelenek, de van néhány alapelem, amire érdemes figyelned.

Mielőtt elkezdenéd létrehozni a tartalmat, győződj meg róla, hogy átgondoltad az alábbi 4 bevált gyakorlatot.

1. Legyen egy tartalmi célod

Mit próbálsz elérni ezzel az e-maillel? Ha nincs egyértelmű célod, akkor az e-mail tartalma valószínűleg összekuszálódik és az olvasóid nem fogják érteni.

Függetlenül attól, hogy a forgalom növelése, az ügyfelek megtartása vagy az eladások növelése a célod, fontos a cél leghatékonyabb elérése érdekében meghatározni és kialakítani a tartalmat.

Nem mérheted a sikert anélkül, hogy kitűznél egy célt.

Ne feledd, hogy a feliratkozóidnak naponta több száz e-mailt kell szűrnie. Ha az e-mailed tartalmából pontosan látszik a cél, azzal elősegíted a lényeg megértését és a gyors cselekvést.

2. Határozd meg a célközönségedet és a szükségleteiket

A hatékony tartalom titka a relevancia. De mit is jelent ez valójában?

Az első lépés, hogy megérted, mit szeretnének a feliratkozóid, majd az igényeiknek megfelelő tartalmat juttatsz el hozzájuk.

Az e-mailjeid meghatározott célján és üzenetén kívül figyelned kell arra is, hogy ezek külön célközönségnek szóljanak. Ha nem csoportosítottad feliratkozóidat kisebb csoportokba, akkor az e-mailed tartalma nem lesz elég hatékony.

Kisebb csoportok létrehozásával növelheted a relevanciát és javíthatod a kampány teljesítményét.

3. Tedd vizuálisan vonzóvá

Üzeneted sokkal könnyebben olvasható, ha vizuálisan kellemes. Át tudják futni az olvasóid gyorsan a tartalmat úgy, hogy közben megkapják a teljes üzenetet?

Próbáld szétbontani a szöveget alcímekkel vagy listák használatával.

A cél az, hogy az olvasó beolvasson az e-mailben és érezze, hogy megéri mélyebbre merülni, részletesebben elolvasni.

A képek használata szintén fontos. Felbontják a szöveget, ráadásul a képek használata hatékony módja a kommunikációnak. GIF-ek segítségével dinamikusabb vizuális elemet is hozzáadhatsz a hírleveledhez.

Használj olyan látványelemeket, amik kiegészítik a fő üzenetet.

Valószínűleg hallottad már a mondást: Egy kép ezer szót ér. A képek gyorsan el tudnak mesélni mindent, ami fontos, amikor az emberek a tartalmat szkennelik.

4. Mondd el az olvasóidnak, hogy mit csináljanak

A cél elérésének legjobb módja az, ha pontosan megmondod olvasóidnak, mit vársz tőlük. Használj közvetlen nyelvezetet és az e-maileket mindig egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel fejezd be.

Győződj meg arról, hogy a CTA könnyen megtalálható. (CTA=Call to action, cselekvésre felhívó gomb.)

Ha a tartalmat egy üzenet és egy célközönség köré építed és könnyen olvashatóvá teszed egy egyértelmű cselekvésre való felhívással, máris sikeres kampányt hozhatsz létre.

👉 Tipp: A gépelési és nyelvtani hibák miatt az e-mail szövege szakmaiatlannak tűnik. Ezek elvonják az olvasó figyelmét arról, amit mondani szeretnél. Kíméld meg magad a fejfájástól, és tölts le egy ingyenes helyesírási és nyelvtani eszközt, például a Grammarlyt, hogy tartalmaidat automatikusan ellenőrizze és javítsa.

Ezeken az alapokon túl úgy kell megírnod a tartalmat, hogy az olvasót magával ragadja. Nézzünk meg közelebbről néhány jógyakorlatot az e-mail írásra.

13 technika a hírlevél tartalmak írására

Hazudnék, ha azt mondanám, nincs néhány trükk, amivel javíthatod az aktivitási arányt a hírleveleidben. Íme a kedvenc hackjeim:

1. Írj egy ellenálhatatlan tárgyat

A nagyszerű e-mailt mindig egy remek tárgysor előzi meg. Feliratkozóid rengeteg e-mailt kapnak minden nap, ezért szükség van egy frappáns tárgysorra, hogy kitűnjön a tömegből. Néhány szem előtt tartandó tipp:

– Legyen eredeti: néha a vicces vagy furcsa témák felkeltik a kíváncsiságot
– Tartsd 50 karakter alatt
– Hangulatjelek hozzáadása: megfelelő használat esetén az e-mail emojik szórakoztató és személyes jelleget kölcsönözhetnek a márkának
– A Caps Lock-ot óvatosan használd: ellenkező esetben spamnek és / vagy szakmaiatlannak tűnhet a hírleveled
– Ne bonyolítsd túl: másodperceid vannak, hogy felkeltsd az olvasóid figyelmt, tegyél róla, hogy az e-mailed tárgya azonnali hatást érjen el

Az e-mail tárgysorának megírásakor a legjobb az, ha összeírsz több különböző tárgysort, majd kiválasztod a legjobbat. Meg is mutathatod őket egy barátodnak vagy egy kollégádnak, hogy lásd, ő melyikre kapja fel a fejét.

Tárgysorokra példák:

– Gratulálunk! Olyan sokáig ignoráltad a leveleinket, hogy nyertél 500 forintot!
– Füllentettem 🤥
– 🎉 Még több ingyenes sablon + egy különleges ajánlat
– CSAK MA!
– Rémisztően finom Halloween-i sütés-főzés
– Eljött az idő
– Harcolok az álmaimért! 💪
– Nem vagy egyedül 💜

2. Használj előfejlécet

Az e-mail előfejlécek azok a rövid szövegsorok, amik közvetlenül a tárgysor után következnek. Olyan, mint egy meggyőző filmelőzetes: felkelti a feliratkozó érdeklődését és arra ösztönzi, hogy megnézze az e-mailben található “kasszasikert”.

A hatékony e-mail fejlécek írásához vedd alapul az e-mail tartalmadban szereplő közös témákat és fájdalompontokat, majd használd ezeket az információkat egy rövid, figyelemfelkeltő üzenet megalkotásához, ami rezonál az olvasóiddal.

Megpróbálhatsz beilleszteni kulcsszavakat vagy más megnyitási arányt növelő elemeket, például kérdéseket vagy számokat.

Végül végezz A/B osztott teszteket, hogy megállapítsd, melyik előfejléc teljesít a legjobban a közönségednél. Használd ezeket az adatokat arra, hogy javítsd a szövegedet.

3. Adj lehetőséget a visszajelzésre

Egy beszélgetésben udvariatlanság, ha csak te beszélsz. Az egészséges párbeszédben egyensúlyban van a megosztás és a meghallgatás. Jó módszer, ha az e-mailedben kérdéseket teszel fel és ezzel gondolkodásra készteted olvasóidat. De még jobb módszer, ha hagyod, hogy válaszoljanak is. Ennek két módja van: megkérheted őket, hogy közvetlenül az e-mailedre válaszoljanak, vagy megadhatsz egy visszajelző kérdőív linket.

Ha motiválni szeretnéd a feliratkozóidat, hogy részt vegyenek a felmérésben, ajánlhatsz nekik nyereményjátékot, vagy kedvezménykódot, ahogy az Anthropologie tette az alábbi példában.

4. Használd a sürgetést

Ösztönözd a feliratkozóidat azonnali cselekvésre azzal, hogy valami értékeset kínálsz, amit lejárati dátumhoz kötsz. Remek ötlet beilleszteni egy visszaszámlálót az e-mailedbe, emellett létrehozhatsz egy e-mail sorozatot, amit egészen a végső határidőig kapnak a feliratkozók.

Rachel Caine író ezt a gyönyörű hírlevelet a könyvmolyoknak készítette és olyan mondatokat használ sürgetésre, mint például: “Új könyvek várnak rád!”.

5. Fordítsd előnyödre a pszichológiát

– Félelem a kimaradástól (FOMO): Hozz létre egy csábító promóciót, eseményt vagy új terméket, de csak korlátozott ideig.
– Használj arcképeket: Az emberek tudat alatt jobban megbíznak a tartalmadban, ha látnak téged és/vagy a csapatodat.
– Használj visszajelzéseket: Adj hozzá ajánlásokat és véleményeket az e-mailedhez, hogy pozitív érzéseket ébressz a márkád iránt.
– Használd az “ingyenes” szót: Nehéz ellenállni ennek a pszichológiai triggernek, különösen azért, mert nem igényel pénzügyi elkötelezettséget.

Erre remek példa Dr. Tiesha Moore, életmód tanácsadó.
Üdvözlő e-mailjét azzal kezdi, hogy új feliratkozóit “világmegváltóknak” nevezi, ezzel azonnal érezteti velük, hogy különlegesnek. Az e-mailbe beágyazva egy szórakoztató interaktív videót láthatnak róla, ami bizalmat és hitelességet épít. Végezetül pedig érezteti a feliratkozókkal, hogy egyediek – olyan mondatok segítségével, mint “bár a ‘legtöbb ember’ nem érné el a tisztánlátást, te nem vagy a ‘legtöbb ember’!”.

6. Ösztönzés

Írtál egy jó hírlevelet, most pedig egy jó csalira van szükséged. A beérkező levelek versenye ádáz küzdelem, ezért adj a feliratkozóidnak egy kis extrát, hogy megnyissák a leveledet. Íme néhány tipp:

– Különleges kedvezmény vagy promóciós kód
– Ingyenes szállítás
– PDF útmutató
– Ingyenes online tanfolyam
– Nyomtatható színező
– Stock képek vagy videók
– Podcast
– Privát Facebook-közösség
– Közösségi média sablonok

Emma Lemke hírlevelei fantasztikus példák: frissek, minimalisták és tele vannak releváns tartalommal.
Ebben az e-mailben például ingyenes hozzáférést biztosít az online tanfolyamához, amire az emberek a CTA gombra kattintva iratkozhatnak fel és a landing oldalon keresztül férhetnek hozzá. Ösztönzők és ajándékok használatával növelheted az e-mail tartalmaid értékét, és új feliratkozókat vonzhatsz magadhoz!

7. Személyre szabás, személyre szabás, személyre szabás

Mit éreznél, ha a barátaid soha nem a neveden szólítanának? Vagy ha elfelejtenék a születésnapodat? Ugyanez van az e-mailed tartalmával is!

Minden e-mail marketing stratégiának tartalmaznia kell a személyre szabást, mert ez gyors és egyszerű módja annak, hogy kapcsolatba léphess feliratkozóiddal. Ha még mindig nem vagy biztos benne, íme néhány e-mail marketing statisztika, amit érdemes figyelembe  venned. A marketingszakemberek 74% -a egyetért abban, hogy a személyre szabott e-mailek növelik az ügyfelek elkötelezettségét, de az online kiskereskedőknek csak 39% -a használja.

Nézd csak az alábbi e-mailt.
Ha nem köszöntené név szerint a feliratkozót, akkor csak egy újabb általános e-mail lenne a postaládában. De mivel személyre szabták az e-mail tartalmát, ez egy közvetlen meghívó, amelyre a feliratkozó sokkal nagyobb valószínűséggel válaszol.

8. Egyszerű, de nagyszerű

Ismered a mondást – ne használj két szót, ha egy szó is megteszi!
Könnyű túlzásba esni, de hidd el: minél világosabb az e-mailed, annál inkább megmarad a fejekben. Egész nap tartalmakkal bombázzák őket, ezért egy kedves és egyszerű üzenettel kell átvágnod magad a káoszon.

Inspirációnak nézd meg az At Home With Ray blog és webáruház hírlevelét. Ők egy kiemelkedő, váratlan üzenetet küldenek a feliratkozóiknak: “We love you tons”, vagyis “Imádunk téged.” majd megosztják a promóciójukat, alatta egy gyors üzenettel és CTA-val.

A kevesebb több!

9. Előnyök a termékjellemzőkkel szemben

Valószínűleg ezerszer hallottad már, de egy emlékeztető sosem árt. A jellemzők csak tények a termékedről vagy szolgáltatásodról, míg az előnyök erős, érzelmi okot adnak előfizetőidnek arra, hogy befektessenek rá.

Ennek egyszerű módja a közvetlen névmás használata, például az alábbi Goop hírlevélben: “Néhány ilyen egyszerű trükk friss, természetes megjelenésű, smink nélküli ragyogást kölcsönözhet neked…” Ha minél többször “téged/neked”-et használsz, az e-mail tartalma személyes marad.

Egy másik taktika az, hogy a tartalmat egy cselekvő igével kezded és elmondod az embereknek, hogy pontosan mit köszönhetnek a vállalkozásodnak.
A legjobb e-mail marketing szakemberek fontos tartalmat hoznak létre, amik megoldást kínálnak a gyakori problémákra. Ne csak arról beszélj, milyen fantasztikus vagy; mutasd meg feliratkozóidnak, hogyan adsz hozzá értéket az életükhöz.

10. Beszélj az olvasóid nyelvén

Gyengéd emlékeztető: maradj emberi. Legyél hiteles és hagyd, hogy megismerjenek. Ennek a legegyszerűbb módja az, ha úgy írsz, ahogyan beszélsz. Amikor leülsz írni, képzeld el, hogy leülsz beszélgetni egy barátoddal. Ezután írd le ezekkel a szavakkal a mondandódat. Szórakoztatónak, őszintének és kellemesnek találják majd tartalmaidat és nagyobb valószínűséggel nyitják majd meg a jövőben is a leveleidet.

Példának itt ez az e-mail a Freely in Hope nevű jótékonysági szervezettől, ami a nők jogait támogatja Kenyában és Zambiában.
Megosztanak egy beágyazott videót, amiben mosolyognak, nevetnek, ez pedig azonnal kapcsolatot teremt a feliratkozókkal. Emellett az e-mailjük szövege hiteles, így az olvasó könnyen azonosulni tud a mondandójukkal.

11. Ne feledkezz meg az utóiratról!

Amikor e-mailt küldesz egy barátodnak, az utóirat gyakran a legfontosabb gondolat, amit szeretnél, hogy a barátod magával vigyen. Az olvasók tekintete természetesen egyenesen a merész utóirat sorra fog siklani, ezért legyen ez egy velős szöveg, ami eléri a célját. A MailerLite mindig egy sorral zárja a hírlevelét, mint például az alábbi – “Sikeres webináriumot terveztél? Írd meg kommentben, milyen praktikák váltak be neked!”

12. Kerüld el a spam mappát

A spamszűrők folyamatosan vizsgálják a tartalmaidat. Ne adj nekik okot arra, hogy az e-mailjeidet a spamek sötét homályába küldjék. Kerüld a színes szöveget, a felkiáltójeleket és az olyan spammelős mondatokat, mint az “Ez nem spam!”.

A spam mappa elkerülésének egy másik módja, ha gondoskodsz arról, hogy jó minőségű e-mail listád legyen, tele elkötelezett feliratkozókkal (és nem spam címekkel). Egy olyan e-mail lista ellenőrző eszközzel, mint a MailerCheck, megszabadíthatod a listádat a rossz e-mail címektől, így javíthatod a kézbesíthetőséget is.

13. Tesztelj

A legnehezebb a hírlevelekben az, hogy nincs tökéletes képlet, vagy kész recept, ami mindenképp beválik. Ami a múlt héten telitalálat volt, az  most nem biztos, hogy működik. Viszont tehetsz egy kisebb módosítást és növelheted drámai módon az eredményt.

Mindent összevetve a tanulság az, hogy folyamatosan fejlesztened kell a tartalmat, hogy új módon lepd meg és örvendeztesd meg olvasóidat.

forrás: mailerlite.com