
Amikor új emberrel találkozol, egész idő alatt magadról beszélsz? Ha fontos találkozóra készülsz, akkor kapkodva öltözöl fel és elég egy felső és szakadt farmer?
Legtöbbünk számára fontos a hírnevünk. Időt szánunk arra, hogy bemutassuk magunkat, bizalmat építsünk ki. Az e-mail tartalma pontosan ugyanígy működik!
Minden elküldött e-mail mond valamit rólad. Ha folyamatosan magadról beszélsz, az emberek leiratkoznak. Ha a tartalmad úgy néz ki, mintha az utolsó pillanatban lett volna összecsapva – tele elírási hibákkal vagy hibás linkekkel -, akkor a hírneved és az e-mail marketing stratégiád is sérül.
A legjobb e-mail marketing tartalom olyan, ami:
– Céltudatos, egyetlen célja van
– A közönség szempontjából releváns
– Könnyen olvasható
– Meghatározza, hogy mit kell tennie az olvasónak
Miért fontos a vonzó e-mail tartalom írása?
Megtervezhetsz egy gyönyörű e-mailt, de értelmetlen lesz egy releváns és jól megírt üzenet nélkül.
Az e-mailjeidben:
– Használj világos és meggyőző üzenetet
– Mutasd meg az egyedi, személyes hangod
– Építsd a kapcsolatot a feliratkozóiddal
– Meséld el a történeted
– Ossz meg terméket vagy szolgáltatást
Ehhez azonban az e-mail tartalmának csúcsminőségűnek kell lennie. Megmutatom a legfontosabb e-mail marketing tippeimet, amik segítenek a tartalom megírásában.
Hogyan lehet hatékony e-mail tartalmat írni az emberek számára?
Ha van valami izgalmas megosztanivalód, gondold át, hogy adhatsz valami pluszt a feliratkozóidnak és ebből a szempontból írd meg az e-mailt.
1. Az egyik trükk az, ha második személyben írsz, olyan névmások használatával, mint „te”, „a tiéd”. Ez azonnal az olvasóra fókuszál. Még akkor is, ha minden tartalom a cégedre vonatkozik, a második személy használatával bevonod a közönségét a történetbe.
2. Ha termékről vagy szolgáltatásáról beszélsz, lépj túl a funkciókon. Összpontosíts az előnyökre. Tedd teljesen világossá az olvasóidnak, hogy mit nyerhetnek a termékeddel/szolgáltatásoddal.
Az értéked nem abban áll, amit kínálsz, hanem abban, hogy mi a hasznos az olvasóid számára.
Például nagyon jó, hogy a mobiltelefonok csúcskategóriás videokamerákkal vannak ellátva. De ahelyett, hogy az objektívre vagy a zoom funkcióira összpontosítanál, oszd meg azokat a csodálatos videóélményeket, amiket ők maguk is megtapasztalhatnak. Mit adsz valójában a közönségnek, ami javítja az életüket?
3. Mutasd az emberi oldalad. Az általad kínált érték és előnyök vonzák az embereket a feliratkozásra. Kerüld az üzleti szaknyelv használatát. Az emberek azért olvassák el az e-mailjeidet, mert kedvelnek!
Sokan betartják a 70/30-as szabályt – az e-mailek 70% -ának értéket kell adnia és ki kell alakítania a kapcsolatot, míg 30% -uk eladhat. Bár ez jó kiindulópont lehet, minden közönség és márka más és más.
Teszteld és optimalizáld az e-maileket teljesítményük alapján. Ha kétségeid vannak, tölts több időt az értékadással és légy türelmes az értékesítéssel.

4 jógyakorlat az eredmények eléréséhez
A hírlevelek segítségével szinte bármit kommunikálhatsz. A kreatív lehetőségek végtelenek, de van néhány alapelem, amire érdemes figyelned.
Mielőtt elkezdenéd létrhozni a tartalmat, győződj meg róla, hogy átgondoltad az alábbi 4 bevált gyakorlatot.
1. Legyen egy tartalmi célod
Mit próbálsz elérni ezzel az e-maillel? Ha nincs egyértelmű célod, akkor az e-mail tartalma valószínűleg összekuszálódik és az olvasóid nem fogják érteni.
Függetlenül attól, hogy a forgalom növelése, az ügyfelek megtartásának javítása vagy az eladások növelése a célod, fontos cél leghatékonyabb elérése érdekében meghatározni és kialakítani a tartalmat.
Nem mérheted a sikert anélkül, hogy kitűznél egy célt.
Ne feledd, hogy a feliratkozóidnak naponta több száz e-mailt kell szűrnie. Ha az e-mailed tartalmából pontosan látszik a cél, azzal elősegíted a lényeg megértését és a gyors cselekvést.

2. Határozd meg a célközönségedet és a szükségleteiket
A hatékony tartalom titka a relevancia. De mit is jelent ez valójában?
Az első lépés, hogy megérted, mit szeretnének a feliratkozóid, majd az igényeiknek megfelelő tartalmat juttatsz el hozzájuk.
Az e-mailjeid meghatározott célján és üzenetén kívül figyelned kell arra is, hogy ezek külön célközönségnek szóljanak. Ha nem csoportosítottad feliratkozóidat kisebb csoportokba, akkor az e-mailed tartalma nem lesz elég hatékony.
Kisebb csoportok létrehozásával növelheted a relevanciát és javíthatod a kampány teljesítményét.

3. Tedd vizuálisan vonzóvá
Üzeneted sokkal könnyebben olvasható, ha vizuálisan kellemes. Át tudják futni az olvasóid gyorsan a tartalmat úgy, hogy közben megkapják a teljes üzenetet?
Próbáld szétbontani a szöveget alcímekkel vagy listák használatával.
A cél az, hogy az olvasó beolvasson az e-mailben és érezze, hogy megéri mélyebbre merülni, részletesebben elolvasni.
A képek használata szintén fontos. Felbontják a szöveget, ráadásul a képek használata hatékony módja a kommunikációnak. GIF-ek segítségével dinamikusabb vizuális elemet is hozzáadhatsz a hírleveledhez.
Használj olyan látványelemeket, amik kiegészítik a fő üzenetet.
Valószínűleg hallottad már a mondást: Egy kép ezer szót ér. A képek gyorsan el tudnak mesélni mindent, ami fontos, amikor az emberek a tartalmat szkennelik.

4. Mondd el az olvasóidnak, hogy mit csináljanak
A cél elérésének legjobb módja az, ha pontosan megmondod olvasóidnak, mit vársz tőlük. Használj közvetlen nyelvezetet és az e-maileket mindig egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel fejezd be.
Győződj meg arról, hogy a CTA könnyen megtalálható. (CTA=Call to action, cselekvésre felhívó gomb)
Ha a tartalmat egy üzenet és egy célközönség köré építed és könnyen olvashatóvá teszed egy egyértelmű cselekvésre való felhívással, máris sikeres kampányt hozhatsz létre.

👉 Tipp: A gépelési és nyelvtani hibák miatt az e-mail szövege szakmaiatlannak tűnik. Ezek elvonják az olvasó figyelmét arról, amit mondani szeretnél. Kíméld meg magad a fejfájástól, és tölts le egy ingyenes helyesírási és nyelvtani eszközt, például a Grammarlyt, hogy tartalmaidat automatikusan ellenőrizze és javítsa.
Ezeken az alapokon túl úgy kell megírnod a tartalmat, hogy az olvasót magával ragadja. Nézzünk meg közelebbről néhány jó gyakorlatot az e-mail írásra.
13 technika a hírlevél tartalmak írására
Hazudnék, ha azt mondanám, nincs néhány trükk, amivel javíthatod az aktivitási arányt a hírleveleidben. Íme a kedvenc hackjeim:
1. Írj egy ellenálhatatlan tárgyat
A nagyszerű e-mailt mindig egy remek tárgysor előzi meg. Feliratkozóid rengeteg e-mailt kapnak minden nap, ezért szükség van egy frappáns tárgysorra, hogy kitűnjön a tömegből. Néhány szem előtt tartandó tipp:
– Legyen eredeti: néha a vicces vagy furcsa témák felkeltik a kíváncsiságot
– Tartsd 50 karakter alatt
– Hangulatjelek hozzáadása: megfelelő használat esetén az e-mail emojik szórakoztató és személyes jelleget kölcsönözhetnek a márkának
– A Caps Lock-ot óvatosan használd: ellenkező esetben spamnek és / vagy szakmaiatlannak tűnhet a hírleveled
– Ne bonyolítsd túl: másodperceid vannak, hogy felkeltsd az olvasóid figyelmt, tegyél róla, hogy az e-mailed tárgya azonnali hatást érjen el
Az e-mail tárgysorának megírásakor a legjobb az, ha összeírsz több különböző tárgysort, majd kiválasztod a legjobbat. Meg is mutathatod őket egy barátodnak vagy egy kollégádnak, hogy lásd, ő melyikre kapja fel a fejét.
Tárgysorokra példák:
– Gratulálunk! Olyan sokáig ignoráltad a leveleinket, hogy nyertél 500 forintot!
– Füllentettem 🤥
– 🎉 Még több ingyenes sablon + egy különleges ajánlat
– CSAK MA!
– Rémisztően finom Halloween-i sütés-főzés
– Eljött az idő
– Harcolok az álmaimért! 💪
– Nem vagy egyedül 💜
2. Használj előfejlécet
Az e-mail előfejlécek azok a rövid szövegsorok, amik közvetlenül a tárgysor után következnek. Olyan, mint egy meggyőző filmelőzetes: felkelti a feliratkozó érdeklődését és arra ösztönzi, hogy megnézze az e-mailben található kasszasikert.

A hatékony e-mail fejlécek írásához vedd alapul az e-mail tartalmadban szereplő közös témákat és fájdalompontokat, majd használd ezeket az információkat egy rövid, figyelemfelkeltő üzenet megalkotásához, ami rezonál az olvasóiddal.
Megpróbálhatsz beilleszteni kulcsszavakat vagy más megnyitási arányt növelő elemeket, például kérdéseket vagy számokat.
Végül végezz A/B osztott teszteket, hogy megállapítsd, melyik előfejléc teljesít a legjobban a közönségednél. Használd ezeket az adatokat arra, hogy javítsd a szövegedet.
3. Hozz létre visszajelzési hurkot

4. Használd a sürgetést
Arra ösztönözd a feliratkozóidat, hogy azonnal tegyenek lépéseket azáltal, hogy valami értékeset kínálsz és kösd lejárati dátumhoz. Az egyik jó ötlet az, hogy hozzáadsz egy visszaszámlálót a leveledhez.

5. Fordítsd előnyödre a pszichológiát
Ideje egy kis elmejátéknak! Rengeteg pszichológiai taktika használható:
– félelem a lemaradástól: hozz létre egy csábító promóciót, eseményt vagy új terméket, de csak korlátozott ideig
– arcképek hozzáadása: az emberek tudat alatt jobban bíznak a tartalmaidban, ha láthatnak téged és / vagy csapatodat
– használj visszajelzéseket: tegyél ajánlásokat a leveledbe, mert ezek pozitív érzéseket váltanak ki a márkád iránt

6. Ösztönzés
Írtál egy jó hírlevelet, de most csalira van szükséged! A beérkező levelek versenye ádáz, ezért adj egy kis extrát, hogy megnyissák a leveledet. Íme néhány tipp:
Különleges kedvezmény vagy promóciós kód
Ingyenes szállítás
PDF útmutató
Ingyenes online tanfolyam
Nyomtatható színező lap
Stock képek vagy videók
Podcast
Privát Facebook-közösség
Közösségi média sablonok

7. Személyre szabás, személyre szabás, személyre szabás
Mit éreznél, ha a barátaid soha nem a neveden szólítanának? Vagy ha elfelejtenék a születésnapodat? Ugyanez van az e-mail tartalmával is!
Minden e-mail marketing stratégiának tartalmaznia kell a személyre szabást, mert ez gyors és egyszerű módja annak, hogy kapcsolatba léphess feliratkozóiddal. Ha még mindig nem vagy biztos benne, íme néhány e-mailes marketing statisztika, amelyet figyelembe kell venned. A marketingszakemberek 74% -a egyetért abban, hogy a személyre szabott e-mailek növelik az ügyfelek elkötelezettségét, de az online kiskereskedőknek csak 39% -a használja. Ez egyedülálló lehetőséget nyújt neked is!

8. Egyszerű, de nagyszerű
Csábító lehet túlzásokba esni, de minél világosabb az e-mail, annál inkább megmarad a fejekben.

9. Előnyök a funkciókkal szemben
Valószínűleg ezerszer hallottad már, de mindig érdemes emlékeztetni! A funkciók csak tények a termékedről vagy szolgáltatásodról, míg az előnyök erős, érzelmi okot adnak előfizetőidnek arra, hogy befektessenek rá.
Egy másik taktika az, hogy tartalmat egy cselekvési igével kezdj, és mondd el az embereknek, hogy pontosan mit tehetnek, a vállalkozásodnak köszönhetően. És mielőtt rákattintanál a „Küldés” gombra, olvasd el mégegyszer, és kérdezd meg magadtól, hogy “na és?” A legjobb e-mail marketingszakemberek fontos tartalmat hoznak létre, amely megoldást kínálnak a gyakori problémákra. Ne csak arról beszélj, milyen fantasztikus vagy; mutasd meg előfizetőidnek, hogyan adhat hozzá értéket életükhöz.

10. Beszélj az olvasók nyelvén
Mint korábban mondtam: maradj emberi! Legyél hiteles, és hagyd, hogy megismerjenek. Ennek gyors módja az, ha úgy írsz, ahogyan beszélsz. Amikor leülsz írni, képzeld el, hogy leülsz beszélgetni egy barátoddal. Ezután írd le ezekkel a szavakkal a mondandódat. Szórakoztatónak, őszintének és kellemesnek találják majd tartalmaidat és nagyobb valószínűséggel nyitják majd meg a jövőben is a leveleidet.

11. Ne feledkezz meg az utóiratról!

12. Kerüld el a spam mappát
13. Tesztelj
A legnehezebb a hírlevelekben az, hogy nincs tökéletes képlet. Ami a múlt héten bevált az most nem biztos, hogy működik. Vagy teszel egy kisebb módosítást, és drámai módon növeled az eredményt.
A nap végén folyamatosan fejlesztenie kell a tartalmat, hogy új módon lepd meg és örvendeztesd meg olvasóidat.
forrás: mailerlite.com