A Coca-Cola jóval több, mint egy üdítőital. Olyan márka, ami értékeket képvisel, képi világával és személyiségével az emberek tudnak hozzá érzelmileg kapcsolódni. Ezt pedig te is elérheted az e-mailjeiddel!

Az e-mail branding olyan esztétikai látványt, hangot és érzelmi kapcsolatot teremt, amiben a feliartkozók meg tudnak bízni. Ha hiteles és következetes vagy, az emberek azonnal felismerik majd az e-mailedet, akkor is, ha zsúfolt a postaládájuk.

“Az e-mailed lehet csak egy újabb “pohár üdítő” is… de annál sokkal mélyebb kapcsolódásokat is kialakíthatsz vele.”

Az e-mail branded kialakításához két dologra van szükséged: érzelmekre (személyiség, hangulat, hangnem) és képekre (színek, logó, design).

Az egész arról szól, hogy egyedi és felismerhető személyiséget adj az e-mail marketingednek. Ne aggódj, nem kell hozzá szómágusnak vagy design-gurunak lenned!

Tekintsd ezt a cikket útmutatónak egy olyan e-mail brand kialakításához, ami tükrözi, hogy ki vagy te, és miben hiszel igazán.

Mi az az e-mail branding?

Az e-mail branding olyan egyedi és változatlan designt, hangot és személyiséget jelent, amit a feliratkozók abban a pillanatban felismernek, amikor megnyitják a hírlevelet.

Röviden, érzelmi és vizuális elemek keveréke:

Az érzelmi oldal 💚
Az email branded érzelmi oldala fogja meghatározni, hogy a feliratkozóid hogyan kapcsolódnak az e-mailedhez. Éppúgy, ahogy a barátaid is azért szeretnek téged, aki vagy, az e-mailjeid is közvetíthetnek olyan személyiséget, értékeket, küldetést, kultúrát és hangot, amikkel a feliratkozóid tudnak azonosulni. Így a termékeid mellett a márkádhoz is kötődni fognak.

A vizuális oldal 🤩
Az e-mail branded vizuális oldala fogja meghatározni, hogy a feliratkozóid milyennek látják az e-mailjeidet. Egy márka identitása a színek, logók, betűtípusok, képek és elrendezések megfelelő használatával alakul ki. Akkor fogsz tudni kitűnni a többiek közül, ha egyedi látványvilággal rendelkezel.

A vizuális és érzelmi elemek együtt olyan e-maild brandet hoznak létre, amiről a feliratkozóid messziről felismerik a hírleveleidet!

Miben rejlik az e-mail branding varázsa?

Az e-mail branded sokkal több, mint egy logó és egy aláírás. Az e-mail brand a teljes élményt nyújtja a feliratkozóidnak. Ettől fognak rád emlékezni az emberek, ettől lesznek jó véleménnyel rólad. Ha olyan hírleveleket küldesz ki, amikhez a feliratkozóid kapcsolódni tudnak, hatalmas előnyöd lesz a többi beérkező e-maillel szemben.

Az e-mail branding a következőkhöz is nagyon fontos:

1. Bevétel: Az e-mail branding 23%-kal növelheti a bevételt! Az érzelmi kapcsolat hatására az emberek szinte kényszert éreznek arra, hogy kapcsolatba lépjenek veled, mert úgy érzik, ismernek téged.

2. Népszerűség: Minél jobb a céged hírneve, annál több embert fogsz tudni bevonzani. Ez az e-mailjeid megítélésére is vonatkozik – a megfelelő márkaépítéssel a megfelelő emberekkel tudsz kapcsolatot teremteni.

3. Hitelesség: Az emberek gyakran ítélnek első látásra. A hírleveleid sokkal professzionálisabbnak és megbízhatóbbnak tűnnek, ha változatlan designt és hangot használsz. Ezzel folyamatosan közvetíted az értékeidet.

4. Egyediség: Könnyebb megtalálni egy barátodat egy zsúfolt teremben, ha van egy jellegzetes stílusa vagy frizurája, amit már ismersz. Ugyanez igaz a hírlevelekre is. Az e-mail branding segít a feliratkozóidnak azonnal felismerni téged a tömegben.

Pssszt! 🤫
Egy gyors megjegyzés a márka változatlanságáról:
Akár egy eseményt hirdetsz, akár egy terméket árulsz, akár visszajelzéseket gyűjtesz, a márkajelzésednek mindenhol egységesnek kell lennie. A márkád személyiségének az e-maileken kívül más csatornákon, például a közösségi médiában, a landing oldalakon, a weboldalakon – még harmadik fél weboldalain – is felismerhetőnek kell lennie. Mindenképp tartsd magad az általad felállított irányelvekhez.

Vállald fel az érzelmi oldalad!

A sikeres márkáknak van egy egyszerű titkuk – tudják, hogy az emberek sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha a gyakorlati előnyökhöz érzelmi elemek is társulnak.

Az emberek azért fizetnek 3x többet egy Apple számítógépért, mert az 3x jobb, mint egy Dell? Dehogy! Azért hajlandók többet fizetni, mert az Apple designja, vállalati értékei és személyisége érzelmeket ébresztenek bennük.

Gondold át a márkád személyiségét: Azt szeretnéd, hogy a közönséged inkább jó barátként, coach-ként vagy útmutatóként tekintsen rád?

Íme két módja annak, hogy érzelmi szempontokat adj hozzá a márkádhoz:

-A cég értékei és a cégkultúra:
Vannak olyan alapelveid, értékeid vagy számodra fontos társadalmi ügyek, amelyek a vállalkozásodban is alapvetően fontosak? Hogyan tudod ezeket kifejezni az e-mailjeidben?

-A márka hangja:
Hogyan szólítod meg a feliratkozóidat? Milyen hangnemben, milyen nyelvezetet használsz, megmutatod-e a személyiséged? Úgy lehetsz hiteles, ha megtalálod a saját hangodat, és nem félsz használni.

Miután meghatároztad ezt a két érzelmi szempontot, oszd meg a csapatoddal, hogy ők is használhassák. Ezután nincs más dolgod, mint hagyni, hogy az érzelmek megmutatkozzanak az e-mailjeidben és a híleveleidben is. Amikor az emberek úgy érzik, hogy ismernek téged és a tieidhez hasonló értékeket képviselnek, erős érzelmi kötődés jön létre, ami hűséges ügyfeleket eredményez.

Tipp: úgy is személyre szabhatod az e-mailjeidet, hogy az üzenetek még relevánsabbak legyenek számukra – ezzel pedig növelheted a megnyitási arányt!

Meríts ihletet a Casper matracok üdvözlő e-mailjéből. Az e-mail szövege barátságos és megnyugtató (pl. “Helló álomszuszék”, “Elálmosodtál?” stb.), miközben tükrözi az értékeiket (“Ezennel csatlakoztál egy több mint 1 millió kipihent ember közösségéhez”). Ez már az első pillanattól kezdve megadja az érzelmi alaphangot az e-mail brandjükhöz.

Beszéljünk a látványról!

Az agy 60 000-szer gyorsabban dolgoz fel egy képet, mint egy szöveget. Nem 60-szor gyorsabban, nem 600-szor, de nem is 6 000-szer, hanem 60 000-szer! Ennek eredményeképpen az emberek 80%-a emlékszik arra, amit lát, szemben a hallottak 10%-ával és az olvasottak 20%-ával.

A vizuális elemek, például infografikák, logók és fotók használata segít a kommunikációban és az e-mail brand építésében.

Szerencsére az olyan e-mail marketing szoftverek, mint a MailerLite lehetővé teszik, hogy profi módon tervezz hírleveleket. Elmentheted a brand-sablonokat, hogy újra és újra használhasd őket (Üdvözöllek, következetes márkaépítés)!

Tervezzünk most együtt egy brandelt e-mailt, hogy legyen egy sablonod, amit újra és újra használhatsz.

1. Kezdésnek legyen saját e-mail domained

Lássuk be: egy “csillamlo.unikornis.1237@yahoo.com” e-mail címről érkező e-mail egyszerűen nem komolyan vehető (bocs, unikornis rajongók 🦄 ). Az erős márkák felismerhető és biztonságosnak látszó e-mail címekkel indulnak!

Ha még nem tetted meg, mindenképpen állíts be egy professzionális e-mail címet a domaineddel, hogy a feliratkozóid is lássák, hogy komolyan gondolod a dolgot.

Használj egyéni e-mail címet, például a következő formátumban:

-hello@cegnev.com
-sajat.neved@cegnev.com
-info@cegnev.com

Az olyan ingyenes szolgáltatókat, mint a Gmail, az Outlook vagy a Yahoo nem ajánlom, mert számos korlátozással rendelkeznek.

Ehelyett inkább vásárolj professzionális, egyéni domaint olyan szolgáltatókon keresztül, mint a GoDaddy, a domain.com, a Google Workspace vagy a WordPress.

2. Építsd be a cég logóját!

A logó a márkád bélyegzője, ami mindent, amit létrehozol, azonnal felismerhetővé tesz, beleértve a hírleveleket és az e-maileket is. Gondolj rá úgy, hogy ez a te egyedi szimbólumod, ami tele van jelentéssel.

Ha még nincs logód, készíthetsz sajátot egy olyan ingyenes felületen, mint a Canva, vagy felkérhetsz egy grafikust, hogy tervezze meg a logódat.

Az e-mail brandinghez először gondold át, hogyan szeretnéd beépíteni a logód. A fejléc fölött lesz elhelyezve, ahol mindenki azonnal láthatja? Vagy a felső sarokban lesz? Esetleg a láblécben?

A Vox a hírlevél tetején helyezi el a logóját, egy szlogennel együtt, ami pontosan elmagyarázza, hogy mivel foglalkoznak. Világos, merész és egyszerű!

3. Maradj annál a betűtípusnál, amit választottál!

Az olvashatóság kulcsfontosságú. Lehet, hogy nagyon tetszik egy művészi betűtípus, de ha az emberek nem tudják elolvasni az e-mailt, akkor máris elvesztetted a figyelmüket. Az “egyszerű, de nagyszerű” elv mentén haladj és a feliratkozóid hálásak lesznek érte.

Nézd ezt a vidám példát a MeUndies, egy fehérneműmárka, marketingeseitől. Könnyen olvasható betűtípusokat használnak, ez teljesen egyértelművé teszi az üzeneteiket.

4. Legyen saját színpalettád!

Válassz ki egy színsémát, és tedd a márkád jellegzetességévé. Ez fogja alátámasztani céged vizuális identitását, ezen felül bizonyos érzéseket és élményeket is közvetíthetsz vele. 

Ha nem tudod biztosan, milyen színpalettát válassz, próbálj ki egy olyan felületet, mint például a Coolors színpaletta generátor. Itt addig válogathatsz, amíg nem találsz valamit, amivel rezonálsz. 

A Paravel az e-mail designjában a semleges, klasszikus tónusokról ismert – néha felbukkanó élénk színekkel. Ha felkeresed a weboldalukat, vagy megnézed a termékcsaládjukat, ugyanezt a palettát fogod látni az egész brandjükben.

5. Ne feledkezz meg az egyéb látványelemekről sem!

Miután választottál logót, betűtípusokat és színeket, a következő lépés a tartalom (szöveg + vizuális elemek) hozzáadása a hírleveledhez. Ez az a rész, ahol létrehozhatod a témákat, elrendezéseket, képstílusokat, videókat, a cselekvésre való felhívást stb.

Íme néhány vizuális tipp a hírlevél tartalmához:

Határozz meg egy témát: Nem kell minden alkalommal ugyanazt a pontos elrendezést használnod, de legyen egy általános irányvonal, amitől sajátodnak érzed az e-maileket.
-Használd az általad választott színeket és betűtípusokat: Ez biztosítja, hogy hírleveled konzisztensen követi a márkád stílusát, és megragad a feliratkozók fejében.
-Törd meg a szöveget videókkal és GIF-ekkel: Ezekkel biztosan felkelted a feliratkozóid figyelmét!
-Használj dinamikus tartalmat: Ez lehetővé teszi, hogy hírlevelednek különböző személyre szabott részeit jelenítse meg a különböző célcsoportok számára.

A Love Sweat Fitness mindig marad a rózsaszín színsémánál a képekben, a szövegben és a betűtípusban. Ráadásul a hírlevelüket ezzel a vicces GIF-fel is feldobják, ami az alkalmazásukat mutatja be. Mindezek a vizuális elemek együttesen határozzák meg az e-mail branding stratégiájukat.

6. Készíts aláírást az e-mailhez!

Sokan kihagyják az aláírásokat a marketing e-mailjük végén – ami nagy kár, mert ezek egyedi, személyes jelleget kölcsönöznek a hírlevél végének. Az aláírások egyszerűek, de sokat számíthatnak az e-mail branding szempontjából.

Mielőtt egyenesen a láblécre és a leiratkozási linkekre ugranál, adj hozzá egy olyan aláírást, ami érzelmileg megérinti a feliratkozóidat. Ez az utolsó dolog, amit látnak, mielőtt kilépnek, tedd emlékezetessé!

A MailerSend mindig egy leiratkozó linkkel, profilképpel, aláírással és alkalmanként egy utóirat sorral fejezi be az e-mailjeit.

7. Linkeld be az elérési felületeid!

Az utolsó lépésben figyelj arra, hogy a feliratkozóid minden csatornán elérjék a márkádat. Ez a tökéletes alkalom arra, hogy megoszd a közösségi média profiljaidra, a weboldaladra és az elérhetőségeidre mutató linkeket, hogy így is kapcsolatban maradj a feliratkozóiddal.

A Joybird-nél a logójukra kattintva érhető el a weboldal, a hírlevelükben pedig feltüntetik a közösségi média ikonokat, hogy az emberek könnyen elérhessék a márkájukat minden online felületen.

Gratulálok! Most már profi vagy az e-mail brandingben!

Ne feledd, az állandóság kulcsfontosságú. Bármit is választasz, tartsd meg ugyanazt az egy témát, hogy a feliratkozók azonnal felismerjék az e-mailjeidet.

Miután kialakítottad a márkaarculatot, mentsd el az e-mail sablonokat, amik alapján dolgozhatsz, és készíts egy listát a csapatod számára az irányelvekről, hogy minden egységesen működjön.

Az e-mail branding checklisted ✅

– Határozd meg a márkád mögöttes érzelmeit, hangját és értékeit
– Hozz létre egy professzionális domaint
– Építsd be a logót az e-mailbe
– Határozd meg, hogy milyen betűtípusokat fogsz használni – minél olvashatóbb, annál jobb
– Válassz olyan színsémát, ami illik a vállalatod identitásához
– Adj hozzá olyan vizuális elemeket, amik az állandó témához és elrendezéshez illenek
– Emlékezetes aláírással zárd le az e-mailt
– Oszd meg a weboldaladra és a közösségi média profiljaidra mutató linkeket

Sikeres márkaépítést!