Az e-mailjeid tükrözik a márkád személyiségét. Habár a hasznos és informatív e-mailek küldése az elsődleges célod, szükséged van olyan módszerekre is, amelyekkel az olvasó érzelmeire, emberi oldalára tudsz hatni.
Márkád hangjától függően hozzáadhatsz hírleveleidhez olyan elemeket, amelyek különböző érzelmeket tükröznek, például optimizmust, szeretetet, félelmet, nosztalgiát vagy bizalmat. Az e-mailjeidet szórakoztatóvá is teheted egy csipetnyi humor hozzáadásával.
A feliratkozóidat minden nap egy csomó e-mail árasztja el. Mi lehetne jobb módja annak, hogy kitűnj, mint hogy hatalmas mosolyt csalj az arcukra? Ez a humor varázsa az e-mailekben. De csak óvatosan: nem minden fajta humor működik!
Megmutatom, hogyan érdemes és hogyan nem érdemes használni a humort és mutatok néhány példát e-mailekből, amelyeket te is nyugodtan használhatsz.
Mit csinálj és mit ne csinálj?
1. Győződj meg róla, hogy illik a márkádhoz
Ha szeretnél egy kis humort vinni a hírleveleidbe, fontos, hogy ezt a 3 dolgot tartsd szem előtt:
-A márkád személyisége, piaci rés
-A célközönséged (azaz az emberek, akiket megcélzol)
-Az ok, amiért küldöd az e-mailt
Ne vidd túlzásba a felnőtt vagy aktuális humort, mert van rá esély, hogy az megsérti az olvasóidat. Ha még csak most kezded a vicces e-mailek küldését, először próbálkozz átlagos, hétköznapi poénokkal vagy ismert szóviccekkel.
Például egy jól irányzott szóvicc olyan könnyed humor, ami megmosolyogtatja a feliratkozóidat anélkül, hogy túlságosan megerőltetnéd magad.
2. Érj el a szórakoztatásnál többet, növeld a konverziós arányt!
A humor célja az e-mailekben természetesen az, hogy mosolyt csaljon az arcokra. Emellett cselekvésre is ösztönöznie kell. A cél nélküli humor ahhoz vezethet, hogy csak “egy újabb vicc” lesz, amit az emberek elfelejtenek. Ehelyett inkább úgy használd a humort, hogy a feliratkozóid ne csak emlékezzenek a márkádra, hanem ösztönzést is kapjanak a következő lépés megtételére.
Ha például egy webáruházat üzemeltetsz, kezdheted azzal, hogy megpróbálsz humort használni az kosárelhagyás miatt küldött e-mailjeidben. Ezután elemezheted, hogyan reagálnak erre a kosárelhagyók. Ha jók a visszajelzések, elkezdheted más kommunikációs csatornákon is használni.
3. Menj biztosra és végezz A/B tesztet
Először próbálj meg kétféle e-mailt kiküldeni. Az egyiket komolyabb, (vagy a szokásos) hangnemben, a másikat humorosabb hangnemben. Figyeld a mérőszámokat és derítsd ki, hogy a címzettek mennyire reagálnak ezekre az e-mailekre. Ha a humoros e-mail jobb válaszadási arányt vagy magasabb elérést kap, akkor elkezdheted humorral fűszerezni az e-mail receptjeidet.
Alternatívaként egyszerűen megkérdezheted a barátaidat vagy kollégáidat, hogy szerintük a poénod/vicces e-mailed tetszeni fog-e a feliratkozóidnak. Maradj nyitott minden visszajelzésre. Ha a környezetedben úgy gondolják, hogy a feliratkozóid nem lesznek fogékonyak a humoros marketingötleteidre, akkor érdemes újragondolnod a stratégiádat.
4. Találd meg az egyensúlyt vicces és professzionális között
Nem kell minden elküldött e-mailnek humorosnak lennie (hacsak nem vagy profi humorista). Vékony a határ a szórakoztatás és a professzionalitás között. Az e-mailek tréfás elemeit nem szabad olyan mértékben használni, hogy az érdeklődők vagy ügyfelek már ne vegyenek téged komolyan.
Az emberek könnyen elunják magukat. Ha a feliratkozóid folyton ugyanazokat a fajta promóciós e-maileket kapják, akkor le fognak iratkozni, vagy egyszerűen elvesztik az érdeklődésüket a márkád iránt. A humor lehet az az összetevő, amitől a hírleveled kiemelkedik a feliratkozóid bejövő e-mailjei közül, így biztosan lesz kedvük újra és újra megnyitni az e-mailjeidet.
Vicces e-mail példák, amik tényleg működnek
Most, hogy ismered a humoros e-mailek összeállításának legjobb gyakorlatait, néhány remek példán keresztül megmutatom, hogyan kezdheted el humorral fűszerezni az e-mailjeidet.
1. A Whisky Loot kosárelhagyó e-mailje
A kosárelhagyó e-mailek remek lehetőséget nyújtanak a humor használatára. Nézd meg, hogyan használta a Whisky Loot a humor erejét a kosárelhagyó e-mailjében egy szórakoztató teendőlista formájában, amelyen a feliratkozók végighaladhatnak, ha használják a Whisky Loot Box-ot.
2. A Really Good Emails vicces tárgysora
A humor nem mindig viccmesélésről szól. A humor szójátékként is remekül használható az e-mail tárgysorában és szövegében. Nézd csak ezt a példát a Really Good Emails-től, ahol a Keepin’ (=megtartani) helyett Creepin’-t (=ijesztgetni) írtak, és ezzel kísérteties hangulatot kölcsönöztek a halloweeni e-mailjüknek.
3. A Deliveroo vicces e-mailje a bolondozás napján
Április 1-je, a bolondozás napja, tökéletes alkalom arra, hogy megnézd, jól veszik-e a humort a feliratkozóid. A Deliveroo, egy ételkiszállítási platform ebből az alkalomból egy szellemes e-mailt küldött ki. Ők egy képzeletbeli telepatikus technológiát vezettek be az ételrendeléshez az alkalmazásukon keresztül. Ez biztosan megnevetteti az olvasót és arra készteti, hogy rákattintson a “Nézze meg a videót most!” gombra. Ez nem csak megmosolyogtatja a címzetteket, hanem elég kíváncsivá is teszi őket ahhoz, hogy foglalkozzanak az e-maillel.
4. A Poncho vicces ötlete az időjárás jelentések közlésére
Ahelyett, hogy a humort egyszerűen az e-mailed szövegében használnád, mehetsz még egy lépéssel tovább. Akár vicces képeket is beilleszthetsz a hírleveleidbe. A humor érdekessé teheti hírleveleidet a feliratkozók számára és javíthatja az aktivitási arányt is. Nézd meg, hogy a Poncho hogyan küld egyedi módon különleges időjárás jelentéseket e-mailben.
5. A Really Good Emails vicces CTA (call-to-action) gombja
Az e-mail tárgysora, szövege és a vizuális elemei mellett még a CTA-kat is megspékelheted egy csipetnyi humorral.
Nézd, hogyan tette viccessé a Really Good Emails a CTA-t. Olyan gondosan helyezték el, hogy lehetetlen nem észrevenni.
Egy másik fontos elem, hogy a CTA-juk tökéletesen szinkronban van a szövegkörnyezettel.
6. Vicces promóciós e-mail a Zomato-tól
Ha a marketing e-mailjeiddel barátságos márkaként szeretnéd magad prezentálni, csempéssz egy kis vidámságot a hírleveleidbe.
Nézd, a Zomato hogyan használt humort a hírlevelében, hogy pizzarendelésre ösztönözze az embereket. Még ha a feliratkozóik végül nem is rendelnek, ez biztosan mosolyt csal az arcukra. Ez is eléggé menő dolog!
7. A feliratkozók újbóli bevonása – email a Teespring-től
Az inaktív feliratkozók újbóli bevonása kihívást jelentő feladat lehet, mivel olyan embereket kell megszólítanod, akik egy ideje nem mutattak aktivitást. Próbáld meg humorosan megfogalmazni a visszahívó e-mailjeidet, hogy megnevettesd a feliratkozóid, és arra ösztönözd őket, hogy újra kapcsolatba lépjenek a márkáddal. A legjobb része a vicces újra-bevonó e-mailek küldésének az, hogy esélyes, hogy egy kis humor megteszi a hatását és újra bevonja a feliratkozóidat.
Nézd ezt a Teespring által küldött e-mailt. Látod, milyen ügyesen használják fel egy szomorú kiskutya képét, hogy érzelmeket váltsanak ki a feliratkozóikból? Emellett néhány érdekes számot is megosztanak, amelyek felkeltik az olvasó figyelmét, és cselekvésre késztetik őket. Elvégre ki tudná figyelmen kívül hagyni egy aranyos kiskutya képét, amit ráadásul egy megnyerő szöveggel kombináltak?
8. A Tough Mudder által készített vicces chat képernyőfotó
A humort be lehet építeni vicces-szóvicces animációk vagy dinamikus képek használatával is. Ha a célközönséged szereti a vicces mémeket, emojikat vagy GIF-eket, miért ne szolgálhatnál nekik még több ilyennel?
Itt egy jó példa a Tough Muddertől, ahol vicces megközelítést alkalmaztak kedvezményes ajánlatuk népszerűsítésére.
Tiéd a terep!
Egy hatékony mókás e-mail megalkotása trükkös lehet. Természetesen a nevetés a legjobb gyógyszer és az egyik lehetséges út a feliratkozók szívéhez. A humor sok mindenre ellenszer, ráadásul segít a feliratkozóidnak túllépni az élet egyhangúságán. A humort használó márkák nem csak a 30-asok körében népszerűek, természetesen más generációk számára is vonzóak.
A humor felkeltheti a feliratkozók figyelmét, ráadásul ösztönözheti őket arra is, hogy továbbítsák az e-mailjeidet másoknak. Ha szeretnél egy kis zajt csapni és a márkád ismertségét növelni, próbálj meg egy csipetnyi humort hozzáadni az e-mailjeidhez és más marketingcsatornáidhoz is. A feliratkozóid magasabb aktivitása pedig egész biztos mosolyt fog csalni a te arcodra is.