Könnyen Quick-el!
Egy okos egyéni vállalkozónak nem csak egy briliáns ötletre van szüksége a sikeres vállalkozáshoz. Bár lehet, hogy ez nem olyan izgalmas, mint a vállalkozói lét más aspektusai, egy erős pénzügyi rendszer kritikus fontosságú a vállalkozásod életben tartásához. Kövesd nyomon a pénzforgalmadat heti, havi és éves szinten.
Na de ugorjunk vissza egy picit az időben. Az ML Akadémiát megelőzte a babáknak, kismamáknak, családoknak szóló webshopom, a Minimemo. Mindent becsülettel csináltam, már a kezdetektől egyéni vállalkozóként működtem, mindenki kapott számlát, fizettem a könyvelőt. Élveztem az új életemet, és lubickoltam a termékek tervezésében, csomagolásában, postázásában. Persze, naná csak egy dologra nem figyeltem, és szándékosan nem figyeltem rá, ez pedig a profit volt. Hogy miért? Mert örültem az eladásoknak (bár nagyon minimális volt az elején), de pontosan tudtam hogy sokkal több pénz folyik ki, mint be. Tudtam, hogy minuszos az egész, de legkevésbe se akartam szembesülni a valósággal.
Ha ez nem lett volna elég, még el is követtem hibákat, mert kezdő vállalkozóként, nem tudtam mit kell tennem. Nem gondolom, hogy nagyon okos döntés volt például babás webshopként mini méretű hirdetés helyet venni a Mi Otthonunk magazinban 60.000 Ft-ért. Még kevésbe volt okos döntést ezt 3 hónapon át megismételni.
Teltek az évek, és én még mindig érzésre követtem a pénzügyeimet. Pontosan tudom, és tudtam akkor is, hogy ez struccpolitika.
Amikor elindult a változás:
2020. januárjában leültem egy stratégiai tanácsadásra. Szóba került a számomra akkor még mumus téma, a pénz is. Mennyi jön be, mennyi megy ki. Nem tudtam pontos számokat mondani. De aznap elkészítettem egy excel táblázatot és elkezdtem vezetni hónapról hónapra. Innentől kezdve már tudatosan kezdtem el költekezni.
Jött a Quick és tarolt!
Az excel működött, viszont sokszor azt éreztem, hogy az időmet is rabolja. 2021 elején egy beszélgetés során szóba került a Quick. Én imádom a szoftvereket, és azonnal felcsillant a szemem, így még aznap kipróbáltam. Plusz pont, hogy magyar fejlesztés, támogató FB csoporttal, így ha elakad az ember egyből tud segítséget kérni. Több, mint 9 hónapja használom, így bátran kijelenthetem, hogy bőven van tapasztalatom.
Nézheted úgy is, hogy az excel egy Trabant, a Quick pedig egy Ferrari ha arról van szó, hogy nyomon kövesd a pénzügyeidet.
De lássuk, mit tud. Könyvelőnek, főleg ha Kft-d van, álom lesz belőle dolgozni.
– egyéni vállalkozóként használom, így jelenleg van pár funkció amit nem használok ki. (pl munkatársak bérköltségei)
– nagyon szép, átlátható a felülete
– Billingót használok, ami azonnal szinkronizálódik. Minden számlát meg tudok nézni utólag is.
– minden költség számlát egy pillanat alatt fel tudok tölteni és cimkézni, így majd ahogy a képen is láthatod, minden a megfelelő helyre kerül
– főoldalon folyamatosan látom, hogy mennyi volt a bevételem és a kiadásom ebben az évben. De akár egy konkért időszakot is kijelölhetek. Nem okoz gondot megmondani, hogy pl 2021.03.20 és 2021. 05.18 között mennyit kerestem / költöttem.
Lássuk a kedvencemet
Havi eredmények fülön 2 nagy blokk van. Bevételek és Költségek. Fél pillanat alatt tudom szétpakolni a számlákat a megfelelő helyre.
Bevételnél fillérre tudom, hogy mennyit kerestem:
– külsős munkákkal (ilyen, ha másnak dolgozom)
– ML Akadémiával
– Minimemo webshoppal
– Támogatás (nálam ide kerül be pl. patnerprogramból a jutalék)
Fillére tudom a költségeimet is:
– adók befizetése
– mennyit fizettem alvállalkozóknak
– mennyit költöttem külön az ML Akadémiánál külön a Minimemonál FB hirdetésekre
– mennyit költöttem szoftverekre
– mennyit költöttem tanulásra (itt főleg vásárolt szakmai könyvek vannak, tanfolyamok vagy fizetős fb szakmai csoportok)
– mennyit költöttem a termékek beszerzésére
– mennyit költöttem domainekre, tárhelyszolgáltatókra
– irodafelszerelésre (pl nyomtatóba patron)
– stb
Egy pillanat alatt azt is látom, hogy melyik hónapban mennyit költöttem el pl szoftverekre. Vagy ha a szoftvereknél maradunk látom, hogy havi vagy éves szinten is mennyit költöttem el.
Ez alapján mondtam már le szolgáltatást, mert mikor átnéztem ezt a táblázatot, akkor döbbentem rá, hogy sok kicsi sokra ment, és hogy mi felesleges számomra a jövőben. A Quick nélkül nélkül biztos, hogy nem mondtam volna még le hosszú ideig, mert érzetre olyan volt, hogy “ááh, nem nagy összeg, simán belefér”.
Nem csak azért kell nézni, ezeket az adatokat mert kell, hanem, mert ezzel tudsz tervezni a későbbiekre, és a világ meghódítása is csak így lehetséges 🙂 Lehet struccpolitikázni, ahogy én tettem, csak sokáig nem érdemes!
Higgy a saját szemednek!
Bárcsak valaki megmutatta volna nekem, mikor elindítottam a vállalkozásomat. Biztos sok felesleges kiadástól megmentett volna. Biztos vagyok abban is, hogy már az első pillanattól használnod kell. Ne ess abba a hibába, mint én, hogy cikinek érzed, hogy csak folyik ki a pénz, és kevés jön visza az elején. De muszáj tudnond, hogy mennyi megy el “kötelezően”, pl. könyvelő, domain / tárhely díja, kata … stb. Tudnod kell, hogy mennyi az, amit akkor is ki kell adnod, ha egy fillér se jön be abban a hónapban, és tudnod kell, hogy minimum mennyit kell hogy bejöjjön, hogy a célodnál legyél.
Nagyon hálás vagyok a Quick csapatának, hogy ezt létrehozták, mert nekem a legnagyobb segítség a pénzügyi tervezésnél, számláim rendbetartásánál. Imádom feketén-fehéren átlátni a vállakozásomat ezáltal.
Én nagyon szeretek havonta “versenyezni” önmagammal. Nézni a mérleg alakulását, és örülni, ha elértem a kitűzött célt, mert utána nagy a boldogság, hogy onnantól már csak jobb lesz az adott hónap.
Próbáld ki, mert nincs vesztenivalód. A legkisebb csomag 790 Ft + áfa / hó, és minden csomaghoz tartozik egy 30 napos próbaidőszak.
Javaslom: regisztrálj, 1 hónapig használd becsülettel, és garantálom hogy utána nem lesz kérdés, hogy maradsz-e hosszú távra is felhasználó:
Minden infót megtalálsz itt: https://bit.ly/3t9MPzD
Ha pedig bizonytalan vagy, akkor tedd fel a kérdésedet a csoportjukban: https://www.facebook.com/groups/szamlaiktatas