Van egy határidő, ami 2 hét múlva esedékes. Melyiket választod?
A) ma kezded el, vagy B) megnézed azt az új Netflix sorozatot, és meggyőzöd magad, hogy ráérsz holnap foglalkozni vele?

Hacsak nem tartozol az emberek rendkívül kis csoportjához, valószínűleg inkább a B lehetőséget választod. Azok, akik addig halogatnak, amíg már majdnem túl késő lesz, egyszercsak bepánikolnak, és végül cselekszenek.

Amikor valamit el kell intézi, akkor az idő szűkössége sürgetőleg hat ránk. Ezért működnek hatékonyan az e-mailekben elhelyezett visszaszámlálók is.

A korlátozott ideig elérhető akciós termékek megvásárlásától kezdve az eseményre való regisztrációig a visszaszámláló időzítők cselekvésre ösztönzik az olvasót.

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan használhatod a visszaszámláló időzítőket az e-mailekben, hogy felcsigázd az olvasóidat, és rávedd őket az azonnali cselekvésre.

Mi az a visszaszámláló időzítő az e-mailekben?

Az e-mail visszaszámláló időzítő egy GIF, ami visszaszámol egy bizonyos dátumig és időpontig. Ez egy ketyegő óra, amit bárhová beilleszthetsz a hírleveledbe, ezzel a sürgősség érzetét keltve.

A visszaszámlálás már nem csak a weboldaladra való! Az e-mailes visszaszámlálók lényege, hogy a feliratkozókat rávegye az azonnali cselekvésre, mielőtt lemaradnának valamiről.

Állíthatsz be egy GIF visszaszámlálót az alábbi esetekben:
– Termékbemutatót tervezel
– Egy különleges ajánlat vagy promóciós kód, ami hamarosan lejár
– Egy közelgő esemény vagy webinárium hirdetése
– Egy hamarosan véget érő nyereményjáték
– Szezonális esemény kapcsán, például Karácsony vagy Anyák napja
– Kosárelhagyó emlékeztető e-mail
– Személyre szabott születésnapi e-mail
– Korlátozott példányszámú termék 

Miért van szükség visszaszámlálókra az e-mailekben?

A már bevezetőben is említett közeledő határidő elég kijózanító tud lenni. Nincs idő tovább halogatni a feladat elvégzését. 

Pontosan így működik az e-mailben elhelyezett számláló is: a sürgősség érzését kelti. És a marketingből jól ismert FOMO-ra épít (fear of missing out, azaz félelem attól, hogy lemaradunk valamiről). Arra készteti az olvasót, hogy minél előbb elköteleződjön az ajánlatod, rendezvényed iránt. Mert senki nem akar kimaradni.

Nézzünk egy példát arra, hogyan használhatod a visszaszámlálót az e-mail stratégiádban:

Képzeld el, hogy egy zenei eseményt szervezel… 🎸

1. Elküldöd az első e-mailt: Bejelented a fellépőket, és beillesztesz egy visszaszámlálót.
2. A feliratkozód (nevezzük őt Annának) megnyitja az e-mailt: Felcsillan a szeme, és nagyon izgatott lesz, hogy láthatja kedvenc előadóit fellépni. Bejelöli a dátumot a naptárában, és megkérdezi a barátait, hogy lenne-e kedvük elmenni velei.
3. Egy héttel később: Anna összegyűjtötte a baráti társaságot, és megegyeznek, hogy “hamarosan megveszik a jegyeket”. (Spoiler következik – semmi sem történik!)
4. Küldesz egy következő e-mailt: Anna meglátja a visszaszámlálót e-mailben, ez eszébe juttatja, hogy meg kell venni a jegyeket és beírja a csoportos csevegésbe. Két srácnak azonban elfogyott a pénze, és várniuk kell a következő fizetésnapig.
5. Három héttel később: Még mindig semmi nem történt. Ez ellen tenni kell! Küldesz egy harmadik e-mailt egy újabb visszaszámlálós időzítővel. Ezúttal azt jelzed, hogy a jegyárak két nap múlva emelkednek.
6. Anna cselekszik: Ír a többieknek. Mindenki pánikba esik, amikor meglátja a határidőt, és rájön, hogy sietnie kell. Anna még aznap este megrendeli az összes jegyet.

Ha ez a forgatókönyv ismerősen hangzik neked is, az valószínűleg azért van, mert van valami közös benned és Annában: mindketten szeretitek halogatni a dolgokat, amíg igazán sürgős nem lesz, vagy a FOMO érzésetek el nem éri a csúcsot.

A hírlevelekben található dinamikus visszaszámlálók kihangsúlyozzák a sürgősséget, és vizuálisan mutatják is az e-mail feliratkozóknak, hogy mennyi idejük van még hátra a cselekvésig. Emellett segít az olvasóknak tervezni, cselekedni és izgatottan várni a jövőt!

Annak érdekében, hogy az e-mailekben tovább fokozd a sürgősség érzetét, használhatod a következőket is:

– Időérzékeny megfogalmazás, például “csak ma” vagy “már csak néhány nap van hátra”
– Szűkszavú mondatok, például “csak korlátozott mennyiségben”
– Egyértelmű felhívás a cselekvésre (CTA), hogy az olvasók pontosan tudják, mit kell tenniük
– Sürgősséget sugalló tárgysor

Hogyan ágyazhatsz be visszaszámlálót az e-mailjeidbe?

Nem kell HTML-kód szakértőnek vagy design gurunak lenned – a visszaszámlálók beágyazása az e-mail sablonodba nagyon egyszerű. A MailerLite programban a visszaszámláló blokkot a hírlevelébe húzhatod, és beállíthatod a végdátumot és az időpontot.

Rengeteg testreszabási lehetőség van, beleértve a háttérszínt és a visszaszámláló stílusát. A szofver a visszaszámlálás idejét a feladó időzónája alapján állítja be.

Most, hogy már ismered a technikai részleteket, térjünk át a gyakorlati részre.

Íme 11 módja annak, hogyan integrálhatsz egy visszaszámlálót a következő e-mail sablonba.

11 példa a visszaszámláló időzítő hatékony használatára

1. Limitált példányszámú vagy új termék, szolgáltatás bejelentése

Ha valami új vagy exkluzív dologról van szó, jelentsd be azt ünnepélyes keretek között. A való életben ez egy bemutató partival is történhet, az e-mail világában ez egy szemet gyönyörködtető e-mail sablont jelent, amiben bejelented a megjelenést. A visszaszámláló jól láthatóvá teszi az embereknek, hogy hány nap van hátra az indulásig.

2. Utalvány beváltása

A kedvezményes kuponok felajánlása kiváló eszköz arra, hogy az embereket rávedd, hogy feliratkozzanak a listádra. Bár nem minden feliratkozó áll készen a rendelésre abban a pillanatban, amikor a kupon megérkezik a postaládájába.

Tedd a kedvezményes kupont csak korlátozott ideig elérhetővé, hogy motiváld az embereket az üzleted böngészésére. Egy személyre szabott e-mail visszaszámláló időzítő az olvasó egyéni lejárati dátumával nem csak hasznos, hanem a konverziót is növeli.

3. Szezonális események

Fekete péntek, Cyber Monday, Anyák napja, Karácsony – mindannyian szeretjük a jó leárazásokat. A nagyobb szezonális eseményekig visszaszámlálással csigázd fel a feliratkozókat azzal, hogy bepillantást engedsz nekik a várható ajánlatokba.

A visszaszámlálót alkalmazhatod a bejelentő e-mail kampányban, valamint közvetlenül az akció vége előtt is.

4. VIP vagy korai hozzáférés

Az e-mail marketing egyik előnye, hogy a hírleveleidet kizárólag az e-mail listádon szereplők kapják meg. Ajándékozd meg a feliratkozókat azzal, hogy korai hozzáférést biztosítasz nekik különleges ajánlatokhoz vagy villámakciókhoz. Így úgy érzik, hogy egy különleges közösség tagjai lehetnek.

5. Webinárium vagy élő közvetítés

A legtöbb esetben a webináriumra vagy élő közvetítésre feliratkozóknak csak 1%-a vesz részt ténylegesen az eseményen. Ezért fontos, hogy emlékeztesd az embereket az online összejöveteledre.

A visszaszámlálás szuperül működik az online videóesemény e-mail sorozatokban. A legtöbb szervező 3 e-mailt küld – egy regisztrációt megerősítő e-mailt, egy emlékeztetőt néhány nappal az esemény előtt, és egy utolsó értesítést 1-3 órával az élő adás előtt.

6. Árváltozások

Ha tudod, hogy egy vágyott termék ára holnap emelkedik, akkor vársz, vagy még ma megveszed? Arra tippelek, hogy már kezedben is van a bankkártyád.

 7. A kiárusítás hamarosan véget ér

Valószínűleg márt te is kaptál hasonló leveket: “Siess, az akció hamarosan véget ér”. Az vállalkozások okkal használják a visszaszámlálókat az ilyen levelekben. A számláló interaktívvá teszi az e-mailt, és arra csábítja az olvasót, hogy lecsapjon kedvenc darabjaira, mielőtt túl késő lenne.

8. Elhagyott bevásárlókosár

Egy kosárelhagyó e-mail már önmagában is növeli a konverziót, de egy visszaszámláló időzítővel kétszer akkora hatása lesz.

Az e-kereskedelmi oldalak akkor küldenek ilyen típusú e-maileket, amikor a vásárló betesz egy terméket a kosarába, de a rendelés befejezése nélkül távozik. A kosárra emlékeztető e-mail küldésével sokkal nagyobb az esélye annak, hogy a vásárlók befejezik a rendelésüket.

Most képzeld el, hogy egy időzítőt is hozzáadsz. Ajánld fel az olvasónak, hogy átvállalod a szállítási költségeket, vagy kedvezményt adsz, ha a vásárló meghatározott időn belül végrehajtja a vásárlást. Mostantól az e-mailed kétszeres erővel bír.

9. Ingyenes ajándékok

Ingyen cuccok, valaki? Igen, kérem!

Ha ingyenes, hasznos ajándékokat adsz a feliratkozóidnak, azzal ápolod a kapcsolatot. Ez az ajándék a letölthető útmutatóktól kezdve a kedvezményeken át a postán küldött vagy a boltban átvehető fizikai ajándékokig bármi lehet.

A visszaszámláló időzítő növelheti az átkattintási arányt, mivel az olvasóknak gyorsan kell cselekedniük, különben lemaradnak. Ráadásul a GIF-ek használata nagyon látványossá tudja tenni a leveledet.

10. Tanfolyam promóciója

Összeraktál egy tanfolyamot, de a beiratkozási folyamat kissé lassú? Egy automatizált e-mail sorozat segíthet népszerűsíteni a munkádat.

A tanfolyam e-mailben történő népszerűsítéséhez létrehozhatsz egy munkafolyamatot, ami az alábbi lépéseket tartalmazza:

– A tanfolyam bejelentése
– Korai regisztráció kedvezményes áron
– Siess! Az árak hamarosan emelkedni fognak
– Az árak a normál árra emelkedtek
– Utolsó felhívás a beiratkozásra

11. Nyereményjáték

Nyereményjátékot szervezel? A visszaszámláló időzítő az az e-mail kiegészítő, amire szükséged van!

A számláló fokozza a FOMO érzését. Senki nem akar lemaradni egy fantasztikus nyereményről.

Mire vársz még? 3, 2, 1…

Az idő ketyeg! Összefoglalva a visszaszámláló időzítők azért hasznosak, mert interaktívak, bevonják az olvasót, és sokkal világosabban kifejezik, mennyi idő van még hátra az egy adott eseményig/akció végéig stb. Az időzítők beépítése az e-mail sablonodba egyszerű, és pozitívan befolyásolhatja a konverziókat.

Szóval, mire vársz még?

forrás: mailerlite.com