Naplózás…

Gyakran mondjuk, hogy az idő gyorsan szalad, és bár ez lehet, hogy közhelynek hangzik, de amikor az ember a vállalkozásán dolgozik, a nem is oly régi karácsonyfa díszítése és a jelen pillanata közötti idő olyan gyorsan tűnik el, mint egy villanás.

Az életünk tele van tervekkel, projektekkel, találkozókkal és a mindennapi teendőkkel, amelyek gyakran elhomályosítják, hogy mennyi minden történik velünk valójában.

Éppen ezért találtam ki egy kis trükköt, amit már évek óta használok: minden hónapban készítek egy mindmapet (képen is láthatod), amelyre feljegyzek minden apró és nagy sikert, minden fontos tanulságot. Ez a kis rituálé nem csak egy személyes térképként szolgál, amely segít felidézni, hogy mit értem el az adott hónapban a tanácsadás, konzultáció, kikapcsolódás, kivitelezés, fejlesztés … stb terén, hanem arra is emlékeztet, hogy minden hónapban történtek sikerek, még ha apróságok is. Ezáltal a hónapok nem csak úgy elrepülnek, hanem értékes tapasztalatokkal és sikerekkel telnek meg.

Mostantól negyedévenként egy blogbejegyzés formájában fogom megosztani ezeket a gondolataimat, sikereimet, kudarcaimat. Ez egy új kísérlet 🙂 Ez nemcsak nekem nyújt egy lehetőséget arra, hogy visszatekintsek és értékeljem az elmúlt három hónapot, hanem remélhetőleg neked is, és inspirációt ad arra, hogy te is megtedd ugyanezt a saját vállalkozásodnál. Szóval, ha tetszik az ötlet, próbáld ki, és ha van kedved, oszd meg velem.

“Q1” – mi történt januárban, februárban, márciusban…

Január első napjaiban leültem, hogy megtervezzem az év első felét egészen július 1-ig. Úgy tűnt, ez egy tökéletesen kezelhető időszak lesz. Világos képem volt arról, milyen új szolgáltatásokat szeretnék bevezetni, milyen eseményeket és programokat tervezek… de ahogy teltek a hónapok, rájöttem, hogy a tervek és a valóság gyakran nem esnek egybe. Mert történhetnek olyan dolgok, amikre nem vagyunk hatással.

V.I.P napok, konzultációk, tanácsadások

Az év első néhány hónapja igazi pezsgés volt számomra; összessen 13 tanácsadást tartottam. És ezek mellett számos egyéb beszélgetés is sorra került (kis tanácsadások, konzultációk), amelyek kifejezetten az idei kihívásokra és változásokra fókuszáltak – ilyen volt például a nagy ugrás a régi MailerLite platformról az újra, vagy a frissített Gmail és Yahoo előírásokhoz való alkalmazkodás.

Szívem csücske V.I.P napok. Ezen különleges alkalmakon szinte egy teljes napunk van arra, hogy a mikroszkóp alá vehessük és finomhangolhassuk egy vállalkozás e-mail marketing rendszerét, és mindent átadjak a MailerLite használatával kapcsolatban. Olyan ez, mint egy közös utazás, ahol az ügyfeleimmel együtt fedezhetem fel, hogyan tehetjük még sikeresebbé a vállalkozásukat. Minden egyes percét imádom ennek a folyamatnak, és nagyon hálás vagyok azért, hogy ilyen hihetetlen ügyfelekkel dolgozhatom együtt; ők teszik ezt a munkát igazán értékessé.

Zádori Barna és Vivi
https://zavio.hu

Csonka Krisztina
https://amarillastyle.hu/

Előadások

Az év kezdete igazán izgalmasan alakult számomra, hiszen két különleges meghívást is kaptam. E két meghívás egy-egy lenyűgöző vállalkozónőtől érkezett, akik előfizetés alapú közösségeket vezetnek, amelyekben az Instagram a fő szereplő.

Bár gyakran említem, hogy a vállalkozásunk szíve az e-mail lista, ugyanakkor mindig kiemelem a közösségi média jelentőségét is. Ezek a csatornák egymást erősítve hatalmas erejűek.

A találkozók során folytatott beszélgetések inspirálóak voltak számomra, és nagy büszkeséggel tölt el, hogy az előadásaim hasznosnak bizonyultak mindkét csoport tagjai számára.

Iskolában jártam

Márciusban egy különleges előadás lehetősége tárult elém, amelyre (titkon) már régóta vágytam. A XVI. kerület szívében található Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskolából kaptam meghívást, hogy beszéljek az 8. osztályos diákjaiknak a vállalkozás világáról. Megosztottam velük a saját vállalkozásom történetét, és érdekes feladatokkal készültem nekik. Lenyűgözött a diákok aktivitása és nyitottsága, valamint a tanáruk által nyújtott kedves támogatás. Felejthetetlen élményt jelentett számomra.

Tanulás

Az oktatás és a tanulás kétirányú utca számomra: miközben én adok tudást másoknak, sosem feledkezem meg arról, hogy magam is folyamatosan fejlődjek és újat tanuljak. Idén úgy döntöttem, hogy belemerülök a Zsolya Communication által szervezett fél éves AI tréningbe. A gotomarketing csoportban évet terveztem.  Ezen kívül Bodó Reni Canva branding kurzusán is részt veszek, hogy tovább csiszoljam a Canva tudásomat. 

Nemzetközi szakértők segítségével bővítettem tudásomat a Pinterest világáról és egy amerikai e-mail marketing képzésen is részt vettem. Külön boldogság számomra, hogy itt nem szembesültem újdonságokkal, ami azt jelenti, hogy az általam nyújtott információk valóban naprakészek és hasznosak az ügyfeleim számára.

Fischer Móni iránymutatásával hat hónapon keresztül különös figyelmet fordítunk vállalkozásom és személyes fejlődésemre, ami hatalmas érték a továbblépéshez.

Létrejött egy mastermind csoport is, ahol két csodálatos vállalkozótársammal két hetente összeülünk, hogy egymást támogatva lépjünk a következő szintre. Hálás vagyok értük, hiszen inspirációt nyújtanak számomra, amely előrevisz a vállalkozói úton. 

Fejlesztések, programok

Az év elején több e-bookot is létrehoztam, hogy az ügyfeleimnek még hatékonyabb segítséget nyújthassak. Elkészült egy migrációs e-book, ami a MailerLite-ról való átállást könnyíti meg az új felületre, egy praktikus útmutató a Valentin-napi e-mail marketing kampányok szervezéséhez, valamint egy digitális ötleteket bemutató, amely inspirációt adhat.

Márciusban ismét megrendezésre került az “Indítsuk be az e-mail listádat” nevű 5 napos minikurzusom, az IBEL. Talán még sosem készültem fel ilyen alaposan egy kampányra, mint ezúttal. Már februárban egy jó barátnőmmel stúdióba vonultunk, ahol az elsődleges célunk az volt, hogy reels videókat készítsünk (remélem, te is láttad őket az Instagramon), de emellett néhány fotó is született, amelyek később nagyon hasznosak lettek a kampányom posztjaihoz. Valószínűleg ennek az alapos előkészítésnek is köszönhető, hogy a kurzusra több százan jelentkeztek. Ezek a 5 napos programok a kedvenceimmé váltak.

A minikurzusunk lezárultával kicsit felborultak a terveim – azok, amelyeket július 1-ig szőttem. Eredetileg szerettem volna májusban is megtartani egy 5 napos minikurzust az online tanfolyamkészítés témakörében, de a jelenlegi politikai zűrzavarban nehéz kitűnni, így ennek a projektnek a megvalósítása kicsit későbbre tolódik. Úgy gondolom, fontos, hogy ne kapaszkodjunk mereven a terveinkhez, hanem legyünk nyitottak azok módosítására, ha a körülmények ezt igénylik.

Elindult az E-mail Empire PRO klub , amit Ivettel, kedves munkatársammal együtt hoztuk létre, hogy új dimenziókat nyissunk az e-mail marketing világában.

Többé nem kell fejtörést okoznia annak, hogymiről írjunk a feliratkozóinknak.
Ez a program annyira egyedülálló, hogy még külföldön se találkoztam hasonlóval se.

“Egyszerű bevételnövelés percek alatt, készen álló e-mail sablonokkal!” – Ez a mottónk. Az E-mail Empire Pro Program minden héten készen áll arra, hogy a kezedbe adja a hét hírlevelét, amit csak ki kell küldened a feliratkozóidnak. Nem csak a hírlevél vizuális megjelenését kapod meg előre elkészítve, hanem személyre szabható, könnyen másolható szövegeket is, amivel mindössze 30 perc alatt összeállíthatsz egy hatékonyan konvertáló hírlevelet. 

Privát

Habár ritkán osztom meg a nyilvánossággal az életem egyik legfontosabb támaszát, tudni kell, hogy az ő támogatása nélkül nem lennék ma itt, ahol vagyok. Februárban ünnepeltük együtt töltött 15. évfordulónkat. Egyik közös szenvedélyünk, hogy szeretünk új ízeket felfedezni, és az év elején több új helyet is kipróbáltunk együtt. Ezek a pillanatok különösen kedvesek számomra.

Mindig ügyelek arra, hogy havonta többször is kilépjek az irodám megszokott környezetéből.

 Élvezem amikor a barátaimmal hosszú sétákat tehetek, közösen felfedezhetünk új éttermeket, élvezhetjük egymás társaságát beszélgetések és ötletelések közben, vagy éppen kulturális programokon veszünk részt. Ilyen inspiráló élmény volt például a Grecsó fivérek estje is.

Emlékek még a Q1-ből

Csillával és Adriennel a Női vállalkozók napján

Erika barátnőmmel, aki segített a fotókban, videókban a kampányomhoz.

Libanoni falatok kóstolása Erikával

Marketing fesztiválon Csillával

Júliusban folytatás. Elmesélem, hogy milyen volt a Q2 😉