Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy újabb tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.

Bár igaz, hogy az iparági referenciaértékek némi betekintést nyújthatnak az e-mailek teljesítményébe, a te iparágadban senki más nem állít elő ugyanolyan tartalmakat, mint te, vagy nem ugyanazoknak a feliratkozóknak juttatja el azokat.

A saját mutatóid és az iparági szabványok összehasonlítása ugyan adhat némi támpontot, de sokkal fontosabb, hogy a saját e-mail kampányaid javítására koncentrálj. A megfelelő e-mail mérőszámok nyomon követésével lassan apró változtatásokat hajthatsz végre, és optimalizálhatod a hírleveleidet.

Mik azok az e-mail marketing mérőszámok?

Az e-mail marketing mérőszámok azok a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k), amelyek segítenek az e-mail marketingkampányok teljesítményének mérésében. Az e-mail marketing KPI-k célja, hogy olyan lépcsőfokokat biztosítsanak neked, amelyek végső soron egy magas szintű célhoz vezetnek. 

Kitűzheted magadnak például az alábbi célt: “Idén 20%-kal szeretném növelni az ügyfélkörömet”. Egy ilyen magas szintű cél elérése nem egy 1 lépésből álló folyamat. Az olyan e-mail marketing KPI-k, mint a megnyitási arányok és az átkattintások lehetővé teszik, hogy mérd az e-mailek teljesítményét, és rövid távú célokat tűzz ki, amelyek végül elvezetnek oda, ahová el szeretnél jutni.

Fontos, hogy ne csak egy vagy két KPI-re koncentrálj, hanem többféle mérőszámot vizsgálj, hogy megtudd, hogy az e-mail kampányaid minden szempontból jól működnek-e. A legtöbb e-mail szolgáltató, mint például a MailerLite, nyomon követi az e-mail marketing mérőszámokat, és megjeleníti azokat a műszerfalon és a kampányjelentésekben.

Ezeket a mérőszámokat más marketingeszközökkel, például a Google Analytics-szel együtt is használhatod a teljes digitális marketing teljesítményed nyomon követésére.

E-mail marketing mérőszámok, amikre érdemes odafigyelned

Ebben a cikkben bemutatom azt a 7 legfontosabb e-mail marketing mérőszámot, amelyet nyomon kell követned, hogy magasabb szintre emeld az e-mail marketingedet.

1. Megnyitási arány 

Az e-mail megnyitási arány az e-mailedet megnyitó címzettek százalékos arányát méri. A megnyitási arányok nyomonkövetése megbízható jelzést ad arról, hogy a hírleveleid mennyire teljesítenek jól egy adott demográfiai csoportnál. Ha a megnyitási arány magas, az arra utal, hogy a korábbi e-mailek (és a tárgysorok) rezonálnak a célközönséggel.

A MailerLite-ban az egyes hírlevelek megnyitási arányait az Elküldött mappában, valamint a Kampányjelentésekben és a műszerfalon is megtalálod.

Hogyan lehet javítani a megnyitási arányt?

Tárgysorok A/B tesztelése

Az A/B tesztelés egy olyan módszer, amellyel meghatározható, hogy két hírlevél közül melyik fog jobban teljesíteni. Egy A/B osztott kampány létrehozásakor megváltoztathatsz egy változót, például az e-mail tárgyát, hogy megnézd, melyik tárgysor hozza a legjobb megnyitási arányt.

Számok beillesztése a tárgysorokba

A blogbejegyzésekhez hasonlóan a számot tartalmazó e-mail tárgysorok is magasabb megnyitási arányt eredményeznek. Csak ügyelj arra, hogy teljesítsd az ígéretedet. Ha a tárgysor a következő: “5 módja annak, hogy hálószobát tervezzünk kis költségvetésből”, akkor feltétlenül legyen 5 példa a levélben.

A feladó legyen konkrét személy

Tedd személyesebbé a leveleidet úgy, hogy élő személy legyen a feladó. Ha például a feladó nevének beállítása “Nóra a Global Kft-től”, a feladó címének pedig “nora@globalkft.hu”, sokkal személyesebb élményt nyújt, mint a “Global Kft.” és a “noreply@globalkft.hu”.

E-mail fejléc hozzáadása

Az előfejléc szövege az az előnézeti szöveg, amely az e-mail tárgysorát követően jelenik meg a postaládában. Ez segít feliratkozóknak abban, hogy mire számíthatnak a leveledben. Egyetlen izgalmas mondat jelentheti a különbséget aközött, hogy valaki az e-mailt megnyitja vagy sem.

Használj automatikus újraküldési kampányokat

Ez a hatékony prémium funkció lehetővé teszi, hogy olyan kampányt állíts be, amely egy meghatározott idő után automatikusan újra elküldi azoknak az e-mailt, akik nem nyitották meg. Még azt is beállíthatod, hogy az automatikus újraküldésnek más legyen a tárgya, hogy a feliratkozók ne érezzék úgy, hogy bombázod őket.

2. Átkattintási arány (CTR)

Egy másik mérőszám, amelyet már biztosan ismersz, az átkattintási arány, más néven “kattintási arány” vagy egyszerűen “CTR”. A CTR a kampányodra történő egyedi kattintások számát méri a feliratkozók számához viszonyítva. Ha a kattintási arány magas, az azt jelenti, hogy az e-mail tartalma meggyőző, és a cselekvésre való felhívás (CTA) erős.

A MailerLite-ban minden egyes kampány CTR-jét megtalálhatod az Elküldött mappában, valamint a Kampányjelentésekben. A havi CTR-t a műszerfalon találod.

A prémium felhasználók bekapcsolhatják a kattintási térképeket is, így láthatod, hogy a legtöbb feliratkozó hol kattint az e-maileden belül.

Megjegyzés: Az átkattintási arányt az elküldött e-mailek teljes számához viszonyítva mérik, nem csak a megnyitott e-mailekhez. Ha többet szeretnél megtudni a kattintás-megnyitás arány kiszámításáról, ugorj le a 6. pontra.

Hogyan javíthatod az e-mail átkattintási arányt?

Szegmentáld a feliratkozóidat

Az e-mail szegmentálás az a gyakorlat, amikor az e-mail listádat különböző csoportokra osztod. Az e-mail marketingben nem létezik olyan hírlevél, ami minden feliratkozóra ugyanúgy hat. Ezért a lista különböző tényezők alapján történő szegmentálása segít a feliratkozók elkötelezettségének javításában. Minél relevánsabb az e-mail tartalma a közönséged számára, annál valószínűbb, hogy továbbra is interakcióba lépnek veled. 

Szegmentáld feliratkozóidat abban a pillanatban, amikor feliratkoznak a hírleveledre, azáltal, hogy a feliratkozási űrlapokon belül érdeklődési köröket is megadsz.

Vagy ha többet szeretnél megtudni meglévő feliratkozóidról és érdeklődési körükről, próbálj meg egy kérdőívesi blokkot is beilleszteni a hírleveledbe. Válaszaik segítségével kisebb, célzott csoportokra oszthatod a feliratkozókat.

 Készíts hírlevelet interaktív tartalommal

A beágyazott felmérések és kvízek mellett a MailerLite számos interaktív e-mail blokkot kínál, amelyeket kifejezetten a feliratkozók bevonására terveztek, köztük cikk blokkokat, videó blokkokat, beágyazott közösségi média posztokat, különböző e-kereskedelmi blokkokat, sőt még egy RSVP blokkot is.

Vegyük például a cikk blokkokat: Ahelyett, hogy a hírleveledben elárulnád az összes információt, a weboldaladon található hosszabb cikk kivonatával felcsigázhatod a feliratkozóidat.

Tipp: Küldj teszt e-maileket. Tartsd szem előtt, hogy a különböző e-mail kliensek másképp formázzák a hírleveleket. Teszteld a hírleveleidet több e-mail klienssel, hogy megbizonyosodj arról, hogy minden feliratkozód meg tudja nézni a tartalmaidat.

Tegyél megosztási lehetőségeket a levélbe

A hírlevél megosztására vonatkozóan 2 lehetőséget adhatsz a feliratkozóknak: Megosztás a közösségi médián vagy továbbküldés egy barátnak.

Ha a MailerLite Drag & drop szerkesztőjét használod, akkor a hírlevél tartalmába vagy láblécébe közösségi média megosztási blokkokat is beilleszthetsz. Ezek a blokkok tartalmazzák a népszerű közösségi média platformokra, például az Instagramra, Facebookra, a LinkedInre és az X-re (Twitterre) mutató megosztási linkeket, valamint egy továbbküldés gombot.

 Utóirat rész hozzáadása

Az utóiratokat az e-mail marketingesek gyakran használják arra, hogy az üzenet végére egy további megjegyzést tegyenek. Egy utolsó, ütős gondolat, amely elgondolkodtatja az olvasót. Az utóiratot arra kell használnod, hogy felhívd a figyelmet az ajánlatod azon aspektusaira, amelyekről úgy gondolod, hogy a feliratkozót érdekelni fogják. 

Hozz létre egy működő CTA-t

Egy erős felhívás minden hírlevélben garantáltan javítja az átkattintási arányt.

A CTA (call-to-action) minden jó hírlevél kritikus eleme, amely útmutatásként szolgál az olvasó számára, hogy mit tegyen a továbbiakban. Ahhoz, hogy a CTA hatékony legyen, fel kell csigáznod az olvasó érdeklődését. A hírlevélben kifejtett történetnek el kell érnie egy csúcspontot mielőtt a CTA-t hozzáadnád.

3. Bounce rate

A Bounce rate, vagyis visszapattanási arány azon feliratkozók számát jelenti, akik nem kapták meg a hírlevelet, mert az e-mail címük érvénytelen vagy az e-mail más módon nem kézbesíthető.

A visszapattanási arány nyomonkövetésekor fontos, hogy megértsd a különbséget a kemény és a puha visszapattanások között. Röviden összefoglalva, a puha visszapattanások átmenetileg nem kézbesíthetőek, míg a kemény visszapattanások tartósan nem kézbesíthetőek.

Ha a MailerLite-ot használod, a kampányjelentésedben megtalálhatod a hírlevelek egyedi visszapattanási arányait.

Ha magas a visszapattanási arány, akkor e-mail feladói hitelessége veszélyben van. Ha a hitelességed sérül, az e-mailjeid automatikusan a spam mappában fognak landolni.

A visszapattanási arányok nyomon követése és az e-mail lista megfelelő kezelése tehát segít fenntartani a jó feladói reputációt és optimalizálni az e-mail kézbesíthetőséget.

Hogyan javítható a visszapattanási arány?

Ellenőrizd az e-mail listádat

Az érvénytelen címeket tesztelheted és eltávolíthatod az e-mail listádról anélkül, hogy károsítanád a feladói hírnevedet.

Használj engedélyen alapuló (opt-in) e-mail listákat

A visszapattanások elkerülésének legjobb módja, ha csak azoknak küldesz minőségi tartalmat, akik kérték azt. Az e-mail marketing szépsége abban rejlik, hogy a feliratkozóid kedvelnek téged, és szeretik a mondanivalódat.

Ha még csak most kezded, csábító lehet egy e-mail lista megvásárlása, de hidd el, hogy egyszerűen nem éri meg. A vásárolt e-mail listák nagyobb valószínűséggel vannak tele érvénytelen e-mail címekkel. Ennek eredményeképpen a visszapattanási arányod idővel növekedni fog.

Engedélyezd a dupla opt-in-t a feliratkozási űrlapjaidon, hogy a feliratkozók megerősítsék a feliratkozásukat egy megerősítő e-mailben. Ez megakadályozza, hogy “botok” kerüljenek fel az e-mail listádra.

Kerüld az ingyenes e-mail domainek használatát

Ha ingyenes e-mail tartományt használsz, mint például az “@gmail.com”, akkor drámaian megnő az esélye annak, hogy e-mailjeidet spamként jelölik meg az e-mail szolgáltatók. Ennek eredményeképpen az általad küldött levelek hitelessége megkérdőjelezhető lesz, ami viszont az e-mail visszapattanási arányok növekedéséhez vezet.

4. Leiratkozási arány

A leiratkozási arány a hírlevelek bármelyikéről leiratkozott emberek száma. A magas leiratkozási arány arra utal, hogy a hírlevél stratégiád néhány aspektusa gyenge (feliratkozói szegmentáció, tárgy, e-mail gyakoriság), és alaposabban meg kell vizsgálnod a hírleveleidet.

A MailerLite-ban az egyes kampányok leiratkozási arányát a kampányjelentésben, valamint a havi leiratkozási arányokat a műszerfal oldalon találod.

Hogyan javíthatod a leiratkozási arányt?

Kerüld a túl sok e-mail küldését (ha nem muszáj).

A közhiedelemmel ellentétben valójában semmi baj nincs azzal, ha hetente több mint 7 hírlevelet küldesz, feltéve, hogy van valami értékes mondanivalód. Ha e-mail marketingről van szó, a minőség mindig jobb, mint a mennyiség. Ha sekélyes, nem sok értéket kínáló hírleveleket küldesz, a feliratkozóid nagyobb eséllyel mondanak búcsút neked.

Ne küldj tehát hírlevelet csak azért, mert muszáj. Ne felejtsd el, hogy az elküldött e-mailek száma nem számít, amíg megtalálod azt a ritmust, amely lehetővé teszi, hogy olyan e-maileket készíts, amelyek érdeklik az embereket.

Hozz létre csoportokat a feliratkozók érdeklődése alapján

A feliratkozási űrlapon adj lehetsőéget a feliratkozóknak, hogy kiválasszák az őket érdeklő témákat. Így már az első naptól kezdve releváns e-mail tartalmakat küldhetsz nekik.

Az érdeklődési csoportok segítségével megtudhatod, hogy a feliratkozók mely témákról szeretnének a leginkább hallani, vagy akár azt is, hogy milyen gyakran szeretnének frissítéseket kapni.

Ha a feliratkozók pontosan akkor kapják meg az általuk kért információkat, amikor kérik, nagyobb valószínűséggel maradnak és folytatják a hírleveleid olvasását.

Optimalizáld a leiratkozási oldaladat

A leiratkozási oldal tartalmazhat egy kérdőívet, amely kiváló eszköz arra, hogy megtudd, miért lépnek ki a feliratkozóid, és hogyan javíthatod ki a problémát.

A leiratkozási kérdőívek olyan információkat adnak, amelyek segítségével újragondolhatod és javíthatod e-mailjeid tartalmát. Hiszen az a célod, hogy a feliratkozóid elégedettek legyenek és az e-mail listádon maradjanak.

5. Kattintás – megnyitás arány (CTOR)

A kattintás-megnyitás arány (CTOR) azon feliratkozók százalékos aránya, akik megnyitották a hírlevelet, és rákattintottak a benne található linkre is. Ezt úgy számítják ki, hogy összehasonlítják a hírlevélben egy linkre kattintó feliratkozók számát a hírlevelet megnyitó feliratkozók számával.

A CTOR egy hasznos mérőszám annak meghatározására, hogy az anyagod mennyire vonzó az előfizetőid számára. Az olvasók nagyobb valószínűséggel kattintanak tovább, ha a linkek, az elrendezés, a szöveg és az általános tartalom vonzó.

A CTOR kiszámítása

egyedi kattintások / egyedi megnyitások x 100

A 100-zal való szorzás lehetővé teszi, hogy az eredményt 100 százalékos értékre alakítsd át.

Például 678 egyedi kattintás / 2512 egyedi megnyitás x 100 = CTOR 26,9%.

A CTOR-t ugyanazokkal a gyakorlatokkal javíthatod, amelyekkel az általános átkattintási arányt is javítanád: Feliratkozói szegmentálás, vonzó tartalom, megosztási lehetőségek a hírlevelén belül, Utóirat rész beillesztése és nagyszerű CTA-k létrehozása.

6. Konverziós arány

A konverzió az, amikor a weboldal vagy a landing oldal látogatója elvégzi a kívánt műveletet, általában egy felhívásra válaszul. Például amikor valaki letölt egy ingyenes ajándékot vagy feliratkozik a hírlevélre.

Míg a “forgalom” azt méri, hogy hányan látogatják meg a weboldaladat vagy a landing oldalt, a konverziós arány azt méri, hogy mit tesznek a látogatók, ha már ott vannak.

A konverziós ráta jó mutatója annak, hogy milyen tartalmak találnak visszhangra a weboldal látogatóinál, és minden sikeres marketingterv e kritikus marketingmutató köré épül.

A MailerLite-ban az egyes űrlapok konverziós rátáit az űrlapok és az oldalak oldalain találod meg. Érdemes a különböző hírlevelek konverziós rátáit összehasonlítani és megfigyelni, mi működik jól és mi nem.

Hogyan javíthatod az űrlapok és landing oldalak konverziós arányát?

Hangsúlyozd ki a célodat

Mivel a leadmágnes vagy a landing oldal célja, hogy a látogatók egyetlen műveletet hajtsanak végre, egyértelműnek kell lennie, hogy mi ez a cél. Fogalmazz meg egy egyértelmű főcímet, amely kiemeli az ajánlatodat. 

Ezt követően írd le, hogy mi az ajánlatod, és miért lesz előnyös a potenciális ügyfeleknek, ha feliratkoznak, letöltik vagy megvásárolják az ajánlatodat, valamint helyezz el egy erős és jól látható CTA-t.

Távolítsd el a zavaró tényezőket a landing oldalakról

Ne feledd, hogy egy egész weboldalad van arra, hogy a többi termékedet vagy szolgáltatásodat reklámozd; a landing oldalaidat annak az egy ajánlatnak kell szentelned.

Nem szeretnéd, ha látogatók figyelmét megzavarná valami, és elhagynák a landing oldaladat, mielőtt elvégeznék a kívánt műveletet, amit szeretnél, hogy megtegyenek. 

A MailerLite különböző sablonokat kínál, amelyek segítenek a céloldalak megtervezésében.

Helyezd el a feliratkozási űrlapot jól látható helyre

A sikeres űrlapkonverziók tekintetében a feliratkozási űrlap elhelyezése talán az egyik legfontosabb elem. Lényegében olyan helyre szeretnéd elhelyezni az űrlapodat, ahol mindenki láthatja.

Az e-mail feliratkozási űrlap beágyazásának gyakori helyei

    • Lábléc (az oldal alján)
    • Oldalsáv
    • Egy blogbejegyzésen belül
    • Lebegő sávként

Melyik e-mail marketing mérőszámok kellenek neked?

Mielőtt azonban bármit is megváltoztatnál, ezt a 3 lépést kövesd:

1. Határozz meg egy viszonyítási alapot

Hasznos, ha a változtatások elvégzése előtt meghatározol egy kiindulópontot. Ha például az a célod, hogy minél többen olvassák a hírleveleidet, derítsd ki, hány feliratkozó nyitja meg a hírleveleidet.

Ha már van elképzelésed arról, hogyan teljesítenek a hírleveleid, elkezdhetsz fokozatos célokat kitűzni magad elé.

2. Határozd meg, hogy ki a célközönséged

A jól meghatározott célközönség az e-mail marketing stratégiád alapja. Ha túl szélesre teríted a hálót, azt kockáztatod, hogy lemaradsz a mélyebb, tartalmas kapcsolatok kialakításáról azokkal az emberekkel, akiket leginkább érdekelnek a termékeid vagy szolgáltatásaid.

3. Teszt, finomítás és újra tesztelés

A hírlevelek optimalizálása egy utazás, nem pedig egy cél. Apró módosítások elvégzése és azok idővel történő tesztelése a legjobb út, amikor a mérőszámaid javításán dolgozol. Nem kell egyszerre a feje tetejére állítani a stratégiádat. Ha túl sok változtatást hajtasz végre az elején, nehezebb lesz nyomon követni, hogy a változtatások segítenek-e vagy sem.

A legjobb eredmény érdekében egyszerre csak kis változtatásokat végezz és tesztelj folyamatosan!