Az e-mail lista szegmentálásával az előfizetőket kisebb csoportokra osztja olyan jellemzők alapján, amelyek segítenek a célzottabb e-mailek kézbesítésében.
A világ minden vállalata, a Google-től a helyi pékségig, ugyanazt akarja a marketing terén – hogy képes legyen a megfelelő embernek a megfelelő időben megfelelő üzenetet küldeni.
Feliratkozóidnak különböző érdeklődései, szokásai és igényei vannak. A tömeges üzenetek elküldése soha nem fogja kielégíteni ezeket az igényeket. A szegmentálás lehetővé teszi kisebb csoportok létrehozását, hogy üzeneteket küldhessenek nekik.
Mi az e-mail szegmentálás?
Az e-mailek szegmentálása olyan célzási technika, amelyben az előfizetői listát kisebb csoportokra osztod a választott jellemzők alapján. A szegmentálás lehetővé teszi az üzenetküldés személyre szabását, ami magasabb elkötelezettséget eredményez, mivel a témák relevánsabbak.
A MailerLite-ban több szempont szerint is szegmentálhatsz, beleértve a helyet, az életkort, a viselkedést vagy bármi mást, amelyek a leginkább relevánsak.
Mikor és hogyan kezd el az e-mail lista szegmentálását?
Az emberek különböző okok miatt iratkoztak fel a listádra. A listán belüli különbségek feltárásának legjobb módja az, ha egy olyan alapvető szegmentációval kezded, mint a feliratkozási forrás.
A cél az, hogy az idő múlásával részletesebb profilokat készíts az egyes feliratkozókról. Tudj meg többet arról, mit szeretnek és szeretnének, amikor velük kommunikálsz.
Először is el kell kezdened a szegmentálási célok meghatározását.
Melyek a szegmentálási célok?
Mit próbálsz elérni e-maillel?
Hogyan segítheti a listád szegmentálása elérni ezeket a célokat?
Tegyük fel, hogy az a célod, hogy nagyobb legyen a megnyitási arány és elkötelezetebb közönséget érj el. Ezután szűrheted az e-mail listádat, hogy különböző üzeneteket küldjön az aktív olvasóknak és a passzívaknak.
Nem kell tömeges e-maileket küldeni mindenkinek. Célzott e-mailek küldésekor sokkal jobb lesz a megnyitás aránya és az átkattintások száma. Valójában a tanulmányok azt mutatják, hogy a szegmentált e-mail kampányoknál 14,32% -kal magasabb volt a megnyitási arány, mint a nem szegmentált kampányokban. Ez az e-mail személyre szabásának ereje!
A viselkedés szerinti szegmentálásnak óriási ereje van
A viselkedésbeli szegmentálás a leghatékonyabb módszer a szegmentálásra, mert a feliratkozó valós műveletek alapján váltja ki a szegmentálást.
Szegmentálhatsz sokféle online viselkedés alapján, például amikor az előfizetők rákattintanak bizonyos linkekre az e-mailben, felkeresnek bizonyos weboldalakat vagy vásárolnak a webhelyeden.
A viselkedésszegmentálás és az automatizálás együttesen működik a MailerLite-ben. A feliratkozóid tevékenységeik alapján hozzáadhatók és különböző szegmensekbe helyezhetők.
Például, amikor az előfizető egy linkre kattint a hírlevelében, az elindít egy e-mail automatizálási munkafolyamatot, amely e-mailt küldhet, vagy új feliratkozót adhat hozzá egy új szegmenshez. Minden automatizált, így sok munkát megspórolva láthatod az eredményeket.
Íme néhány módszer a viselkedés alapján történő szegmentálásra.
Szegmentálás regisztrációs csatorna szerint
Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.
Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).
Szegmentálás ügyfélút szerint
Feliratkozóid mind különböző pontokon vannak. Vannak, akik újak, míg mások már vásárlókká váltak, és szeretnek hallani tőled.
A lista megcélzásának másik értékes módja a feliratkozók szegmentálása az ügyfelek tartózkodási helye alapján.
Hűséges ügyfeleidnek különböző promóciós e-maileket kaphatnak. Ezeket nem kapják meg azok, akik most csatlakoztak a listához.
Ha betekintést nyújtasz abba, hogy az emberek hogyan válnak ügyfelekké, a vásárlási csatorna alapján szegmentálhatod listádat. Tegyük fel, hogy egy feliratkozó elolvasott egy blogbejegyzést, majd elment a termékoldalára, de nem vásárolt. Az adott személyt egy adott szegmensbe helyezheted, ahol célzott e-mailt küldesz neki, hogy ösztönözze a vásárlás felé.
Azoknak a feliratkozóknak, akik vásárolnak terméket, egy másik ügyfélcsoportba kerülnek. Túl technikásnak hangzik? Valójában könnyű beállítani. Az oktató felületen részletesen megmutatom videó segítségével.
Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.
Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).
Szegmentálás korábbi vásárlások szerint
A MailerLite integrációk segítségével szegmentálhatod a listádat a korábbi vásárlások alapján, és a vásárlási előzmények alapján új e-maileket küldhetsz nekik stílusuk vagy érdeklődésük alapján. Ez a fajta ajánlásmarketing az Amazon üzleti tevékenységének több mint 35% -át teszi ki!
Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.
Szegmentálás e-mail elkötelezettség szerint
A feliratkozók vizsgálatának másik módja az elkötelezettség. Vess egy pillantást az e-mail statisztikádra, és különítsd el a kevésbé aktív feliratkozókat azoktól, akik gyakran olvassák a leveleidet. Így létrehozhatsz egy olyan csoportot, amelyet a nagyon elkötelezett olvasók számára van, és ők különleges leveleket kaphatnak.
A két fő elkötelezettségi mutató: a megnyitási és a kattintási arány. A MailerLite feliratkozó szűrőjének beépített beállítása van, amelyet a szegmentáláshoz használhatsz. Add meg, hogy hány napig nem nyitott vagy kattintott az előfizető egy e-mailre, és megtalálod az összes inaktív feliratkozót.
Ezzel az információval felvértezve külön kampányt küldhetsz, amelynek célja az inaktív előfizetők újbóli bevonása.
Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.
Szegmentálás a felmérés eredményei szerint
Az ügyfelek megtartása és üzleti növekedése szempontjából kiemelkedő fontosságú az ügyfelek boldogsága és a felhasználói élmény. A boldogság figyelemmel kísérésének legjobb módja az, ha e-mailben küldesz el egy felmérést.
A felmérési blokkok segítségével megkérdezheted vásárlóidat, hogy mit gondolnak egy bizonyos termékről, hogyan szeretik a tartalmát vagy bármilyen más típusú kérdést, amely releváns a vállalkozása szempontjából.
Kombináld a különböző szegmenseket
Néha e-mailt kell küldeni több szegmensre. A MailerLite lehetővé teszi a hírlevél különféle szegmenseinek kombinálását.
Megtalálhatsz például egy adott régióból olyan eliratkozókat (feltételezve, hogy rendelkezel ezekkel az adatokkal adatokkal), akik:
Érdekel egy adott termék
Több mint 5.000 Ft-ot költöttek
Az elmúlt 3 hónapban inaktívak voltak
Kombinálhatod ezt a 3 szegmenst, és célzott újbóli elkötelező hírlevelet küldhetsz az új csoportnak, esetleg kedvezményt kínálva a visszaszerzésükhöz.
A MailerLite megkönnyíti az e-mail szegmensek létrehozását
A MailerLite biztosítja az összes eszközt, amelyre szükség van a listák rendezéséhez és a szegmensek kezeléséhez. Lehetővé teszi a szabályok beállítását és a folyamat automatizálását.
Ne feledd, hogy a MailerLite szegmensei dinamikusak, ami azt jelenti, hogy az előfizetőket automatikusan hozzáadják vagy eltávolítják, ha megfelelnek a szűrési feltételeknek.
A szegmentálás egy hatékony eszköz, amely segít a megfelelő üzenetet a megfelelő személynek elküldeni. Most bárki a következő szintre emelheti a a szegmentálást az automatizálással. Ha hagyod, hogy a feliratkozók automatizálódjanak, az üzenetek nemcsak relevánsak, hanem automatikusan, a tökéletes időben kerülnek kézbesítésre.
forrás: mailerlie.com
4 hozzászólás on Mi az e-mail lista szegmentálása és miért van rá szükség?