Mi a legjobb időpont az e-mailek küldésére 2023-ban? Ez az egyik leggyakoribb kérdés, amit feltesztek, ezért a MailerLite csapat belevetette magát az adatokba, hogy segítsenek válaszokat találni a kérdésre.
Ez egy fontos kérdés! Az olvasóid elfoglaltak, te pedig a legkevésbé sem szeretnél akkor küldeni nekik hírlevelet, amikor éppen a munkával vannak elfoglalva, vagy a hétvégéjüket tervezik.
Ideális esetben azt szeretnéd, ha az embereknek lenne idejük és terük arra, hogy elolvassák a hírleveledet. Azokat a küldési időpontokat kell kiválasztanod, amikben a legnagyobb aktivitásra lehet számítani.
Van olyan időpont, amikor a feliratkozóid tökéletesen felkészültek és készen állnak arra, hogy fogadják az e-maileket? És ha létezik ez a “tökéletes időpont”, akkor nem mindenki pontosan ugyanabban az időpontban küldi a hírlevelét? Ez meghiúsítaná az egész célt.
Mielőtt átcsapnánk nagy filozófiai fejtegetésbe, térjünk vissza a tényekhez (vagyis az adatokhoz). A következőkkel foglalkozunk a cikkben:
- – Az e-mail időzítés hagyományos megközelítése
– Mit mutatnak 2022-es adatok az e-mail időzítésről
– Az e-mailek időzítését befolyásoló egyéb tényezők
– A legjobb e-mail marketing eszközök az e-mail küldéshez
Szeretnék segíteni, hogy megtaláld ezt az egymillió dolláros megfejtést!
Több mint 2,5 millió, 2022-ben a MailerLite-tal küldött hírlevelet elemeztek és a következőket találták:
A hét melyik napján küldi mindenki a hírleveleit?
Az e-mail marketingesek a csütörtököt részesítik előnyben (szorosan követi a szerda) a leveleik kiküldésére.
A hét melyik napja generálja a legtöbb megnyitást?
A csütörtök az a hétköznap, amikor a küldést követő első 2 órában a legmagasabb a megnyitási arány (szorosan követi a hétfő).
Melyik napszak generálja a legtöbb megnyitást?
A legtöbb e-mail megnyitása délelőtt 11 és délután 12 óra között történik, egy másik csúcspont pedig a délután 6 és 7 óra közötti időszak. Illetve van egy érdekes éjjeli emelkedés hajnali 2 órakor (a feladó időzónájában).
De mint a cikkben olvashatod, fontos, hogy a küldési időpontokat az adott feliratkozók preferenciáira alapozd. És ha kétségeid vannak, tesztelj és tanulj!
Mit mond a hagyományos bölcsesség az e-mail időzítéséről
Kiindulópontként képzeld magad az feliratkozóid helyébe. Gondolj a napi rutinjukra, szokásaikra és gondolkodásmódjukra. Lehet, hogy még nem rendelkezel minden adattal, de valószínűleg elég jól ismered a célközönségedet. Mikor lenne a legvalószínűbb, hogy foglalkoznának a hírleveleiddel?
Gyakran előfordul, hogy a hetük valahogy így alakul:
Hétfő
A hétfő a legkevésbé népszerű nap az e-mail marketingesek körében. Jogos a feltételezés, hogy az emberek a munkahétbe való visszailleszkedéssel vannak elfoglalva. Az üzleti e-maileket kétségkívül előnyben részesítik a promóciós e-mailekkel szemben. A munkával való felzárkózás hangsúlyossága miatt sokak szerint a hétfő az egyik legrosszabb nap a hírlevél küldésére (bár 2022-es adatok szerint még így is meglepően magas megnyitási arányokat lehet elérni).
Hétköznapok
A legtöbb e-mail marketinges úgy véli, hogy a kedd, a szerda és a csütörtök a jó napok hírlevél küldésre. A hét közepén a feliratkozóid belerázódnak a munkarutinjukba, és következetesen ellenőrzik a postaládájukat.
Péntek
Pénteken mindenki a hétvégéről álmodozik, és igyekszik befejezni a munkát, hogy végre átállhasson offline üzemmódra. A MailerLite csapata azonban azt tapasztalta, hogy a péntek ebédidő jó alkalom lehet az e-mailek küldésére. Pénteken ebéd után az emberek általában már a hétvégére hangolódnak és kevésbé valószínű, hogy új feladatokba kezdenek, így több idejük marad az e-mailjeik ellenőrzésére.
A hétvége
Na ez egy trükkös kérdés. Bár mindig vannak kivételek, egyes országokban, például Franciaországban és Olaszországban, munkaidőn kívül ritkán ellenőrzik az e-mailjeiket az emberek. Más országokban azonban, például az Egyesült Államokban, a vasárnap este ideális időpont lehet, mivel az amerikaiak hajlamosak már előző este elkezdeni felkészülni a munkahétre.
Emellett az emberek általában kevesebb e-mailt kapnak hétvégén, így könnyebb lehet olyankor megragadni a figyelmüket. Általános szabály, hogy a célközönség számára a legjobb, ha különböző küldési időpontokat tesztelsz, hogy kiderítsd, melyik generálja a legmagasabb megnyitási és átkattintási arányt.
Ha logikusan végigmész a hét napjain, megalapozottan megtippelheted, hogy mikor érdemes e-mailt küldeni. A MailerLite csapata azonban egy lépéssel tovább ment és a MailerLite-ban küldött kampányok alapján előkeresték a 2022-es adataikat.
A küldési idők tesztelésekor vedd figyelembe az iparágra vonatkozó e-mail marketing referenciaértékeket. Nincs két egyforma iparág az e-mail mérőszámok tekintetében.
A számok nem hazudnak…
Szeretem a számok elemzését, és nagy híve vagyok az adatok emberi szemszögből történő elemzésnek. Több mint 2,5 millió MailerLite-kampányt vizsgáltak meg a MailerLite-nál, hogy megismerjék a saját valós tapasztalataikkal párosított felismeréseiket, és kiderítsék, hogy valóban létezik-e ideális idősáv az e-mailek kiküldésére.
Mi a legjobb időpont egy e-mail küldésére a nap és a megnyitási arányok alapján?
Melyik a legjobb nap a héten e-maileket küldeni? Hasonlítsuk össze ezt a két grafikont, amik a küldési arányokat és az e-mailek megnyitási arányát mutatják a hét folyamán.
Ta-da! Az adatok azt mutatják, hogy a legtöbb hírlevelet általában hétköznapokon küldik ki. A szerda és a csütörtök a legnépszerűbb napok: az e-mail marketingesek ezeken a napokon küldik ki a hírleveleiket. A szombat és a vasárnap pedig a legkevésbé népszerű napok.
De hogyan viszonyul ez az egyes hétköznapok átlagos megnyitási arányaihoz? Nézzük meg az alábbiakban.
Megnyugtató, hogy a nyitási arányok elég konzisztensek a hét folyamán, de besurran a vasárnap és technikailag az első helyet foglalja el. De ne feledd, hogy vasárnap sokkal kevesebb e-mailt küldenek, és nem minden nyitási arány egyforma. Vannak, akik a vasárnapi e-maileket még aznap este megnyitják, de vannak, akik hétfő reggel vagy akár a hét későbbi szakaszában nyitják meg.
Ha időérzékeny hírleveleket szeretnél küldeni, vedd figyelembe az átlagos megnyitási arányokat az elküldést követő első 2 órán belül.
A legkedvezőbb lehetőségek a csütörtök (15,21% nyit az első 2 órában) és a hétfő (15,17% nyit az első 2 órában).
Mivel hétvégén kevesebb e-mailt küldenek, kihasználhatod a lehetőséget, hogy kitűnj a tömegből. Ugyanakkor a szombat a legrosszabb nap a megnyitási arányok tekintetében is, és az e-mail marketingesek általában egyetértenek abban, hogy a hétvége a legrosszabb időpont egy hírlevél kiküldésére – a döntés tehát a tiéd! Lehet, hogy aranybánya lesz, de az is lehet, hogy nem.
Ha kétségeid vannak, tesztelj különböző küldési napokat, és hasonlítsd össze a kampányjelentéseket (erről beszélek később).
Mi a legjobb küldési idő, az időpont alapján?
Vessünk egy pillantást az egyes hétköznapokra, hogy teljes képet kapjunk arról, melyik időpontokban a legmagasabb a nyitási arány. Összességében a legtöbb megnyitás délelőtt 10 és délután 12 óra között történik.
Sok iparági szakértő ezeket az időpontokat a legjobb küldési ablaknak nevezi, mivel eddigre a feliratkozók már belerázódtak a napjukba, de még nem koncentrálnak annyira a napi teendőikre, hogy figyelmen kívül hagyják a postaládájukat. Van egy mini csúcs délután 5 és 7 óra között, és ami még meglepőbb, hogy hajnali 1 és hajnali 2 óra között jelentősen megugrik a megnyitások száma.
A legjobb időpont egy e-mail kiküldésére hétfőn
Az adatok szerint hétfőn délelőtt 11 óra a csúcsidőpont, amikor az emberek megnyitják az e-maileket – és este 6 órakor is van egy szép kis fellendülés. A délutáni órákban a megnyitási arány kissé visszaesik, talán azért, mert az emberek lerázzák magukról a “hétfői rosszkedvet”, és nekilátnak a napi teendőknek.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére kedden
Keddenként az e-mailek nyitási csúcspontja délután 12 órakor van, bár van egy éjjeli növekedés hajnali 1 és 2 óra között, és egy nagyobb növekedés reggel 7 és 8 óra között (valószínűleg ébredezéskor, vagy a reggeli ingázás közben). Reggel 9 órakor visszaesik, majd délben újra eléri a csúcsot. Onnantól kezdve elég egyenletes marad, mielőtt este 7 óra körül lecsökken.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére szerdán
A délután 12 ismét aranyérmes! A szerdai nyitási arányok a keddihez hasonlóan alakulnak, azzal a különbséggel, hogy a nyitási arányok délután 2 órától kezdődően csökkennek. Talán azért, mert az emberek arra koncentrálnak, hogy elvégezzék a hét közepi teendőket, és elkezdhessenek hangolódni a hét végére.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére csütörtökön
Ezen a napon is délután 12 óra a legjobb időpont a megnyitási arányok tekintetében, majd hajnali 2 órakor újabb csúcsot ér el, és reggel 7 és 8 óra között ismét megugrik a nyitási arány. Érdekes, hogy a megnyitások a nap folyamán meglehetősen egyenletesek maradnak, és csak este 9 óra után esnek vissza. Ennek oka az lehet, hogy az emberek már befejezték a heti feladatok nagy részét, és a hétvége előtt nem kezdenek bele újabb nagy projektekbe, így több idejük marad az e-mailek ellenőrzésére.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére pénteken
A megnyitási arányok péntek délelőtt 10 és 12 óra között következetesen magasak, egy másik kora reggeli csúcs pedig reggel 8 óra körül van. A nyitási arány délután 2 órától kezd csökkenni. Bár ez egy érdekes nap lehet a hírlevél küldéséhez, mivel az embereket közvetlenül azelőtt éri el, hogy elkezdődne a hétvégéjük – ilyenkor lehetnek a leghajlamosabbak vásárolni valamit, vagy kipróbálni egy új élményt.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére szombaton
A szombati nyitási arányok a hétköznapokhoz hasonlóan alakulnak: reggel 7 órakor csúcsosodnak ki, majd 11 órakor érik el a csúcsot, mielőtt a délután folyamán folyamatosan csökkennének, mivel az emberek ilyenkor már kikapcsolnak, hogy élvezhessék a hétvégét.
A legjobb időpont egy e-mail küldésére vasármap
A minta vasárnap megszakad. Délben még mindig van egy apró kiugrás, de a nap hátralévő részében (a hétköznapi adatoktól eltérően) bekövetkező folyamatos csökkenés helyett a vasárnap esti nyitások emelkednek. Valószínűleg az emberek elkezdenek felkészülni a következő munkanapra. Ez érdekes lehetőség az e-mail marketingesek számára, mivel vasárnap kevesebb a forgalom.
Tehát, mikor a legjobb e-mailt küldeni?
Az adatok azt mutatják, hogy bár a nyitási arányok minden hétköznap egységesek, a hétfői és a csütörtöki napok vezetnek. De függetlenül attól, hogy melyik napot választod a hírleveled kiküldésére, a délelőtt 11 és délután 12 óra közötti időpont tűnik a maximális nyitási arányt biztosító, legkedvezőbb küldési időpontnak.
Ezek a statisztikák azt is mutatják, hogy a legrosszabb időpont az este 9 és 7 óra közötti időszak, amikor a feliratkozók esti pihenőjüket töltik, alszanak, majd sietve készülődnek az új napra.
De mi a helyzet a hajnali 2 órai csúcsokkal? Nem az a rossz időpont az e-mailek küldésére? Nyilvánvaló, hogy az éjféli e-mailek nem olyan nagy hiba, mint ahogy azt az e-mail marketingesek gondolták.
Válassz egy időpontot, és tartsd következetesen
Nem számít, hogy mikor küldöd a hírleveledet, a lényeg, hogy következetes legyél. Mindannyian a megszokás teremtményei vagyunk, és tudat alatt vágyunk a következetességre. A rendszeres és kiszámítható e-mailekkel bizalmat építesz és várakozást kelthetsz a feliratkozóidban. A közönséged elvárja majd, hogy egy meghatározott időpontban megkapja a tartalmaidat.
Sok e-mail marketinges egy óra adott percében (00:15, 00:30, 00:45) küld ki e-maileket. Érdemes lehet ehelyett a “naptaktikai hacket” követni, ami szerint a csendes percekben (00:07, 00:38, 00:42) kell kiküldeni az e-maileket. Ez csökkenti annak kockázatát, hogy az e-mailed késni fog a szervereket egyszerre zsúfoló nagyszámú e-mail miatt.
De várj! Néhány más dolog is befolyásolja az e-mail időzítését
Az adatokból a legjobb nap és időpont megtalálása nem az egyetlen változó, amit figyelembe kell venni. Nézd átfogóan a hírleveleidet, kampányaidat mivel más tényezők is befolyásolhatják a küldési időpontot, többek között:
– A marketing céljaid
– Tartalom
– Célközönség
1. A marketing céljaid
Gondold át, mit szeretnél, mit tegyen a közönség, amikor megkapja az e-mailt. Olvassa el? Kattintson rá? Vásároljon?
2. Tartalom
A különböző típusú e-maileket jobb a nap bizonyos időszakaiban elküldeni. A legkézenfekvőbb példa erre a hír és média e-mailek. Ha valami hírértékű esemény történik, mindenképpen küldd el minél hamarabb.
A B2B szolgáltatásokat vagy termékeket népszerűsítő hírlevelek jobban teljesítenek munkaidőben, amikor a feliratkozóid a munkában vannak. Másrészt egy utazási iroda vagy egy író nagyobb figyelmet tud magára vonni, ha munkaidő után vagy hétvégén küldi az e-maileket. Néhány pizzázó cég délután 4:15-kor küldi el akcióit és kuponjait, pont akkor, amikor a feliratkozóik már a vacsorájukon kezdenek el gondolkodni!
Gondold át, hogy milyen típusú üzenetet küldesz, és időzítsd azt ennek megfelelően.
3. Célközönség
Tudtad, hogy az “e-mail küldésének legjobb időpontja” adatok többnyire asztali számítógépet/laptopt használó embereken alapulnak? Ellenőrizd, hogy a te feliratkozóid milyen típusú eszközzel nyitják meg hírleveleiket. A mobilfelhasználók általában késő este és hétvégén aktívabbak.
Vagy talán a te elsődleges célközönséged nem 9-5-ig dolgozó üzletember, hanem inkább home office-ban dolgozók, főállású szülők vagy nyugdíjasok? Használd ezt az előnyödre: ha megismered az e-mailezési szokásaikat, és olyan napszakban küldöd nekik a hírlevelet, ami számukra a legjobban megfelel, nagyobb lesz a megnyitási arány.
Eszközök a küldési idő optimalizálásához
Miután elemezted az adataidat és meghatároztad a hírlevelek küldésének legmegfelelőbb időpontjait, használd ki az e-mail marketing legjobb küldési funkcióit. Ezek sokkal könnyebbé teszik az életedet!
Automatikus újraküldés
A legtöbb e-mail megnyitása az érkezéstől számított egy órán belül megtörténik. Ha az üzeneted nagyon fontos, használd az automatikus újraküldés funkciót, hogy a feliratkozóidat az ujjad mozdítása nélkül újra megszólítsd. Ezzel a funkcióval az e-mailed automatikusan újraküldheted mindenkinek, aki első alkalommal nem nyitotta meg.
A második e-mailhez személyre szabott üzenetet is hozzáadhatsz, hogy az emberek tudják, hogy fontos. A meg nem nyitott hírlevelek újraküldésekor az a cél, hogy mindenki úgy érezze, mintha a második e-mail kifejezetten neki íródott volna.
Link triggerek
Néha automatizálási triggerek segítségével a tökéletes időben küldhetsz e-maileket. Ahelyett, hogy megpróbálnád kitalálni a legjobb időpontot egy hírlevél elküldésére az egész e-mail listádnak, a link triggerek az egyes feliratkozók műveletei alapján küldenek egyedi e-maileket.
Amikor egy olvasó a hírleveledben egy linkre kattint, akkor elindíthatsz egy másik e-mailt, abban a témában, ami éppen abban a pillanatban érdekli az olvasót. Ezzel kiküszöbölheted a találgatásokat. Hagyd, hogy a feliratkozóid viselkedése diktálja az üzenet elküldésének megfelelő időpontját.
A/B tesztelés
A küldési idő nem az egyetlen tényező, ami befolyásolja az e-mailek megnyitási és kattintási arányát. Az e-mail tárgysora, a feladó címe és az e-mail tartalma szintén fontos szerepet játszhat. Szerencsére kipróbálhatod ezt a 3 dolgot, hogy megtudd, melyik generálja a legnagyobb aktivitást.
Az A/B tesztelés során ugyanannak az e-mailnek 2 változatát készíted el (pl. különböző tárgysorokkal), majd elküldöd őket a közönséged egy részének. Az a verzió, amelyik a legtöbb megnyitást vagy kattintást* generálja, lesz a “győztes”, küldheted is az e-mail listád többi tagjának.
*Az Apple Mail adatvédelmi funkciója miatt 2021. szeptember 20-án jelent meg, javaslom, hogy az A/B tesztelést inkább a kattintási arányok, mint a megnyitási arányok alapján végezzük.
Az igazság az e-mailek küldési idejéről
Mindent összevetve, a küldési idő csak egy apró részlet a tágabb értelemben vett e-mail marketing stratégiában. A közönséged az általad nyújtott tartalom és értékek miatt fogja megnyitni és elolvasni az e-mailjeidet. Hiába küldöd el a tökéletes időpontban, ha az nem felel meg a többi e-mail marketing szempontnak.
Ha tehát közeleg egy határidő, de még nem vagy elégedett az e-maileddel, várj, amíg teljesen elkészülsz vele. Jobb, ha minőségi élményt nyújtasz, mintha feláldoznád azt egy adott dátum és időpont kedvéért. Amikor az olvasóid izgatottan várják a hírleveleidet, az időzítés kevésbé lesz lényeges.
Összefoglalva, itt vannak a fő tanulságok:
– Képzeld magad a célközönséged helyébe és gondold végig, milyenek a napi szokásaik és rutinjaik.
– Küldj hírlevelet hétköznapokon, ha magasabb megnyitási és kattintási arányt szeretnél, és hétvégén, ha közönséged osztatlan figyelmét szeretnéd.
– Gondold át a marketingcéljaidat, az üzeneteidet és a célközönségedet, mielőtt kiválasztod a konkrét napot és időpontot.
– Használd az e-mail marketing eszközöket a küldés finomhangolásához, mint például az automatikus újraküldést.
És kérlek ne feledd: a kiváló minőségű hírlevelek fontosabbak, mint a tökéletes időzítés.
forrás: mailerlite.com