A TikTok, a BeReal és a BeReal-ről szóló TikTokok elfoglalják az internetet, és azt hihetnénk, hogy a Facebook elvesztette a varázsát.

A havi 2,9 milliárd aktív felhasználóval és a közösségi médiaplatformot naponta látogató 1,9 milliárd emberrel (Facebook, 2022) a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi hálózat világszerte.

A Facebook erejével gyorsabban növelheted e-mail listádat, mint ahogy azt ki tudod mondani, hogy „macskás videó”. Csak kövesd ezeket az egyszerű lépéseket, és nézd, ahogy az e-mail listád  egyre nagyobbra nő. 🚀

Miért kombinálják az okos marketingesek a Facebookot az e-mail marketinggel

Bár a Facebook célzási lehetőségei lenyűgözőek, szinte minden marketinges küzd a láthatóság maximalizálásával a folyamatosan változó algoritmus miatt.

A hozzáértő marketingesek ezért tudják, hogy amikor a hirdetéseiket megjelenítik a potenciális ügyfeleknek, a legjobb, ha a helyszínen megfogják őket. Nem a Facebookon keresztül, hanem valahol az algoritmustól távolabb, ahol sokkal nagyobb az esélye annak, hogy valaki osztatlan figyelmet kap.

Ezzel el is érkeztünk az e-mail marketinghez.

A Statista szerint az e-mailt használók száma várhatóan eléri a 4,48 milliárdot. Ez a marketingcsatorna a legrégebbi a sorban, mégis képes mindenkit meglepni. Az e-mail marketingnek még ma is kétségtelenül a marketing stratégiád részét kell képeznie.

A lényeg, hogy a Facebookot kihasználva új érdeklődőket találjunk, majd az e-mailek segítségével kapcsolatokat alakítsunk ki, és az érdeklődőkből hosszú távú ügyfeleket hozzunk létre. Az e-mail marketinggel lényegesen nagyobb az esélye annak, hogy az üzenetedet észreveszik. Ráadásul az erőfeszítéseid könnyen mérhetők és optimalizálhatók a jelentéseid elemzésével.

Hogyan állítsd be Facebook oldaladat a siker érdekében

Mielőtt belemélyednénk a Facebook e-mail lista növekedési ötletekbe, először is győződjünk meg róla, hogy az oldalad megfelelően van beállítva.

1. lépés: Ellenőrizd, hogy a Facebook oldaladnak szüksége van-e frissítésre

Mikor frissítetted utoljára a Facebook üzleti oldaladat? Vállalkozásod digitális névjegykártyájaként gondoskodnod kell arról, hogy minden tökéletesen nézzen ki.

Ellenőrizd gyorsan, hogy Facebook-oldalad elemeire ráférne-e egy frissítés.

Profilkép
Borítókép
Rólunk rész (a nyitvatartási idő, telefonszám stb. naprakész?)
Fotóalbum

2. lépés: Készíts egy landing oldalt (leadmágnessel / csalival)

Egy regisztrációs űrlap jó, ha van, de nem ideális promóciós célokra. 

Ezért jobb, ha egy külön landing oldalt készítesz az emberek számára a feliratkozáshoz. Mielőtt létrehoznál egyet, gondold át: 

  • – A célközönség, amelyet meg kívánsz célozni
  • – Milyen szöveg győzné meg őket arról, hogy feliratkozzanak.
  • – Szükség van-e leadmágnesre (csali) ahhoz, hogy meggyőzzük őket?
  • – Az oldalra kerülő további információk
  •  
  • Az ideális célközönséget szem előtt tartva stratégiát készíthetsz, és célzottabb szövegeket írhatsz.

Ez a stratégia olyan dolgok felajánlását jelenti, mint a leadmágnes, más néven ingyenes csali. Ez olyan, mint egy kis ajándék, amit az emberek köszönetképpen kapnak a feliratkozásért. Ez lehet egy ellenőrzőlista, egy letölthető útmutató vagy egy felvételhez vagy tanfolyamhoz való hozzáférés. Ha nem vagy biztos benne, hogy mi lehet az ingyenes ajándékod, nézz utána, hogy mások mit csinálnak az ágazatodban, vagy egyszerűen kérdezd meg a meglévő közönségedet, hogy mire van szükségük tőled.

3. lépés. Kösd össze a cselekvésre hívó gombot az űrlapoddal

Utolsó lépésként ne felejtse el összekapcsolni a CTA (call to action) gombot a regisztrációs céloldal URL-jével. Ez a gomb közvetlenül a borítóképed alatt fog megjelenni a jobb alsó sarokban.

Hogyan növelheted e-mail listádat a Facebook segítségével

Most pedig beszéljünk arról, amiért olvasod ezt a cikket: Email listaépítés a Facebookkal.

Vannak fizetett és organikus stratégiák a Facebook e-mail listád növelésére, és mindkettőre vonatkozó taktikákkal foglalkozunk.

Csoportok és online közösségek

Ha találsz egy olyan csoportot, amely tele van olyan emberekkel, akik megfelelnek az ideális célközönségednek, ez egy nagyszerű hely lehet hírleveled vagy ajánlatod népszerűsítésére. Attól függően, hogy mennyire célzott a csoport, előfordulhat, hogy az összes potenciális ügyfeledet egy helyen látod összegyűjtve. De ne örülj túlságosan. Ez a megközelítés erőfeszítést és türelmet igényel. Nem ronthatsz be egy csoportba, és nem reklámozhatod szégyentelenül a landing oldaladat.

A Facebook-csoportok megtalálásához írja be a keresősávba a megfelelő kulcsszavakat. Ezután ellenőrizd a tagok számát és az aktivitási arányt (hány posztot tesznek közzé naponta). Érdemes ellenőrizni a hozzászólásokat is, mind az elkötelezettség, mind a csoport hangulatának megismerése érdekében.

Ügyelj arra, hogy kapcsolatba lépj az emberekkel, építs értelmes kapcsolatokat, majd népszerűsítsd őket (csak akkor, ha az releváns a vita szempontjából). Ha kétségeid vannak, jelezd ezt az üzenetedben („Nem vagyok benne biztos, hogy ez megengedett, ezért kérlek, nyugodtan távolítsd el ezt az üzenetet”), vagy előzetesen vedd fel a kapcsolatot az adminisztrátorral jóváhagyásért.

Ajándékok

Ki ne szeretne egy jó ajándékot? Ez a legrégebbi trükk, de még mindig működik – feltéve, hogy a nyeremény elég csábító az emberek számára. Ha Facebook-ajándékjátékot folytatsz e-mail címek gyűjtésére, győződj meg róla, hogy az embereknek regisztrálniuk kell (és nem csak megosztani vagy lájkolni az üzenetet ahhoz, hogy nyerjenek).

Tipp: Rögzítsd a felhívást, és frissítsd a borítóképedet, hogy a versenyt népszerűsítsd, amíg tart.

Online események

A Facebook nagyszerű eszköz arra, hogy az emberek megtalálják a környezetükben lévő eseményeket, és arra is, hogy népszerűsítsd az eseményedet, és bekerülj a keresési eredmények közé. Ha eseményt hoztál létre a Facebookon, ügyelj arra, hogy ne csak a Facebookon történő válaszadással, hanem az URL-en keresztül történő regisztrációt is kérd. Ellenkező esetben lemaradsz az e-mailes feliratkozásokról.

Ezenkívül népszerűsítheted az eseményt egy Facebook-posztban, és a leírásban hozzáadhatod a linket. A link legyen rövid és kedves.

Tipp: A sürgősség hangsúlyozása érdekében alkalmazz visszaszámlálót az esemény oldalán.

Az alábbiakban egy példát láthatsz, amikor Alicia Keys a Facebook-oldalán népszerűsíti az eseményét (figyeld meg a „Tag a friend” (jelölj meg egy barátot) lehetőséget). Az esemény után a landing page sablonja egy regisztrációs oldallá változott, ahol az emberek regisztrálhatnak az előadás újranézésére.

Hírlevél előnézetek

Hogy meggyőzd az embereket arról, hogy megéri a hírlevél listádra feliratkozni, mutass nekik egy kis ízelítőt. Adj betekintést a látogatóknak abba, hogy mi vár rájuk a hírlevél webcímének közzétételével vagy egy céloldalra való átirányítással.

Ezt a Facebook-stratégiát a közelgő hírlevelek ízelítőjeként is alkalmazhatod. Az alábbiakban láthatod, hogyan teszi ezt a Laudes Alapítvány egy videó teaserrel.

Fizetett Facebook hirdetés

A  marketingesek a Facebookot a Facebook hirdetéskezelő fejlett hirdetési célzási lehetőségei miatt szeretik. A Facebook hatalmas adatbázisa lehetővé teszi a potenciális új ügyfelek megtalálását.

Mielőtt elkezdenél célcsoportokat létrehozni és fizetett hirdetésekkel kísérletezni, próbáld meg finomítani és optimalizálni organikus Facebook bejegyzéseidet. Akár A/B tesztelheted is a különböző verziókat, hogy megtudd, mi működik a legjobban. Amint úgy látod, hogy egy organikus poszt jól teljesít, népszerűsítheted azt Facebook-hirdetéseken keresztül. Ez a legbiztonságosabb módja a fizetett hirdetésekkel való kezdésnek.

Ha megtaláltad a működő stratégiát, kihasználhatod ezeket a hirdetési funkciókat, hogy a fizetett hirdetéseket a következő szintre emeld.

Új ügyfelek vonzása Meta lead hirdetésekkel

A hirdetések lehetővé teszik, hogy megtaláld azokat az embereket, akiket érdekelhetnek a termékeid vagy szolgáltatásaid, és információkat gyűjts tőlük. Amikor az emberek rákattintanak a hirdetésére, megkérjük őket, hogy töltsék ki az űrlapot.

Az „azonnali űrlapok” nevű funkcióval csökkentheted a visszalépési arányt a mobileszközökön azáltal, hogy az űrlap mezőit előre feltöltöd a látogató adataival (pl. név, e-mail cím, mobil stb.). Ennek a funkciónak a célja, hogy legyőzze a félelmét az űrlap kitöltésétől.

Tűnj ki a videóhirdetésekkel

A Facebook-videohirdetések lehetővé teszik, hogy videótartalmak segítségével reklámozd termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ezek a hirdetések a Facebook hírfolyamában jelennek meg, és úgy vannak kialakítva, hogy megragadják a felhasználók figyelmét, és egy adott cselekvésre ösztönözzék őket, például vásárlásra vagy egy weboldal meglátogatására.

A videohirdetések többféle formátumban is létrehozhatók, például rövid videók, élő videók és 360 fokos videók segítségével.

A Facebook-videohirdetések használatának számos előnye van, többek között:

Fokozott elkötelezettség: A Facebook-videókat nagyobb valószínűséggel nézik és osztják meg, mint más típusú tartalmakat, ami segíthet növelni a hirdetések iránti elkötelezettséget.
Magasabb ROI: A marketingesek 74%-a szerint a videók jobban megtérülnek, mint a statikus képek.
Jobb célzási lehetőségek: A Facebook célzási lehetőségei lehetővé teszik, hogy a videohirdetéseket azoknak az embereknek mutassa meg, akik a legnagyobb valószínűséggel érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.
Könnyen létrehozható: A Facebook megkönnyíti a videohirdetések létrehozását és közzétételét, még akkor is, ha nincs tapasztalatod a videókészítésben.

Végszó

Számos stratégia létezik, amellyel növelheted kisvállalkozásodat és növelheted elérésedet a Facebookon. A közösségi médiacsatorna kiválóan alkalmas új ügyfelek felfedezésére és elérésére, akár organikusan, akár fizetett hirdetéseken keresztül.

Ha ezeket a potenciális ügyfeleket átirányítod az e-mail listádra, és felkéred őket, hogy iratkozzanak fel, elkezdhetsz valódi kapcsolatokat építeni – anélkül, hogy aggódnod kellene, hogy a Facebook algoritmusa eljuttatja-e a tartalmaidat vagy sem.

forrás: mailerlite.com