Elárasztják az internetet a TikTok videók, a BeReal-ek és a BeReal-ről szóló TikTok videók. Könnyen azt hihetnénk, hogy a Facebook elvesztette a varázsát…

A havi 2,9 milliárd aktív felhasználóval és a közösségi médiaplatformot naponta látogató 1,9 milliárd emberrel (Facebook, 2022) a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi hálózat világszerte.

A Facebook erejével gyorsabban növelheted e-mail listádat, mint ahogy ki tudod mondani, hogy “macskás videó”. Kövesd ezeket az egyszerű lépéseket és nézd, ahogy az e-mail listád  egyre nagyobbra nő. 🚀

Miért kombinálják az okos marketingesek a Facebookot az e-mail marketinggel?

Bár a Facebook célzási lehetőségei lenyűgözőek, szinte minden marketinges küzd a láthatóság maximalizálásával a folyamatosan változó algoritmus miatt.

A hozzáértő marketingesek jól tudják, hogy amikor a hirdetéseiket megjelenítik a potenciális ügyfeleknek, a legjobb, ha a helyszínen megfogják őket. Nem a Facebookon keresztül, hanem valahol az algoritmustól távolabb, ahol sokkal nagyobb az esélye annak, hogy valaki osztatlan figyelmet kap.

Ezzel el is érkeztünk az e-mail marketinghez.

A Statista szerint az e-mailt használó emberek száma várhatóan eléri a 4,48 milliárdot. Ez a marketingcsatorna a legrégebbi a sorban, mégis képes mindenkit meglepni. Az e-mail marketingnek még ma is kétségtelenül a marketingstratégiád részét kell képeznie.

A lényeg, hogy a Facebookot kihasználva új érdeklődőket találjunk, majd az e-mailek segítségével kapcsolatokat alakítsunk ki, és az érdeklődőkből hosszú távú ügyfeleket hozzunk létre. Az e-mail marketinggel lényegesen nagyobb az esélye annak, hogy az üzenetedet észreveszik. Ráadásul az erőfeszítéseid könnyen mérhetők és optimalizálhatók a jelentéseid elemzésével.

Vállalkozóként hasznodra válik, ha az e-mail marketinget a Facebook marketinggel kombinálod. Sőt, valójában az a legjobb, ha az e-mail marketing és a közösségi média együttesen működik.

Hogyan állítsd be a Facebook oldaladat a siker érdekében?

Mielőtt belemélyednénk a Facebook – e-mail lista növekedési ötletekbe, először is nézzük meg, hogy az oldalad megfelelően van beállítva.

1. lépés: Ellenőrizd, hogy kell-e frissíteni a Facebook oldalad!

Mikor frissítetted utoljára az üzleti Facebook oldaladat? Vállalkozásod digitális névjegykártyájaként gondoskodnod kell arról, hogy minden tökéletesen nézzen ki.

Ellenőrizd gyorsan, hogy Facebook-oldalad elemeire ráférne-e egy frissítés.

– Profilkép
– Borítókép
– Rólunk rész (a nyitvatartási idő, telefonszám stb. naprakész?)
– Fotóalbum

2. lépés: Készíts egy landing oldalt (leadmágnessel / csalival)!

Jó, ha van egy regisztrációs űrlap, de az nem ideális promóciós célokra. 

Ezért jobb, ha egy külön landing oldalt készítesz az emberek számára a feliratkozáshoz. Mielőtt létrehoznál egyet, gondold át: 

  • – Milyen célközönséget szeretnél megcélozni?
  • – Milyen szöveg győzné meg őket arról, hogy feliratkozzanak?
  • – Szükség van-e leadmágnesre (csali) ahhoz, hogy meggyőzd őket?
  • – Az oldalra kerülő további információk
  •  
  • Az ideális célközönséget szem előtt tartva könnyebb lesz stratégiát készítened, illetve így célzottabb szövegeket írhatsz.

Ez a stratégia olyan dolgok felajánlását jelenti, mint a leadmágnes, más néven ingyenes csali. Ez olyan, mint egy kis ajándék, amit az emberek köszönetképpen kapnak a feliratkozásért. Ez lehet egy ellenőrzőlista, egy letölthető útmutató vagy egy felvételhez/tanfolyamhoz való hozzáférés. Ha nem vagy biztos benne, hogy mi lehet az ingyenes ajándékod, nézz utána, hogy mások mit csinálnak az ágazatodban, vagy egyszerűen kérdezd meg a meglévő közönségedet, hogy mire van szükségük tőled.

3. lépés: Kösd össze a cselekvésre hívó gombot az űrlapoddal!

Utolsó lépésként ne felejtsd el összekapcsolni a CTA (call to action) gombot a regisztrációs landing oldal URL-jével. Ez a gomb közvetlenül a borítóképed alatt fog megjelenni a jobb alsó sarokban.

Hogyan növelheted e-mail listádat a Facebook segítségével?

Most pedig beszéljünk arról, amiért olvasod ezt a cikket: e-mail listaépítés a Facebook segítségével.

Vannak fizetett és organikus stratégiák a Facebook e-mail listád növelésére. Mindkettőre vonatkozóan mutatok taktikákat.

Csoportok és online közösségek

Egy olyan csoport, ami tele van olyan emberekkel, akik megfelelnek az ideális célközönségednek, nagyszerű hely lehet hírleveled vagy ajánlatod népszerűsítésére. Attól függően, hogy mennyire célzott a csoport, előfordulhat, hogy az összes potenciális ügyfeledet egy helyen látod összegyűjtve. De azért ne örülj túlságosan. Ez a megközelítés sok erőfeszítést és türelmet igényel. Nem ronthatsz be csak úgy egy csoportba és nem kezdheted el szégyentelenül reklámozni a landing oldaladat.

A Facebook csoportok megtalálásához írd be a keresősávba a megfelelő kulcsszavakat. Ezután ellenőrizd a tagok számát és az aktivitási arányt (hány posztot tesznek közzé naponta). Érdemes ellenőrizni a hozzászólásokat is, mind az aktivitás, mind a csoport hangulatának megismerése érdekében.

Ügyelj arra, hogy kapcsolatba lépj az emberekkel, építs értékes kapcsolatokat és csak ezután kezdd a promóciót (csak akkor, ha az releváns a beszélgetés szempontjából). Ha kétségeid vannak, jelezd ezt az posztodban (“Nem vagyok benne biztos, hogy ez megengedett, nyugodtan távolítsd el ezt a posztot, ha nem maradhat.”), vagy előzetesen vedd fel a kapcsolatot a csoport adminisztrátorával jóváhagyásért.

Ajándékok

Ki ne szeretne ajándékot kapni? Ez a legrégebbi trükk, de még mindig működik – feltéve, hogy a nyeremény elég csábító az emberek számára. Ha Facebook nyereményjátékot csinálsz e-mail címek gyűjtésének céljából, fontos, hogy az emberek regisztráljanak és ne csak megosztani vagy lájkolni kelljen az üzenetet ahhoz, hogy nyerjenek.

Tipp: Rögzítsd a felhívást és frissítsd a borítóképedet, hogy a játékot népszerűsítsd, amíg tart.

Online események

A Facebook nagyszerű eszköz arra, hogy az emberek megtalálják a környezetükben lévő eseményeket és arra is, hogy népszerűsítsd az eseményedet és bekerülj a keresési eredmények közé. Ha eseményt hoztál létre a Facebookon, ügyelj arra, hogy ne csak a Facebookon történő visszagazolást, hanem az URL-en keresztül történő regisztrációt is kérd az emberektől. Ellenkező esetben lemaradsz az e-mailes feliratkozásokról.

Ezen kívül népszerűsítheted az eseményt egy Facebook posztban, a leírásban pedig hozzáadhatod a linket. A link legyen rövid és kedves.

Tipp: A sürgősség hangsúlyozása érdekében alkalmazz visszaszámlálót az esemény oldalán.

Az alábbi példában Alicia Keys a Facebook oldalán népszerűsíti az eseményét (figyeld meg a “Tag a friend” (jelölj meg egy barátot) felhívást). Az esemény után a landing oldal sablonja egy regisztrációs oldallá változik, ahol az emberek regisztrálhatnak az előadás újranézésére.

Hírlevél előnézetek

Hogy meggyőzd az embereket arról, hogy megéri a hírlevél listádra feliratkozni, mutass nekik egy kis ízelítőt. Adj betekintést a látogatóknak abba, hogy mi vár rájuk a hírlevél webcímének közzétételével vagy egy landing oldalra való átirányítással.

Ezt a Facebook-stratégiát a közelgő hírlevelek ízelítőjeként is alkalmazhatod. Az alábbiakban láthatod, hogyan teszi ezt a Laudes Alapítvány egy videó teaserrel.

Partnerkapcsolatok

Ez a stratégia nem feltétlenül csak a Facebookra korlátozódik – általánosságban véve is jól működik. Egy olyan márkával való együttműködéssel, aminek más, vagy nagyobb közönsége van, mint neked, sikeresen gyűjthetsz új ügyfeleket. A partnerség lehet bármi, a posztban való említéstől kezdve egy közös webináriumig, eseményig vagy ajándékozásig.

Fizetett Facebook hirdetés

A digitális marketingesek azért szeretik a Facebookot, mert a Facebook hirdetéskezelőjében fejlett hirdetési célzási lehetőségek állnak rendelkezésre. A Facebook hatalmas adatbázisa lehetővé teszi a potenciális új ügyfelek megtalálását.

Mielőtt elkezdenél célcsoportokat létrehozni és fizetett hirdetésekkel kísérletezni, próbáld meg finomítani és optimalizálni organikus Facebook bejegyzéseidet. Akár A/B tesztelheted is a különböző verziókat, hogy megtudd, mi működik a legjobban. Amint úgy látod, hogy egy organikus poszt jól teljesít, népszerűsítheted azt Facebook hirdetéseken keresztül. Ez a legbiztonságosabb módja a fizetett hirdetésekkel való kezdésnek.

Ha megtaláltad a működő stratégiát, használd ki ezeket a hirdetési funkciókat és emeld a fizetett hirdetéseket a következő szintre.

Új ügyfelek bevonzása Meta lead hirdetésekkel

A hirdetések lehetővé teszik, hogy megtaláld azokat az embereket, akiket érdekelhetnek a termékeid vagy szolgáltatásaid és információkat gyűjts tőlük. Amikor az emberek rákattintanak a hirdetésére, kérd meg őket, hogy töltsék ki az űrlapot.

Az “azonnali űrlapok” nevű funkcióval csökkentheted a visszalépési arányt a mobileszközökön azáltal, hogy az űrlap mezőit előre feltöltöd a látogató adataival (pl. név, e-mail cím, mobil stb.). Ennek a funkciónak a célja, hogy legyőzze az emberek félelmét az űrlap kitöltésétől.

Tűnj ki videóhirdetésekkel!

A Facebook videóhirdetések lehetővé teszik, hogy videótartalmak segítségével reklámozd termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ezek a hirdetések a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és úgy vannak kialakítva, hogy megragadják a felhasználók figyelmét és egy adott cselekvésre ösztönözzék őket, például vásárlásra, vagy egy weboldal meglátogatására.

A videóhirdetések többféle formátumban is létrehozhatók, például rövid videók, élő videók és 360 fokos videók segítségével.

A Facebook videóhirdetések használatának számos előnye van, többek között:

Fokozott aktivitás: A Facebook videókat nagyobb valószínűséggel nézik és osztják meg az emberek, mint más típusú tartalmakat, ami segíthet növelni az aktivitást a hirdetésekkel kapcsolatban.
Magasabb ROI: A marketingesek 74%-a szerint a videók jobban megtérülnek, mint a statikus képek.
Jobb célzási lehetőségek: A Facebook célzási lehetőségei lehetővé teszik, hogy a videóhirdetéseket azoknak az embereknek mutasd meg, akik a legnagyobb valószínűséggel érdeklődnek a termékeid/szolgáltatásaid iránt.
Könnyen létrehozható: A Facebook megkönnyíti a videóhirdetések létrehozását és közzétételét, még akkor is, ha nincs tapasztalatod a videókészítésben.

Szinkronizáld az e-mail listád a Facebook egyéni célcsoportjaival!

Az Egyéni Célközönség a Facebookon egy olyan hirdetési célzási lehetőség, amivel megtalálhatod a meglévő célközönségedet a Meta alkalmazásokban. Ez magában foglalja a meglévő vásárlókat/ügyfeleket és azokat az embereket, akik korábban meglátogatták a weboldalad, vagy rákattintottak a hirdetéseidre.

Ha e-mail listádat szinkronizálod a Facebook Egyéni Célközönséggel, bevonhatod a feliratkozóidat a hirdetési kampányaidba. Tudom, mire gondolsz. A hirdetések megjelenítése a meglévő feliratkozóknak nem fogja növelni az e-mail listádat… De várj, mert a legjobb rész még csak most jön!

Miután szinkronizáltad a feliratkozóidat az Egyéni Célközönséggel, létrehozhatsz egy “Lookalike”, vagyis hasonmás célközönséget: olyan személyek listáját, akik bizonyos adatpontok alapján egyeznek, vagy hasonlítanak az e-mail listádra. Így olyan embereket tudsz elérni, akikről tudod, hogy nagy eséllyel érdeklődnek az ajánlatod iránt, mert hasonlítanak a meglévő közönségedhez.

Végszó

Számos stratégia létezik, amivel növelheted a vállalkozásodat és az elérésedet Facebookon. A közösségi média csatorna kiválóan alkalmas új ügyfelek felfedezésére és elérésére, akár organikusan, akár fizetett hirdetéseken keresztül.

Ha ezeket a potenciális ügyfeleket átirányítod az e-mail listádra és megkéred őket, hogy iratkozzanak fel, elkezdhetsz valódi kapcsolatokat építeni – anélkül, hogy aggódnod kellene, hogy a Facebook algoritmusa eljuttatja-e a tartalmaidat az emberekhez, vagy sem.

forrás: mailerlite.com