Az elmúlt hetekben több kérdést is kaptam a vásárolt e-mail listákkal kapcsolatban. Belevágjunk vagy sem? A rövid válasz nagyon egyszerű: kérlek, ne tedd! Soha ne vásárolj email listát. De annak elmagyarázása, hogy miért, időbe telik.
Ezért összegyűjtöttem néhány tényt, hogy bebizonyítsam, hogy nem létezik olyan, hogy jó minőségű levelezőlista, amit meg lehet vásárolni. Engedd meg, hogy elmagyarázzam, miért a saját e-mail listád növelése az egyetlen út a sikeres e-mail marketing felé.
5 ok, amiért az e-mail lista megvásárlása rossz ötlet
1. E-mail cím vs. feliratkozó
Ha konverziót akarsz elérni, sokkal többre van szükséged, mint egy e-mail címekből álló adatbázisra. Egy elkötelezett közönségre van szükséged. Olyan feliratkozókra van szüksége, akiket valóban érdekel a márkád, a termékeid és a szolgáltatásaid. Olyan emberekre, akik szeretnék megtudni, mi van a postaládájukba érkező e-mailekben.
A feliratkozók az te potenciális ügyfeleid és vásárlóid. Ők a te vállakozásod középpontjában állnak. A te bevételeid attól függnek, hogy képes vagy-e megoldani az ügyfelek problémáit, ezért minél jobban ismered őket, annál valószínűbb, hogy képes leszel kielégíteni az igényeiket és szükségleteiket.
Hogyan is tudhatnál hatékony marketingkampányt folytatni anélkül, hogy bármit is tudnál a célközönségedről? Hogyan tudod optimalizálni a marketingtevékenységedet, ha nem ismered a címzettet? Nem lehet, és pontosan ez történik, ha vásárolt e-mail címek adatbázisát használod.
Ha az ügyfeleket helyezed előtérbe, akkor a listaépítés legyen az e-mail marketingstratégiád egyik legfontosabb eleme. Képes leszel arra, hogy a megfelelő embereket – a célközönségedet – vonzd, és kapcsolatot építs ki velük.
Tehát az első kérdés, amit fel kell tenned magadnak: e-mail címekre vagy feliratkozókra van szükségem?
Egy e-mail címekből álló lista megvásárlása egyszerűnek hangzik, de még ha kategóriák vagy iparágak szerint szegmentált is, nem lehetsz biztos benne, hogy az adatok pontosak. A feliratkozói lista létrehozása időt és erőfeszítést igényel, ez az egyetlen járható út.
2. Hozzájárulás
A jó minőségű e-mail lista egyik alapvető jellemzője az engedélyezés. Ha hosszú távú kapcsolatot szeretnél kiépíteni a feliratkozókkal, és sikeresen ügyfeleket szeretnél belőlük faragni, akkor meg kell győződnöd arról, hogy egyáltalán szeretnék-e megkapni az e-mailjeidet. Ha nem, akkor nem valószínű, hogy megnyitják vagy rákattintanak az üzeneteidben található linkekre.
Képzeld el, hogy egy hatalmas adatbázisban olyan emberek e-mail címei vannak, akik még nem hallottak a cégedről, és nem adtak beleegyezést, hogy megkapják a marketingüzeneteidet. Mi történik, amikor meglátják a te e-mailedet a postaládájukban? Ha szerencséd van, megnyitása nélkül törlik az üzenetedet, sokkal rosszabb lehet a helyzet, ha úgy döntenek, hogy spamként jelölik meg.
Hogyan győződhetsz meg tehát arról, hogy a listádon szereplő emberek szeretnének-e e-maileket kapni? Egyszerűen úgy, hogy lehetővé teszed számukra, hogy maguk iratkozzanak fel. Az engedélyezés a minőség legfőbb őre.
3. Célzás és személyre szabás
A jó e-mail marketing stratégia túlmutat egyetlen kampányon. Célja, hogy ismereteket gyűjtsön a feliratkozókról, hogy minden következő kampány jobban illeszkedjen hozzájuk, és jobb eredményeket hozzon. A cél a bizalom kiépítése és a lassú, értelmes adatgyűjtés, hogy elkezdhesd felismerni a feliratkozók viselkedésének mintáit, és optimalizálhasd a kampányaidat.
Egy e-mail cím önmagában nem elegendő a releváns e-mail marketingkampányok futtatásához. Sokat kell tudnod a feliratkozóidról, hogy közölni tudd az igényeiket és preferenciáikat.
4. Hírnév és kézbesíthetőség
Egy másik probléma a vásárolt listával az, hogy nem tudhatod, hogyan gyűjtötték össze a címeket. Lehet, hogy begyűjtötték őket, vagy akár véletlenszerű betűkből és számokból álltak össze. Az ilyen listák tele lehetnek téves e-mail címekkel és spam csapdákkal, amelyek ártanak a hírnevének és a kézbesíthetőségének.
Ha azt gondolod, hogy használhatsz vásárolt e-mail listát, mert az ESP (e-mail szolgáltató) úgyis eljuttatja az üzeneteidet a feliratkozóknak, akkor tévedsz.
A MailerLite egyenesen tiltja a harmadik félről beszerzett listák feltöltését és használatát.
5. Mennyiség vs. minőség
Tudom, hogy néha hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy minél több, annál jobb. Ha azon kapnád magad, hogy így gondolkodsz, ne feledd, hogy ez csak akkor igaz, ha a minőséget fenntartjuk.
Tedd ezt: Építsd fel a saját listádat!
A jó minőségű e-mail lista a céged egyik legnagyobb értéke. Lehetővé teszi, hogy kapcsolatot teremts a célközönségeddel, és fokozatosan ügyfeleket alakíts ki az érdeklődőkből.
Ha tehát azt kérdezed, hogyan vásárolj email-listát, a válasz egyszerű: kérlek, ne tedd! Nem lehet, nem létezik olyan, hogy jó minőségű lista megvásárolható. Pénzt pazarolsz el egy bizonytalan e-mail címekből álló adatbázisra, ami árt az e-mail marketing törekvéseidnek.
De ha azt kérdezed, hogyan kell e-mail listát építeni, akkor a válaszom határozottan az, hogy igen! Hajrá 😉