Hallottad már a mondást: “Az első benyomásra nincs második esély”? Nos, ez nem is lehetne igazabb az üdvözlő e-mailek esetében.

Az üdvözlő e-mail az első lépés a feliratkozókkal való tartós kapcsolat kiépítésében. Tehát terítsd ki a vörös szőnyeget, és gondoskodj arról, hogy új feliratkozóid otthon érezzék magukat az e-mail listádon!

Ebben a bejegyzésben megmutatom az üdvözlő e-mailek legjobb gyakorlatait, amik tartós első benyomást keltenek.

Elmagyarázom, hogy miért nyűgözik le az új feliratkozókat, és mutatok néhány üdvözlő e-mail példát és üdvözlő e-mail tárgysort, amiből inspirálódhatsz a saját üdvözlő e-mail sablonjaid elkészítéséhez.

Vágjunk bele!

Mik azok az üdvözlő e-mailek?

Az üdvözlő e-mail az első e-mail, amit az új feliratkozóknak, ügyfeleknek vagy felhasználóknak küldünk. Ez a lehetőséged arra, hogy bemutatkozz nekik, bemutatsd a vállalkozásodat és elmondd, hogy mire számíthatnak a feliratkozás után. Az üdvözlő e-mailek általában automatizált e-mailek, így amint valaki feliratkozik, máris megkpja az e-mailt és kezdődhet is a kapcsolat kialakítása.

Miért fontosak az üdvözlő e-mailek?

Az üdvözlő e-mailek átlagosan 4x nagyobb megnyitási arányt és 5x nagyobb kattintási arányt érnek el, mint a hagyományos marketing e-mailek. Amikor valaki feliratkozik a hírlevelére, elvárja, hogy azonnal üdvözlő e-mailt kapjon.

Ezek a levelek bizalmat építenek közted és a feliratkozód között, ami megalapozza a hosszú távú kapcsolatot és növeli az ügyfélmegtartást.

20 legjobb üdvözlő e-mail példa 

1. Építs kapcsolatot személyre szabással

A személyre szabott üdvözlő e-mail jelentős hatással lehet az e-mail marketingkampányok sikerére. A címzett nevének, tartózkodási helyének vagy más releváns információk felhasználásával vonzóbb és emlékezetesebb élményt nyújthatsz. Ez segíthet erősebb kapcsolatot kiépíteni a márka és a feliratkozó között.

👍 Mi a jó a fenti példában?
– A Beam név szerint üdvözli az új feliratkozókat, ezzel emberi kapcsolatot teremt. Ettől a feliratkozó különlegesnek érzi magát, nem pedig úgy, mintha csak egy újabb ember lenne a statisztikádban.
– Az üdvözlő e-mail egyszerű, egyértelmű CTA-val.

👉 Tipp: A személyre szabáshoz több információt gyűjthetsz, ha egyéni mezőket adsz a feliratkozási űrlapokhoz, vagy több üdvözlő sorozatot is létrehozhatsz az alapján, hogy a feliratkozó melyik oldalon iratkozott fel. 

2. Állíts fel elvárásokat a hírleveleiddel szemben

Ha a hírlevelek nem tartják be az ígéreteket (azaz nem nyújtanak értékes tartalmat), a feliratkozó úgy érzi, hogy becsapták, és valószínűleg azonnal leiratkozik.

 👍 Mi a jó a fenti példában?
– Az 1000 Email Ideas hírlevél archívumot kínál az üdvözlő e-mailben.
– Az új feliratkozók megismerik, hogy mire számíthatnak a jövőbeli hírleveleiktől.

 👉 Tipp: Az üdvözlő e-mailed olyan, mint egy első randi: ez az esélyed arra, hogy bizalmat építs. Ha már az első interakció során kialakítod, hogyan fog alakulni ez a kapcsolat, új feliratkozóid sokkal fogékonyabbak lesznek a jövőbeli e-mailjeidre. Ez nagyobb elkötelezettséget és kevesebb spam panaszt eredményez.

3. Az e-mail legyen rövid és kedves

Senki sem akar regény hosszúságú üzenetet olvasni, amikor még csak most ismerkedik veled. Egy rövid és barátságos üdvözlés sokkal valószínűbb, hogy pozitív benyomást kelt. Ahogy Shakespeare mondta: “Tömörség az eszme lelke” – hacsak nem a kvantummechanikát próbálod elmagyarázni. Abban az esetben sok szerencsét!

👍 Mi a jó a fenti példában?
– A Blinkist minimalista üdvözlő e-mailje a legszükségesebbekre szorítkozik: Helló, itt van, hogy mire számíthatsz a feliratkozásoddal és itt van, hogyan kezelheted az előfizetésedet.
– A CTA visszatereli az olvasókat a weboldalra, ahol nagyobb valószínűséggel konvertálnak.

👉 Tipp: Bár az ökölszabály szerint az üdvözlő e-mailt 100 szó körül kell tartani, valószínűleg tud működni 200 szóval is, ha a szöveget képekkel és ajánlatokkal egészíted ki.

4. Mutasd be a közösségi média csatornáidat

👍 Mi a jó a fenti példában?
– A CB2 elmagyarázza, mit kapnak az új tagok a hírleveleiktől.
– A CTA arra összpontosít, hogy az új feliratkozóik a közösségi média oldalaikat is megismerjék.

👉 Tipp: Ahelyett, hogy konkrétan értékesítéssel indítanál, mélyítsd el a kapcsolatot azzal, hogy meghívod az új feliratkozókat a közösségi média oldalaidra. Így megismerhetik márkád egy másik oldalát, és többet tudhatnak meg az értékeidről.

A feliratkozók közösségének ápolása és az e-mail listád növelése egy olyan folyamat, amihez több csatornára van szükség. Az e-mail marketing és a társadalmi bizonyíték erőteljes együtthatása segít az erősebb kapcsolatok kiépítésében!

5. Készíts videót, ha sok mondanivalód van

👍  Mi a jó a fenti példában?

Ahelyett, hogy egy hosszú üdvözlő levelet készítettek volna, amiben elmondják az értékeiket, inkább belinkeltek egy videót, amiben minden benne van, amit el szeretnének mondani.

6. Az élményt add el, ne a terméket

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A King Arthur Flour örömmel üdvözöl a közösségében, mint pék/cukrásztársat.
– Egyetlen zacskó liszt sincs a láthatáron. Ehelyett azokra az érzelmekre és elégedettségre helyezik a hangsúlyt, amit a semmiből való alkotás okoz.

👉 Tipp: Nem kell mindig kiemelten szerepeltetned a termékedet az üdvözlő e-mailben. Néha jobb, ha a terméked vagy szolgáltatásod használatának előnyeire vagy élményére összpontosítasz. Így az új feliratkozók kíváncsivá válnak és maguk is kedvet kapnak, hogy kipróbálják a terméket/szolgáltatást.

7. Tedd interaktívvá az e-maileket

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Peloton első e-mailje azonnal felhívja a figyelmet az oktatóik fotóival.
– Egy kvíz kitöltésére kérnek, hogy megtaláld a tökéletes edződet – és máris pedálozhatsz!

👉 Tipp: A MailerLite-ban a felmérés vagy kvíz blokk segítségével interaktív felmérést vagy kvízt ágyazhatsz be közvetlenül a hírleveledbe.

8. Keltsd a sürgősség érzetét

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Glassdoor a lényegre tér, és egyértelmű, megvalósítható lépéseket mutat be az álláskeresés megkönnyítése érdekében.
– A 3 lépéses folyamatuk egy egyértelmű CTA gombra vezeti a tekintetet.

👉 Tipp: Amikor valaki feliratkozik egy e-mail listára, elvárja, hogy azonnal kapjon egy üdvözlő e-mailt. A valós idejű, személyre szabott üdvözlő e-maileknek lényegesen magasabb a megnyitási, kattintási és tranzakciós aránya, mint a tömeges üdvözlő e-maileknek.

Az egyetlen módja annak, hogy az új feliratkozóidnak valós időben küldd el az üdvözlő e-mailt, ha létrehozol egy automatizált e-mail sorozatot. Bár bonyolultnak hangzik, az e-mailek automatizálása a MailerLite segítségével szuper egyszerű.

9. Használd a márkaidentitást

👍  Mi a jó a fenti példában?
– Super Mario azonnal felismerhetővé teszi ezt az üdvözlő e-mailt.
– A csomagban található juttatások minden Nintendo rajongó szívét megmelengetik.
– A Nintendo a színek, az ikonok és a hangvétel használatával egyedi márkájukat közvetíti.

👉 Tipp: Új feliratkozóid naponta több tucat e-mailt kapnak. Ha már az első e-mailben kialakítasz egy egyedi megjelenést, a feliratkozóid pontosan tudni fogják, hogy mit keressenek a következő e-mailekben.

10. Mutasd meg egyediséged az e-mailjeidben

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A PrettyLitteThing levelével azonnal úgy érzed, hogy legjobb barátok lettetek. 
– Tökéletesen közvetítik az üzenetet azzal, hogy a célközönségüknek tetsző módon kommunikálnak.

👉 Tipp: Használj olyan színeket, képeket és szavakat az üdvözlő e-mail designjában, amikkel a célközönséged azonnal azonosulni tud.

11. Adj hozzá egy e-kereskedelmi felületet az üdvözlő e-mailekhez

👍 Mi a jó a fenti példában?
– Hozzátok a piña coladát! 🍹  Sok minden történik ebben a sűrű Ripples hírlevélben, de a világos nyári színek szépen összefogják az egészet.
– Az üdvözlő e-mailjük tetején található menü zökkenőmentesen összeköti az olvasót az webáruházuk oldalával.

12. Ajánlj üdvözlő kedvezményt

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Thought Sancturay különleges ajánlatokkal és kedvezménykódokkal biztosítja, hogy a feliratkozó kiváltságnak érezze, hogy az e-mail listájuk tagja lehet (és extra ösztönzést kap arra, hogy a következő rendelésénél megnyomja a “Vásároljon most” gombot).
– A CTA közvetlenül a kedvezménykód után elhelyezve arra csábítja az olvasókat, hogy azonnal használják fel a kedvezménykódot.

👉 Tipp: Az új feliratkozóknak nyújtott kedvezménnyel remekül ösztönözzük őket az első vásárlásra. Azzal, hogy kedvezménykódot adsz az üdvözlő e-mailben, megmutatod, hogy nagyra értékeled a márkád iránti érdeklődésüket, és adsz nekik egy extra lökést, hogy megnyomják a “Vásárlás most” gombot.

13. Adj az e-maileknek önálló személyiséget

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Lovely Notes e-mailje az alapítóktól származó szívből jövő üzenettel kezdődik.
– Az új felhasználókat emlékeztetik arra, hogy mire iratkoztak fel: a terméket ügyesen beépítik az üdvözlő e-mailbe.
– A kedves, játékos üdvözlő e-mail designja külön személyiséget kölcsönöz ennek a hatékony üdvözlő e-mailnek.

14. Ajánlj választási lehetőségeket az üdvözlő e-mailben

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Groove egyszerű szöveges e-mail formátumot használ, és az üzenet olyan, mintha csak a feliratkozónak írták volna.
– Az új feliratkozóknak lehetőségük van arra, hogy kiválasszák, milyen típusú e-mail tartalmak érdeklik őket, hogy a releváns e-mail sorozatot kaphassák meg.

15. Használj “megfelelő” humort az e-mail marketing stratégiádban

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Videofruit egy olyan egyszerű szöveges e-mailt küld, ami akár egy jóbarátunktól is érkezhetett volna.
– Ez az e-mail megerősítő e-mailként is szolgál valamilyen korábbi opt-inhez.
– Bryan egy vicces GIF-fel írja alá, hogy bemutassa a cég mókás személyiségét.

👉 Tipp: A humor váratlan taktika. Ha jól csinálod, mosolyt csal az olvasóid arcára!

16. Írj inspiráló tárgysorokat

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Memberful e-mailje egy célzott és egyszerű tárgysorral kerül a postaládába.
– Az e-mail segítőkész hangvétele és hangja közvetlenül a feliratkozóhoz szól.
– Szerények és még arra is gondoltak, hogy több megoldást javasoljanak az olvasó igényeire szabva.

👉 Tipp: Az emojik szabályozott elszórásával megtörheted az üdvözlő e-mail egyhangúságát.

17. Légy mindig pozitív (kerüld a negatív megfogalmazásokat)

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A TradeGecko már a kezdeteknél pozitívan indít.
– Az új felhasználókat szellemes fogalmazással és humorral vezetik végig a beilleszkedési folyamaton.

👉 Tipp: Egyetlen szín következetes használata az üdvözlő e-mailben megerősíti a márka arculatát.

18. Mutasd be, hogy működik a terméked

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Zapier hasznos tartalommarketinget használ, hogy eligazítsa az új feliratkozókat az üdvözlő e-mailben.
– Üdvözlő e-mail sorozatuk tartalmaz egy bemutatót a marketingautomatizálási platformjukról, az induláshoz szükséges lépésekkel.
– Az e-mail konverziós arányát azzal maximalizálják, hogy a végére ügyesen beillesztenek egy finom CTA-t.

👉 Tipp: Ahol csak lehetséges, használd a termékedet az üdvözlő e-mail küldéséhez, ezzel azonnal hitelességet közvetítesz.

19. Ösztönözd az olvasókat konkrét cselekvésre

Az üdvözlő e-mailekben a feliratkozók cselekvésre való ösztönzése egy egyértelmű CTA (call-to-action) gombbal kulcsfontosságú az elköteleződés és a konverzió növelésében. Akár azt szeretnéd, hogy a feliratkozók megnézzék termékeidet/szolgáltatásaidat, kövessenek téged a közösségi médiában, vagy iratkozzanak be az online tanfolyamodra, egy jól megtervezett CTA-val irányíthatod feliratkozóidat, hogy tegyék meg a márkáddal való kapcsolatuk következő lépését.

👍  Mi a jó a fenti példában?
– A Chipotle az üdvözlő e-mailben a CTA-t arra használja, hogy ösztönözze a feliratkozókat, hogy adják hozzá a városukat a preferenciáikhoz, így még célzottabb e-maileket küldhetnek.
– Az egyértelmű fő CTA mellett 3 mini CTA-t is beillesztenek, amikkel az olvasók megtekinthetik az étlapot, megtalálhatják az üzletet vagy azonnal rendelhetnek.

👉 Tipp: Légy kreatív a CTA-szövegeddel. Az olyan általános mondatok, mint a “Vásárolj most” és a “Tudj meg többet” túlhasználtak és kiszámíthatóak. Közvetlenül a közönségedhez kell szólnod, ha azt akarod, hogy cselekedjenek.

20. Futtass A/B teszteket a stratégiád tökéletesítéséhez

Az üdvözlő e-mailek A/B tesztelése megváltoztathatja vállalkozásodat. Az e-mail két különböző verziójának teljesítményét összehasonlítva optimalizálhatod az üzenetküldést, az elrendezést és a cselekvésre való felhívásokat, hogy javítsd az elkötelezettséget, az aktivitást és a konverziós arányt.

A/B teszteket mindenféle kampányban lefuttathatsz, nem csak az üdvözlő e-maileknél. Az alábbi példában azt tesztelték, hogy a hírlevelek elejére grafikákat illesszenek-e, vagy a sima szöveges e-mail a megfelelő megoldás.

Miután lefuttatták ezt az A/B tesztet, megtudták, hogy az elején képekkel ellátott hírlevelek sokkal magasabb kattintási arányt generáltak, mint a képek nélküliek.

Az A/B tesztelés olyan, mintha nyomozó lennél. Bizonyítékokat kell gyűjtened, elemezned kell őket, majd fel kell állítanod egy hipotézist arról, hogy mi működik és mi nem. És ha szerencsés vagy, talán még azt az ügyet is megoldod, hogy mi alkotja a tökéletes üdvözlő e-mail sorozatot.

👉 Tipp: Az A/B tesztelés maraton, nem sprint. Fontos, hogy egyszerre csak az üdvözlő e-mailed egy-egy elemét teszteld, például a tárgysorodat vagy a CTA-t. Így világos rálátást kapsz arra, hogy milyen változtatások befolyásolják közvetlenül az e-mail mérőszámait.

Ellenőrző lista: Mit tartalmazzon egy üdvözlő e-mail

A jó e-mailek ugyanabból az alapvető anatómiából állnak. Használd a legfontosabb tudnivalókat tartalmazó puskát, amikor saját üdvözlő e-mail sablonjaidat készíted, hogy minden üdvözlő e-mailednek meglegyen a szükséges struktúrája a sikerhez.

✔️Szívélyes “üdvözlő” tárgysor
✔️Személyre szabott üdvözlés
✔️Rövid, szórakoztató vagy szellemes bevezető a márkádhoz
✔️Ajándék, kedvezmény vagy exkluzív ajánlat
✔️Közvetlen utasítások a további teendőkre vonatkozóan, egyértelmű CTA-val

Hogyan írjunk hatékony tárgysort az üdvözlő e-mailekhez?

Ha az üdvözlő e-mailek adják az első benyomást a márkáról, akkor az üdvözlő e-mail tárgysor olyan, mint a kézfogás előtti egy másodperces szemkontaktus. A tárgysor első blikkre meghatározhatja, hogy határozott kézfogással és széles mosollyal, vagy rideg merevséggel találkozik-e az olvasó.

Biztosan azt szeretnéd, ha a személyiséged áthatná az e-mailedet. Közben pedig egyértelművé kell tenned, hogy az e-mail egy üdvözlő üzenet, és valami különleges dolog kezdetét jelenti.

Szóval, hogyan írhatsz olyan e-mail tárgysort, ami biztosan WOW élményt okoz?

Az “Üdvözöllek” típusú tárgysorral ellátott marketing e-maileknek magasabb a megnyitási és az átkattintási aránya.

A MailerLite munkatársai kíváncsiak voltak, hogy milyen hatása van annak, ha az “üdvözlés” szó valamelyik formája szerepel az üdvözlő e-mail hírlevél tárgysorában. Hogy kielégítsék kíváncsiságukat, egészen 2017-ig visszamenőleg elemezték az adataikat – vagyis összesen mintegy 12 000 e-mailt.

Nem meglepő, hogy az “üdvözlet” tárgysorral ellátott hírlevelek átlagosan 55%-kal magasabb megnyitási arányt értek el, mint azok, amikben nem volt ilyen szó. És a CTR mediánja is majdnem 60%-kal magasabb volt.

Íme tehát egy profi tipp: kezdésként írd be az “üdvözlet” szó egyik formáját a tárgysorba. (Üdvözöllek/Üdv/Üdvözlet stb.)

Ezután elemeztek néhány sikeres tárgysort, és észrevettek egy közös mintát.

A WOW élményt kiváltó üdvözlő e-mail tárgysor két részből áll: megfelelő üdvözlés + valami különleges.

A tárgysor “valami különleges” része bármi lehet, ami felkelti az olvasó érdeklődését. Lehet egy ösztönző, egy személyes üzenet vagy valami, ami kíváncsiságot vagy sürgősség érzetet kelt az olvasóban.

Példák üdvözlő e-mail tárgysorokra

Tárgysor 1: Üdvözlünk a TULA-nál! Élvezd a 20%-os kedvezményt az első vásárláskor.
A TULA ösztönzőt használ az érdeklődés felkeltésére. A promóció vagy kupon felajánlása az egyik leghatékonyabb módja a megnyitási arány javításának.

Tárgysor 2: Üdvözöljük a Holland & Barrettnél! Ismerjük meg egymást közelebbről!
A Holland & Barrett az üdvözlő üzenetét egy személyes részletek megosztására való felhívással egészíti ki. Nem világos, hogy ez hogy fog kinézni a gyakorlatban, az olvasó pedig épp azért nyitja meg az e-mailt, hogy kiderítse.

Tárgysor 3: KISSmetrics: Szia Nora, itt Katie a KISSmetrics-től.
A KISSmetrics az üdvözlő üzenetét személyes hangvételű üzenettel kombinálja. Ez a tárgysor a feladó és a címzett valódi nevét is használja.

Tárgysor 4: Üdv! Hogyan tehetjük még hasznosabbá számodra az Indie Hackers-t?
Az Indie Hackers segíteni szeretne az olvasónak. Ha a tárgysorban felteszel egy kérdést, az olvasó megnyitja az e-mailt, ha válaszolni szeretne rá.

Tárgysor 5: Üdv a belső körömben. Kezdjük itt…
Syed Balkhi az OptinMonstertől befogadó megközelítést alkalmaz, belsős információk megosztását és bizalmas tanácsokat ígér.

Ezek a tárgysorok mindegyike remek kiegészítője az üdvözlő e-maileknek, miközben egy kis pluszt is hozzáad az e-mailben lévő tartalomhoz.

Üdvözlő e-mail sorozat automatizmus létrehozása

Egy üdvözlő e-mail nagyon jó kezdet, de nem kell itt megállnod.

Egy üdvözlő e-mail sorozattal olyan utazásra hívhatod a feliratkozókat, amiben értékes információkat oszthatsz meg velük, és fokozatosan közelebb viheted őket a vásárlási döntéshez.

Az üdvözlő e-mail sorozatot felhasználhatod arra, hogy tovább mesélj a feliratkozóknak a termékeidről/szolgáltatásaidról, exkluzívabb ajánlatokat vagy kedvezményeket kínálj, leadmágneseket adj nekik, és bemutasd a márkád személyiségét. Ezzel nem csak nagyszerű első benyomást keltesz, hanem gondoskodsz a feliratkozóidról, bizalmat építesz a potenciális vásárlókkal/ügyfelekkel, és megteremted a hosszú távú kapcsolat alapjait.

Nézd meg ezt az üdvözlő e-mail automatizálási példát, ami a MailerLite-ban található munkafolyamat sablonból épült fel.

A fenti sablon lehetővé teszi, hogy túlmutassunk egy egyszerű üdvözlő e-mailen azzal, hogy megkérjük a feliratkozóinkat, hogy válasszák ki a preferenciáikat. Így leszűrhetjük az érdeklődési köreiket és releváns promóciós e-maileket küldhetünk nekik. Azok, akik egy ilyen sablont használnak, sokkal több célzási lehetőséggel rendelkeznek, mint azok, akik egyetlen üdvözlő e-mailt küldenek.

Itt az idő, hogy megalkosd a saját üdvözlő e-mailedet!

Akár kisvállalkozásról, akár multinacionális vállalatról van szó, mindenképp hasznos, ha egy barátságos üdvözlő e-mailt küldünk a vásárlói útvonal első lépéseként.

Miután megnézted a fenti üdvözlő e-mail példákat, fogadok, hogy motivált vagy, hogy elkezdd elkészíteni a saját üdvözlő e-mailedet. És képzeld, a MailerLite segítségével ez egy szuperegyszerű folyamat.

A hírlevelekhez és e-mail automatizálási sablonokhoz készült drag & drop szerkesztővel egyszerűen beépítheted ezeket a legjobb e-mail marketing gyakorlatokat a kampányaidba.

forrás: mailerlite.com