Oh, az a bizonyos ügyfélelégedettségi kérdőív… Nem csak egy újabb random e-mail, hanem a Jolly Joker, amivel soha nem látott módon ismerheted meg a közönségedet.

A feliratkozói listád egy igazi kincsesláda, amihez ráadásul a kezedben van a kulcs: egy ügyesen megtervezett ügyfélelégedettségi kérdőív.

Az ilyen e-mailek küldése lehetővé teszi, hogy kérdéseket tegyél fel azoknak az embereknek, akik már vásároltak nálad, így garantáltan hiteles válaszokat fogsz kapni.

Mivel a postaládák túlcsordulnak az általános tartalmaktól, mutatok neked néhány könnyen megvalósítható tippet és gyakorlatot az olyan ügyfélelégedettségi kérdőívekhez, amiket a feliratkozók nem fognak tudni figyelmen kívül hagyni. Ráadásul megosztok néhány inspiráló példát is, hogy lendületesen kezdhesd a munkát. 🚀

Kezdjük azzal, hogy megmutatok néhányat a kedvenc példáim közül.

Az általad készített felmérések természetesen egyediek és a célközönségedre szabottak lesznek, de itt van 5 szépen megtervezett ügyfélelégedettséget mérő e-mail, amiből ötleteket és inspirációt meríthetsz.

✈️ Utazást követő felmérés

A World Nomads utazási biztosítótársaság a biztosításuk lejárta utáni napon küldi ezt az e-mailt az ügyfeleknek. Ez az időzítés azt a célt szolgálja, hogy az ügyfelek addig mondják el véleményüket a szolgáltatásról, amíg az még frissen él a fejükben. Az e-mailben az ügyfeleknek ajánlatokat is tesznek a biztosítás meghosszabbítására, ami ismétlődő vásárlásokhoz vezethet.

📢 Termékjellemzők visszajelzés

A Moz által küldött e-mail azért jó példa, mert két konkrét termékjellemzővel kapcsolatban kér visszajelzést. Bárki, aki használja ezeket az eszközöket és véleménye van róluk, kitöltheti a felmérést, hogy megossza gondolatait. A lehetőség, hogy Amazon ajándékkártyát nyerhetnek, növeli az emberek részvételének esélyét.

📧 Ügyfélelégedettség mérése az e-mail tartalmában

Az EasyJet szuperegyszerűvé teszi az ügyfélelégedettség mérését azzal, hogy a felmérést az e-mail tartalmába építi be. A linkre kattintva az ügyfelek egy hosszabb felméréshez jutnak, ami lehetővé teszi számukra, hogy részletesebb visszajelzést adjanak. Az e-mail személyre szabottan tartalmazza az ügyfél nevét, foglalási számát és a járat adatait.

‍💻 Visszajelzés termékváltozásokról

Egy terméken változtatni sosem könnyű, különösen egy olyan márka kedvelt termékein, mint például a KFC. A vállalat azért hozta létre az alábbi e-mailt, hogy visszajelzést gyűjtsön a termékváltozásokról, hogy lássa, jó irányba halad-e a cég. Ennek az e-mailnek a szövege és a designja nagyon on-brand (vagyis márkahű), így biztosan tetszik a KFC rajongóknak.

🕜 Emlékeztető e-mail

Természetes, hogy nem fogja a feliratkozóid 100%-a kitölteni a kérdőíved, de egy egyszerű emlékeztető e-mail küldésével még néhány visszajelzést bezsebelhetsz. Nézd meg ezt a példát az Anthropologie-tól. Ők a szelíd, empatikus megközelítést választották a kérdőívre emlékeztető e-mailjükben: “Figyelünk rád.”

“Miért küldjek felmérést tartalmazó e-maileket?”

Az e-mail listádon szereplők a feliratkozásukkal úgy döntöttek, hogy kapcsolatba lépnek veled – kétségtelen, hogy értékes információkat kaphatsz tőlük a vállalkozásodat illetően. A megfelelő felmérési kérdések feltevésével hasznos ismereteket szerezhetsz a célközönségedről.

Érdemes kérdőívet tartalmazó e-maileket küldened, mert gyorsan beállíthatók, és ha megfelelő kérdéseket teszel fel, vállalkozásod profitál a valós válaszokból.

Kutatók több ezer beágyazott felmérést tartalmazó hírlevél vizsgálatával kiderítették, mennyire lehetnek hatékonyak az elkötelezettség szempontjából, és felfedeztek néhány igen tanulságos adatot, valamint néhány extra előnyt.

Fokozott elkötelezettség: A felmérések közvetlenül az e-mailekbe való beágyazása átlagosan 31,7%-ra növelte a kattintás-megnyitás arányát. Ez azt jelenti, hogy több ember lép kapcsolatba a tartalommal.
Könnyen kitölthető: A beágyazott felmérést tartalmazó e-mailekre összesen 135%-kal több kattintás érkezik, mint a külső felmérési linkekre. Mivel a felmérés közvetlenül az e-mailben található, a címzettek könnyen kitölthetik azt anélkül, hogy egy másik weboldalra kellene menniük.
Gyorsan elkészíthető: Egy e-mailbe beágyazott felmérés létrehozása kevesebb mint 5 perc alatt elvégezhető, így ez egy nagyon alacsony időráfordítású, viszont nagy hatású e-mail marketingstratégia.
Valós idejű visszajelzés: A beágyazott felmérésekkel azonnali válaszokat kaphatsz, amik könnyen elérhetők és rendszerezhetők. Ez gyorsabb elemzést és adatvezérelt döntéshozatalt tesz lehetővé.
Költséghatékony: Ha olyan ESP-t használsz, mint például a MailerLite, ami lehetővé teszi, hogy a felméréseket közvetlenül a hírlevelekbe ágyazd be, akkor nem kell drága, harmadik féltől származó alkalmazásokért fizetned.

Ha jól csinálják, a felmérési e-mailek hatékony eszközök lehetnek. Beszéljünk tehát arról, hogyan készíthetsz olyan felméréseket, amik bevonják a feliratkozókat és eredményeket is hoznak.

1. lépés: Szűkítsd le, mit szeretnél megtudni

A felmérés összeállításakor a legnehezebb az, ha egy dologra összpontosíts. Annyi kérdést szeretnél feltenni, de a valóság az, hogy a feliratkozóid csak egy kis időt hajlandóak neked adni.

Az emberek elfoglaltak. Tiszteld az idejüket, és hajlandóbbak lesznek együttműködni veled.

Ahelyett, hogy felsorolnál egy csomó kérdést, gondolkodj különböző kategóriákban, és hozz létre külön felméréseket mindegyikhez. Például, ha ügyfélelégedettségi felmérést végzel, akkor nem kell részletes kérdéseket feltenni termékeiddel kapcsolatban. Mentsd el ezeket a kérdéseket egy termék-visszajelzés felméréshez.

Az Insurify ügyesen létrehozott egy egész e-mailt egy kérdés köré. A rövid felmérést feldobhatod színekkel és grafikákkal. Ha szűkíted a felmérés kérdéskörét, képes leszel egy olyan e-mailt írni, ami megnyugtatja feliratkozóidat, hogy nem kérsz túl sok időt tőlük.

2. lépés: Célozd meg a szegmenseket a legjobb felmérési eredmény érdekében​

A szegmentálás előnye, hogy feliratkozóidat kisebb csoportokba sorolhatod az optimális célzás érdekében.

Ha minőségi válaszokat szeretnél kapni a felmérésre, akkor küldd el a felmérést azoknak a listán szereplő embereknek, akik valószínűleg válaszolnak a kérdéseidre.

A kisebb csoportokra bontással a következőket teheted:

– Ismertesd nagyon részletesen a feltett kérdéseket, amelyek jobb felmérési adatokat szolgáltatnak a döntések meghozatalához.
– Testreszabhatod az e-mailt a megnyitási és a kattintási arányok javítása érdekében. Többen töltik ki a felmérést, ha az az érdeklődésüket célozza meg.

A szegmentálás módja attól függ, hogy mit szeretnél megtudni a felmérésekből.

Például, ha szeretnéd tudni, hogy az ügyfelek miért vásárolnak bizonyos termékeket, ellenőrizd vásárlási előzményeiket. Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen típusú tartalom érdekli őket, adj hozzá linkeket bizonyos blogokhoz, és állíts be egy automatizálást a link elindításakor. Ugyanez vonatkozik arra is, hogy megtudjuk, milyen szolgáltatások érdekelnék az ügyfeleket.

Ha nem vagy biztos abban, hogy hol kezd el, akkor az üdvözlő e-mailben is megkezdheted az előfizetők szegmentálását.

A Sleeknote automatikus e-mailes felmérést küld az új blog-feliratkozóknak, hogy meghatározza, kik az olvasóik.

3. lépés: Ha lehetséges, használj beágyazott felméréseket

Hagyományosan, az e-mailes felméréseknél megkérjük az embereket, hogy vegyenek részt egy felmérésben. Megadunk egy linket vagy gombot, és elnavigáljuk őket a felmérés oldalára. A probléma az, hogy a kattintáson múlik, hogy az olvasó meglátogatja-e a felmérés oldalát.

Mi lenne, ha a felmérést közvetlenül a hírlevélen belül végeznéd?

A beágyazott felmérési blokkok lehetővé teszik a felmérés elindítását közvetlenül a hírlevélből. A beágyazott felmérés elindul a böngészőben, így a feliratkozók az összes felmérési kérdést egyetlen zökkenőmentes lépésben teljesíthetik.

Annak kiderítésére, hogy a beágyazott felmérés hatékonyabb-e, a MailerLite dolgozói egy nem hivatalos kísérletet hajtottak végre.

Két e-mailt készítettek:

Az A e-mail lehetővé tette a felhasználók számára, hogy magában a hírlevélben válaszoljanak a felmérésre.
B e-mailben volt egy CTA gomb, ami a felmérés oldalára irányította az olvasókat.

A e-mail

B e-mail

Az eredmény? Az A e-mail nyert. Sokkal. 135% -kal több kattintást kapott, mint a B e-mail.

Lehetséges, hogy ez talán nem volt a statisztikailag legmegfelelőbb kísérlet, egyértelmű, hogy miért tölti ki több ember a beágyazott kérdőívet, ahelyett, hogy megvárja egy weboldal betöltését.

E betekintés alapján úgy döntött a MailerLite csapata, hogy több felmérési e-mail blokkot épít, amik lehetővé teszik, hogy különböző típusú felméréseket hajts végre közvetlenül az e-mailből.

4. lépés: Írj világos és meggyőző e-mailt

Megkérni valakit, hogy vegyen részt egy gyors felmérésben, olyan, mintha szívességet kérnél egy barátodtól. Kivéve, hogy a feliratkozóid nem a barátaid, ezért mindent meg kell tenned azért, hogy tudasd velük, mennyire fontos számodra a részvételük.

Íme 4 vezérelv, amit szem előtt kell tartanod a kérdőívet tartalmazó e-mail megírásakor. Minden egyes pont kiemelésére mutatok példát is.

1. Mutasd meg, hogy a felmérés milyen előnyökkel jár az olvasó számára

Meg kell mutatnod, hogy a felmérés milyen előnyökkel jár a kitöltő számára. Ez lehet egy ajándék, egy nyereményjátékban való részvétel, vagy egyszerűen a termék fejlesztésének lehetősége.

A Shopify felmérése teljes mértékben az olvasóikról szól. Azzal szólítják meg őket, hogy elmagyarázzák, hogyan segítik a visszajelzések a termék fejlesztését. A vállalat azzal ösztönzi a kitöltési kedvet, hogy minden résztvevőnek esélyt ad egy 800 dolláros Apple-utalvány megnyerésére.

2. Tisztázd a felmérés célját

A felmérés céljának tisztázása biztosítja, hogy a címzettek tudják, miért kell részt venniük a felmérésben, és milyen típusú válaszokat kell adniuk.

Ez a Cigna által küldött e-mail elmagyarázza, hogy a visszajelzés hogyan teszi lehetővé a vállalat számára, hogy jobb szolgáltatást nyújtson a címzettnek és családjának. A Cigna azzal is ösztönzi a válaszadást, hogy az e-mailt egyszerűen, empatikusan és személyre szabottan fogalmazza meg.

3. Éreztesd a résztvevővel, hogy fontos a véleménye

Mondd el, miért választottad ki az adott személyt a felmérés kitöltésére. Fontold meg az e-mail személyre szabását olyan elemekkel, mint a címzett neve, hogy ezzel is személyesebbé tedd az e-mailt.

A Slack VIP-ként kezeli a feliratkozót azzal, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy egyike azon keveseknek, akik megkapják a felmérést. Azt is tudatják a feliratkozóval, hogy mennyi időre van szüksége a felmérés kitöltéséhez – ésszerű elvárásokat támasztva a válaszadókkal szemben.

4. Biztosítsd a feliratkozót, hogy a kitöltés nem tart sokáig

Senki sem akar sok időt tölteni egy felméréssel. Ha a címzettek tudják, hogy a kérdőív kitöltése milyen kevés időt vesz igénybe, az ösztönözheti a részvételt.

Ez az e-mail a Headspace-től kiemeli a felmérés egyszerűségét és rövidségét. Egy okos főcímet használnak: “Igen, ez egy kérdőív. De nem unalmas.” Ezzel elismerik azt az általános igazságot, hogy a felmérések unalmasak lehetnek, de megnyugtatják az embereket, hogy a Headspace rövid és érdekes felmérése megéri a fáradozásukat.

5. lépés: Tedd különlegessé az e-mail tárgysorát

Nagyon keményen dolgoztál a felmérés és az e-mail elkészítésén. Ne felejtsd el a remek tárgysort.

Számtalanszor nyitunk meg egy e-mailt azért, mert megnyerő a tárgysor. Ha a tárgysorod tejesen általános, például „Ügyfélélmény felmérés”, akkor – szerintem te is tudod – eleve kárhozatra van ítélve. Mutasd meg címzettjeidnek a felmérés fontosságát egy olyan tárgysorral, ami megnehezíti, hogy figyelmen kívül hagyják az e-mailedet.

Mutatok néhány jól bevált módszert.

1. Írj személyre szabott tárgysort.
Adj hozzá nevet vagy valami személyeset, ami felkelti a figyelmüket.

Példák:

– Szükségünk van a visszajelzésedre, [Keresztnév]! Segíts nekünk, hogy jobbak legyünk.
– [Keresztnév], mit gondolsz az új [termék]-ről?
– [Keresztnév], elmondanád a véleményedet?
– Szia Bálint, van 3 perced?
– Emma, kérnénk egy kis segítséget.
– Nagyon szeretjük a meglátásaidat, Juli!

2. Összpontosíts a relevanciára
Világosan közölnöd kell az információt, ami az olvasó számára fontos.

Példák:

– A Top 100 ügyfelünk között vagy. Szeretnénk tudni, mit gondolsz.
– Köszönjük, hogy vásároltál nálunk! Íme egy link a visszajelzésed megosztására.
– Szükségünk van rád – segíts nekünk e-mailjeink fejlesztésében.
– Anna, segíts nekünk eldönteni, merre induljunk 2024-ben!

3. Tegyél fel kérdést
Az emberek szeretnek válaszolni a kérdésekre. A kérdések résztvevőként vonják be az olvasót a beszélgetésbe.

Példák:

– Segítenél nekünk, hogy továbbra is olyan szolgáltatásokat nyújthassunk, amiket biztosan szeretni fogsz?
– Válaszolnál 3 kérdésre, amik segítenek cégünk megváltoztatásában?
– Van néhány perced, hogy segíts?
– Szerinted hogyan javulhat a [vállalkozásod neve]?
– Van pár perced? Ossz meg néhány visszajelzést.

4. Ajánlj ösztönzőket
Növeli a válaszadás esélyeit, ha van valami érdekes benne a feliratkozók számára.

Példák:

– Kérjük, válaszolj pár kérdésünkre, és küldünk neked egy ajándékkártyát.
– 50% kedvezményt kapsz, ha elmondod nekünk, mit gondolsz.
– Segíts nekünk, segíts magadnak: ez az esélyed egy 10.000 Ft-os ajándékkártya megnyerésére!
– Tegyük jobbá a [vállalkozásod neve]-ot – Felmérési verseny
– Emlékeztető: Nyerj egy 5000 Ft-os -ajándékutalványt azzal, hogy megosztod gondolataidat!

6. lépés: Használd az ügyfélvisszajelzést szegmentálásra

Amikor ügyfélelégedettségi kérdőívet küldesz a feliratkozóidnak, nem csak az ügyfél szemszögéből nézheted meg a vállalkozásod – a feliratkozódiról is tanulhatsz közben. Ez egy csodálatos lehetőség arra, hogy a feliratkozókat preferenciáik alapján szegmentáld, így még inkább személyre szabhatod az e-mail marketingedet.

Például egy digitális marketingügynökség küldhet egy olyan felmérést, amiben megkérdezi a feliratkozókat, hogy milyen marketingköltségvetést terveznek a következő évre. Ezután minden egyes szegmensnek konkrét marketingajánlatokat küldhet a reális költségvetéseik alapján. Ha olyan szempontokat adsz hozzá a felmérés kérdéseihez, amik a válaszok alapján szegmentálják a feliratkozókat, akkor az e-mail tartalma relevánsabb és értékesebb lesz az egyes csoportok számára.

A kérdésekre adott válaszok alapján szegmentálhatod a feliratkozókat!

A szempontok tekintetében többféle szegmentálási lehetőség van, többek között:

– Feliratkozók áthelyezése egyik csoportból a másikba
– Feliratkozók másolása egy adott csoportba
– Egy adott mező frissítése egyéni értékkel
– Egy adott mező frissítése a feliratkozó válaszával

Az alábbi e-mailben egy könyvkereskedő arra kéri az feliratkozókat, hogy válasszák ki a kedvenc műfajukat. A könyvkereskedő szempontokat alkalmazott a felmérésben, hogy a válaszoló feliratkozók a kiválasztott műfajoknak megfelelő csoportokba kerüljenek.

Előre elkészített kérdőívsablonok a MailerLite-ban

Kevés az időd? Használd a MailerLite előre megtervezett ügyfélelégedettségi kérdőív sablonjainak egyikét, hogy gyorsan elkészíthesd a következő kérdőíves e-mailedet! A sablongalériában megtalálod a kérdőív sablonok gyűjteményét.

Ne hagyd ki az aranyat érő lehetőséget a fejlődésre!

Az ügyfelek hasznos, célzott visszajelzése aranyat ér.

Az e-mailben küldött felmérések lehetővé teszik, hogy betekintést nyerj az ügyfelek élményeibe, véleményébe, ami javítja a vállalkozásodat. Minél több a válasz, annál több lehetőséged van a tanulásra és a fejlődésre.

Ne felejtsd el:

– Ne bonyolítsd túl.
– Tiszteld a feliratkozóid idejét.
– Tedd egyszerűvé a kitöltést.
– Légy hálás a kapott válaszokért.

forrás: mailerlite.com