A szuperhősök önmagukban is szuperhatékonyan mentik meg a bajbajutottakat. De ha párban dolgoznak, ezerszer hatékonyabbak. Gondoljunk csak Batmanre és Robinra. Ha magasabb megnyitási arányt szeretnél elérni az e-mail marketinged számára – hidd el, neked is megvan a saját szuper duód!
Hiszen az e-mail tárgysorához tartozik egy preheader, vagyis előfejléc!
Az e-mail előfejléc az első olyan szöveges sor, ami a tárgysor mellett megjelenik a címzett postaládájában. Mobileszközökön az e-mail előfejléc szövege gyakran feltűnőbb, mint a tárgysor. A jó előfejlécek pedig bizonyítottan segítik a megnyitási arányok növelését!
Az emberek több időt töltenek online, mint valaha. Ez azt jelenti, hogy a postaládák is zsúfoltabbak, mint valaha. A te feliratkozóidnak is meg kell válogatniuk, hogy mit nyitnak meg. Ezért adj nekik az e-mail előnézeti szövegében egy meggyőző okot arra, hogy megnyissák az e-mailedet.
Vessünk egy pillantást az e-mail előfejlécekre, és vizsgáljuk meg, hogyan kombinálhatod őket a tárgysorokkal, hogy a megnyitási arányok megfelelőek, a feliratkozóid pedig boldogok legyenek.
Mi az az e-mail preheader?
Az e-mail preheader, vagyis e-mail előnézeti szöveg, az a szövegsor, ami a bejövő üzenetek között látható, és ami rövid összefoglalót ad az e-mailről. Ezek a szövegrészletek a te e-mailedből vagy hírleveledből származnak, és a legtöbb mobileszközön, valamint az olyan webes e-mail klienseken, mint a Gmail és az Outlook, jelennek meg.
A képernyő e fontos része lehetőséget nyújt arra, hogy megossz egy előnézetet, és meggyőzd az olvasókat arról, hogy az e-mail tartalma releváns és értékes információkat tartalmaz. Beszéljünk arról, hogy ezek az előfejlécek hogyan segíthetnek abban, hogy olvasóidat több hírlevél megnyitására csábítsd.
Miért befolyásolja a preheader az e-mail megnyitási arányt?
A tárgysor és a preheader szöveg az egyetlen olyan tartalom, amit garantáltan mindenki lát. Az határozza meg, hogy megnyitják-e a leveledet vagy sem, amit ide írsz.
A mai világban a bejövő levelek kaotikus tömege között minden márka megpróbál valahogy kitűnni a tömegből. És annak ellenére, hogy feliratkoztak a hírleveledre, a feliratkozóknak naponta több tucat, sőt, akár több száz e-mailt kell átszűrniük, és másodpercek alatt eldönteniük, hogy a tiédet érdemes-e megnyitni.
Ilyen magas tét mellett mindent meg kell tenned, hogy emlékeztesd az embereket, miért érdemes elolvasniuk az e-mailjeidet. Egy hatékony e-mail preheader versenyelőnyhöz juttat. Kutatások szerint a MailerLite-ról küldött hírlevelek több, mint 90%-ában nem használnak egyéni előfejlécet.
Ez azt jelenti, hogy lehetőséged van kitűnni a tömegből, és megmutatni az olvasóknak, hogy a te e-mailedet érdemes megnyitni.
Milyen hosszú legyen a preheader?
Javasolom, törekedj a 100-140 karakter körüli karakterhatárra. Ha a preheader szöveg túl rövid, az e-mail szövege fogja kiegészíteni az előnézetben, ettől pedig kaotikussá válik. Ezért jobb, ha 100 karakter fölött tartod, hogy ez ne történjen meg.
Ha elolvasol 5 cikket az e-mail előfejlécekről, valószínűleg 5 különböző véleményt kapsz a tökéletes előnézeti szöveg hosszáról. Ennek egyik oka, hogy a karakterhossz az e-mail klienstől (Gmail, Outlook stb.) és az eszköztől (asztali számítógép, mobil, tablet stb.) függ.
Ha rendelkezel olyan adatokkal, amik betekintést engednek abba, hogy a címzettek hol nézik meg leggyakrabban az e-mailjeiket, akkor az előfejléc hosszát úgy állíthatod be, hogy az megfeleljen a feliratkozók többségének.
Ha nem tudod, akkor biztonságosabb, ha feltételezed, hogy olvasóid közül sokan mobileszközöket használnak az e-mailek előnézetére, mielőtt megnyitják azokat. Egyes tanulmányok szerint az e-mailek megnyitásának 70%-a mobileszközön történik.
Ne feledd azt sem, hogy az e-mail tárgysorának hossza sok asztali verzióban meghatározhatja a preheader hosszát. A biztonság kedvéért tartsd a tárgysorokat az ajánlott 40-50 karakter alatt.
💡 Gyors tipp: Küldj egy teszt e-mailt magadnak, és nézd meg az eszközeiden, hogy lásd, hogyan jelenik meg a preheader.
6 jól bevált e-mail preheader módszer, ami növeli a megnyitási arányt
A hatékony e-mail preheader ugyanazokat a legjobb gyakorlatokat követi, mint az e-mail tárgysorok írása, különösen a relevancia, a személyre szabás, valamint a tesztelés és az optimalizálás képessége terén.
Az első lépés az e-mail tartalmának alapos átvizsgálása, hogy feltárjuk a legérdekesebb vagy legfontosabb elemeket. Hogyan tudnád összefoglalni a tartalmadat kevesebb mint 200 karakterben (tárgysor + e-mail előtag)?
A tárgysorodnak és az előnézeti szövegednek pontosan tudnia kell az olvasónak, hogy mire számíthat. De az, hogy csak leíró legyen, nem lesz elég. A tárgysor + előfejléc kombinációjának is meggyőzőnek kell lennie.
Íme 7 módszer a meggyőző előcímek írására.
1. Emeld ki az e-mail értéket kínáló ajánlatát
Minden elküldött e-mailnek kell, hogy legyen célja. Egyes e-mailek különleges ajánlatokat hirdetnek vagy termékeket értékesítenek, míg mások híreket vagy tartalmakat osztanak meg. Mi az érték az olvasó számára?
Használd a preheadert arra, hogy elmondd az e-mail legmeggyőzőbb előnyét. Adj okot az olvasóidnak a megnyitáshoz, kiemelve azt az 1 dolgot, ami az e-mail létrehozására ösztönzött.
Mondd el a feliratkozóknak, hogy mi az előnye számukra, és nagyobb valószínűséggel fognak kattintani.
Az alábbi példában: Iratkozz fel és hitelesítd az e-maileket percek alatt!
2. Adj hozzá egy cselekvésre való felhívást
Ha azt szeretnéd, hogy valaki megnyissa az e-mailedet, néha elég, ha egyszerűen, bátran megkéred. Adj hozzá egy egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA) az előfejléchez, és tudasd az emberekkel, hogy az e-mail megnyitása megéri az idejüket.
Ez azt jelenti, hogy túl kell lépni az olyan általános CTA-n, mint például az “Olvasd el most” vagy a “Tudj meg többet”, és olyan szöveget kell alkotni, ami okot és utasítást is ad nekik.
Az alábbi e-mail például tudatja az olvasókkal, hogy a csatlakozással dupla jutalomban részesülnek.
3. Kösd össze a tárgysorodat és a preheadert
Ahelyett, hogy két teljesen különálló szöveget írnál a tárgysorodhoz és az e-mail előfejlécéhez, hozz létre egy meggyőzőbb történetet a kettő kombinálásával.
Mivel együtt jelennek meg, érdekes módokat találhatsz ki a tárgysor és az előfejléc együttműködésére. Feltehetsz egy kérdést a tárgysorban, amire megadod a választ az előfejlécben, vagy kezdhetsz egy mondatot a tárgysorral, és befejezheted az előfejlécben. Ez a technika nagyon jól működhet.
Nekem nagyon tetszik ez az alábbi példa, ahol a tárgysor egy rejtélyes állítást mutat be, amit az e-mail előfejlécében gyorsan megmagyaráznak.
Tárgysor: azt hitted
Preheader: örökre eltűntem, igaz?
4. Használd e-mail előfejlécet a kíváncsiság felkeltéséhez
A szövegírók szeretik használni a pszichológiai triggereket (kiváltó okokat), hogy cselekvésre ösztönözzék az olvasókat. Az egyik legnépszerűbb megközelítés a FOMO (fear of missing out – a kimaradástól való félelem) használata.
A FOMO használatával felébresztheted a kíváncsiságot, vagy növelheted a sürgősség érzését, de nagyon fontos, hogy az e-mailed teljesítse a preheader szövegben tett ígéretedet. Ha nem így van, akkor fennáll annak a veszélye, hogy clickbait vagy “spamelős” előfejléceket használsz.
Ez a Peet’s Coffee példája a FOMO-t használja, de nem túlzó. Az ajánlatuk releváns az elküldött e-mailhez képest.
Tárgysor: Bemutatjuk a “Csak tagoknak” menüt
Preheader: Ezt máshol nem találod meg
5. Személyre szabhatod az e-mail előfejlécét
Kétségtelen, hogy az e-mailek személyre szabása javítja az elkötelezettséget. Ha az olvasó lát valami ismerőset magáról, például a nevét, városát, születésnapját stb., sokkal nagyobb valószínűséggel nyitja meg az e-mailt.
Ugyanúgy személyre szabhatod az e-mail előfejléceket, ahogyan a tárgysorokat vagy az e-mail szövegét is. Ha még nem alkalmaztál egyéni mezőket az e-mailek személyre szabásához, itt mindent megtudhatsz róluk.
Bár a címzett nevének használata a személyre szabás leggyakoribb módja, a legtöbb ember már elvárja ezt. A személyre szabást egy lépéssel tovább viheted, ha több információt is megadsz a címzettről. Az alábbi e-mail előfejléc példa a címzett nevének és egy olyan konkrét eseménynek a kombinációját használja, amiről a feliratkozó lemaradt.
Tárgysor: felhívhatlak a héten?
Preheader: Szia Jonas- tudom, hogy lemaradtál az App Coaching program regisztrációs határidejéről…
6. Használj emojikat, de ne vidd túlzásba
Tagadhatatlan, hogy az emojik megragadják a tekintetet, és egy kicsit szórakoztatóbbá teszik az olvasást. Ezek a színes grafikák segíthetnek abban is, hogy az e-mailed “felbukkanjon” a zsúfolt postaládában.
Az emberek szeretik az emojikat, de mi a helyzet az üzleti életben? Bár fontos, hogy megfelelő képeket használjunk egy üzleti e-mailben, a tanulmányok szerint az emberek 78%-a egyetért azzal, hogy az emojik használata szimpatikusabbá teszi az embert.
Hogyan adjunk preheader szöveget egy e-mailhez?
A preheader szövegét a drag & drop szerkesztővel tudod hozzáadni vagy szerkeszteni, ha új e-mailt hozol létre, vagy egy jelenlegi e-mailben a szerkesztési módba navigálsz. Ha az e-mailed tetején lévő blokkra kattintasz, könnyedén hozzáadhatod vagy szerkesztheted az előfejléc szövegét – nincs szükség HTML, vagy kódolási ismeretekre.
Arra is van lehetőséged, hogy a preheader szövegét beépítsd a tényleges e-mailbe, vagy úgy is dönthetsz, hogy csak a bejövő levelek előnézeti részén jelenjen meg. A második lehetőség esetén az olvasók látni fogják a preheader szövegét a bejövő üzenetek között, de az nem jelenik meg sehol az e-mail szövegében.
Egy utolsó gondolat az e-mail előfejlécekről
Az e-mail előfejlécek jelenleg egy kihasználatlan eszköz, ami valóban segíthet abban, hogy több leveledet nyissák meg! Ha a legtöbb ember nem használ előfejlécet, akkor neked lehetőséged van arra, hogy kitűnj a postaládák zsúfoltságából.
Használd a tárgysorokat és az előfejléceket arra, hogy több kontextust adj arról, hogy miért érdemes megnyitni az e-mailt.
forrás: mailerlite.com