Gratulálok! Van egy új feliratkozó az e-mail listádon, vagy talán épp most adtál el valamit.

Várj! Nem akarod elveszíteni őket.

De most mi legyen?

Pontosan ezért van szükséged egy üdvözlő sorozatra. Mint a “jó üzletemberek”, akik mindannyian vagyunk, tudjuk, milyen fontos, hogy legyen stratégiánk.

És ez alól az e-mail listád növelése sem kivétel.

Nagyon fontos, hogy nagyszerű első benyomást keltsünk, és mi mással tehetnénk ezt jobban, mint egy jól átgondolt üdvözlő sorozat segítségével?

Egy üdvözlő sorozat létrehozásával erősebb kapcsolatot építhetsz ki a feliratkozóiddal. Még néhányat át is fordíthatsz fizető ügyfelekre – amit tudom, hogy mindannyian szeretnénk!

Szóval ugorjunk bele!

Mi az az üdvözlő sorozat?

Talán most csodálkozol: “Mi a fene az az üdvözlő sorozat, és egyáltalán miért lenne szükségem rá?”

Az üdvözlő sorozat olyan e-mailekből áll, amelyeket automatikusan kiküldünk az új feliratkozóknak, miután feliratkoztak az e-mail listára.

Az e-mail sorozat célja, hogy érdekes és rokonszenves módon mutassa be a közönségednek, hogy ki is vagy valójában. Megtudják, hogy miről szól a vállalkozásod, milyen előnyökkel jár, ha ügyfél vagy feliratkozó leszel, és mit tudsz nekik kínálni, ami értéket fog nyújtani.

Ez növeli az érdeklődést, és tudatni fogja velük, hogy mi különböztet meg téged és vállalkozásodat igazán a többiektől.

Mikor küldd ki őket?

Nagyon fontos, hogy a kezdeti e-mailt azonnal elküldjük. 

Ne akard, hogy a kezdeti e-mailt csak néhány óra múlva vagy esetleg egy nappal később küldd el. Ez inkább arra készteti a feliratkozóit, hogy azt gondolják… “Ki is vagy te pontosan?”

A feliratkozóid akkor lesznek a legelkötelezettebbek, amikor először regisztrálnak, ezért küldd ki azonnal az első e-mailt. Aztán, ha megérkeznek az ezt követő e-mailek, már biztosan tudják, hogy ki vagy és miről szólnak a leveleid.

Ezek a levelek óriási jelentőséggel bírnak. Éreztesd velük, hogy fontosak, építsen ki kapcsolatot, és adjon olyasmit, amihez a feliratkozók kapcsolódni tudnak.

Az üdvözlő sorozat mindezt elérheti!

Hány e-mailt kell tartalmaznia?

Ez tényleg a személyes preferenciáktól és a te vállalkozásodnak a típusától függ, de ideális esetben 3-5 e-mailt kell küldened a sorozatban.

Az egésznek az a lényege, hogy elmesélj egy történetet, adj kapcsolódó tartalmat, majd mutasd be a tagadhatatlanul lenyűgöző ajánlatodat!

Kicsit nehéz 2-3 e-mailből felépíteni az elkötelezettséget. Legtöbben 5 automatizált e-mailből álló sorozatot használnak, a két levél között egy nap szünettel. Ezzel a módszerrel átadják az üzenetüket, de nem bombázzuk a feliratkozóikat.

Gondolj úgy az üdvözlő sorozatodra, mint a bevezetődre. A feliratkozódnak még sokat kell megtudnia rólad, és ehhez időt kell adnod neki… 

Szükséged van arra, hogy a feliratkozód úgy érezze, hogy egy kicsit jobban megismer téged. Vagy talán inspirálja őket a történeted és az út, amit bejártál, ahogy eljutottál oda, ahol ma vagy. Akkor sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy hűséges ügyfelet nyersz.

Milyen típusú tartalmat tartalmazzon:

Amikor üdvözlő sorozatot készítesz, szem előtt kell tartanod egy nagyon fontos dolgot: mit szeretnél, mit tegyen az ügyfél a sorozat végén? Mi a teljes cél?

Mármint tényleg… nem csak úgy szórjuk az e-maileket a semmiért!

Fontos, hogy úgy építsd fel az e-maileket, hogy azok fokozatosan épüljenek fel a végcélhoz. Ne feledd, a célod bármi lehet. Nem kell, hogy eladás legyen. Bármi, ami a legjobban megfelel a vállalkozásodnak.

Gondolj úgy az üdvözlő sorozatodra, mint egy történetre. Szükséged van egy bevezetőre, valamilyen drámai csúcspontra, egy feloldásra, majd egy ajánlatra.

Az üdvözlő sorozatod lehetőséget ad arra, hogy megoszd közönségeddel a kulisszák mögötti betekintést abba, hogy mit tudsz kínálni.

Szóval tessék!

Az üdvözlő sorozatos e-mail úgy tűnhet, hogy egy ilyen e-mailt akár le is söpörhetsz a tervező asztalodról, de hidd el, hihetetlenül értékes, ha időt szánsz arra, hogy egy szilárd sorozatot hozz létre.

Ha egyszer automatizálásra állítottad az e-maileket, már nem is kell aggódnod emiatt. Gyakorlatilag könnyedén átalakíthatsz egy feliratkozót fizető ügyféllé.

Használd ki ezt a marketing eszközt, és nagyon fogsz örülni az eredményeknek.