Egészen különleges érzés, amikor egy kávézóban „törzsvendég” leszel. Személyes kapcsolódást érzel, amikor név szerint köszöntenek és a barista már tudja a kedvenc kávédat.

Úgy tűnik, a személyes kapcsolat a digitális korban elveszett művészeti ág. Amint a vállalkozások elkezdték meghódítani az internetet, az emberek személytelen „felhasználókká” váltak. Szerencsére ez kezd változni.

A vállalkozások elkezdték felismerni, hogy az ügyfelekkel/vásárlókkal fontos egyedi kapcsolatot kialakítani. Az e-mailek személyre szabása pedig segít abban, hogy ezt elérjék. Valójában a fogyasztók 72%-a azt állítja, hogy csak személyre szabott üzenetekkel foglalkozik.

Megmutatom, hogyan adhatsz személyes jelleget az e-mailjeidnek.

Mi a személyre szabott e-mail?

Személyre szabott e-mailekről akkor beszélünk, amikor a marketingesek a feliratkozók adatait, például a nevet, a tartózkodási helyet vagy viselkedést, például a legutóbbi vásárlásokat használják fel, hogy olyan e-mail tartalmat hozzanak létre, amitől a feliratkozók úgy érzik, közvetlenül hozzájuk szól az e-mail.

Ha jól csinálod, az e-mail tartalma sokkal relevánsabbnak fog tűnni, ami a legjobb módja a bizalom elnyerésének és a kapcsolatépítésnek.

Sokféleképpen személyre szabhatod az e-mailjeidet. Jól jöhet egy személyre szabott tárgysor a feliratkozó nevének feltüntetésével, küldhetsz születésnapi e-mailt minden feliratkozó tényleges születésnapján, vagy oszthatsz meg olyan különleges ajánlatokat, amik a feliratkozók lakhelyének közelében történnek.

Nézd meg ezt a hírlevelet Bethany Hamiltontól, egy amerikai profi szörföstől. A tárgysor és a nyitó üzenet személyre szabásával azonnal relevánsabbá és az egyes feliratkozóknak szólóvá teszi az e-mail tartalmát.

Miért fontos az e-mailek személyre szabása?

Ha egy forgalmas utcán lennél, és valaki a nevedet kiáltaná, azonnal megfordulnál, igaz? Mert azonnal felkelti a figyelmedet.

Pontosan ugyanez a helyzet az e-mailekkel. Amikor az emberek a zsúfolt e-mail fiókjaikat nézegetik, a személyre szabott leveled egyből ki fog tűnni a többi e-mail közül.

Ha még mindig nem vagy meggyőződve, akkor itt van néhány statisztika, amire érdemes odafigyelned:

Magasabb a megnyitási arány: Ha valakinek a tényleges nevét használjuk a tárgysorban, az 26%-kal növeli az e-mailek megnyitási arányát.

Több eladás: A fogyasztók 60%-a állítja, hogy a személyre szabott vásárlási élményt követően visszatérő vásárlóvá válik.

Személyreszabott ügyfélélmény: Az ezredfordulósok 70%-át idegesítik az irreleváns marketing e-mailek.

Magasabb aktivitási arány: A személyre szabott e-mailek átkattintási aránya 2,5-szer magasabb, mint az általános e-maileké.

Az ügyfelek/vásárlók arra vágynak, hogy emberként kezeljék őket: az emberek 84% -a egyetért abban, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolnának olyan márkáktól, amelyek emberként kezelik őket, nem pedig számokként (helloooo, magasabb konverziós arány).

Jól gondolod, itt az ideje, hogy személyre szabd az e-mailjeidet. Ha fel szeretnéd hívni feliratkozóid figyelmét, növelnéd a konverziókat vagy az eladásokat – a személyre szabott üzenetek legyenek az új kedvenc stratégiád.

Hogyan írjunk személyre szabott e-maileket?

Meglepő módon a legjobb személyre szabásnak kevés köze van a feliratkozók nevének vagy érdeklődésének ismeretéhez. A márkád és önmagad megértésével kezdődik.
 
A személyre szabás végső célja az erősebb kapcsolat kiépítése a feliratkozóiddal, de az emberek gyakran elfelejtik, hogy a kapcsolatépítés kétoldalú.
 
Nem elég, ha tudod valaki nevét, lakhelyét vagy kedvenc hobbiját. A kapcsolat kialakításához tudniuk kell rólad valamit. Emberként kell találkozniuk veled, nem pedig arctalan vállalkozásként.

Legyen szó akár magánszemélyről, akár nagyvállalatról, számos személyre szabási taktika létezik arra, hogy megmutasd az emberi oldalad a hírleveleidben.

1. Használd a valódi neved és egy fotót magadról
A személyre szabott e-mailnek valódi személytől kell érkeznie. Az e-mailek humanizálásának legjobb módja az, ha a feladó fotóját tartalmazza. Az emberek vizuálisak, egy fotó peidg azonnali kapcsolatot teremt.

2. Személyesség
Próbáld elkerülni az üzleti zsargonokat. Beszélj barátságosan, mintha tényleg beszélgetnél. Az e-mail kiváló platform, hogy megmutasd a márkád személyiségét. A vonzó személyiség vonzza az embereket.

3. Könnyítsd meg a válaszadást
A kétirányú kapcsolat azt jelenti, hogy az emberek közvetlenül válaszolhatnak a feladónak. Győződj meg arról, hogy az e-mail cím tartalmazza a feladó nevét, és állíts be egy folyamatot a gyors válaszadásra. Állíts be egy szórakoztató, figyelemfelkeltő call-to-action (CTA) funkciót is, hogy a feliratkozók mélyebbre áshassanak.

4. Küldj valami vicceset 
Nem minden elküldött e-mailnek kell üzleti témáról szólnia. Próbálj meg belevinni egy kis szórakozást, hogy megmutasd feliratkozóidnak az emberi oldaladat. Kívánj boldog születésnapot, vagy csatolj egy videót valamiről, amiről úgy gondolod,  örülnének neki.

A bizalomra és hűségre épülő feliratkozói kapcsolat azzal kezdődik, hogy megosztod a személyiségedet. Amikor az emberek tudják, hogy egy valódi emberrel beszélgetnek, a dinamika megváltozik, így szívesebben vesznek részt a kommunikációban.

A következő lépés az, hogy személyre szabott elemeket adj az e-mailjeidhez. A MailerLite egyéni mezők funkciója lehetővé teszi, hogy konkrét adatokat illessz be a feliratkozóidról, például a nevüket, a vállalatukat és a lakóhelyüket.

Fontos!
Az előfizetői adatok gyűjtése és feldolgozása során fontos, hogy naprakész légy és betartsd az adatvédelmi törvényeket.

Hogyan kezdhetjük el az e-mailek személyre szabását?

A MailerLite automatikusan összegyűjti a feliratkozási űrlapokról rögzített adatokat, például a neveket és az e-mail címeket. Ezután közvetlenül beillesztheted ezeket az adatokat a leveleidbe, hogy azok személyre szabottak legyenek.

Ahelyett, hogy olyan általános üdvözlettel küldenél e-mailt mint a „Sziasztok!”, egyszerűen beírhatod, hogy „Szia {$name}” és a rendszer minden e-mailt automatikusan kitölt a tényleges személy nevével. (Feltéve, hogy az egyéni mezőkben szerepelnek az feliratkozók nevei). Így a „Szia {$név}” feliratú egyéni mezőt a „Szia Kati” váltja fel.

Mutatok még néhány ötletet az egyéni mezők funkció kihasználására:

1. Tedd egyedivé a tárgy sort
Beillesztheted a címzett nevét a tárgysorba, ami szuper módja annak, hogy az e-mailed kitűnjön egy zsúfolt postafiókban. Miközben az emberek átfutják új e-mailjeiket, a nevük láttán kíváncsivá válnak.

2. Személyre szabhatod a feladót
Ha az e-mail nem egy arctalan cégtől, hanem egy valódi embertől érkezik, az olyan emberi jelleget kölcsönöz, amelyet nehezebb figyelmen kívül hagyni.

3.Az előfejléc szövegének személyre szabása
A „második tárgysornak” is nevezett e-mail előfejlécek nagyon fontosak a mobil készülékek esetében. Az előfejléc szövege több helyet foglal el, mint a tárgysor, így újabb lehetőséget ad a személyre szabásra.

4.Tedd egyedivé az utóiratot
A „ui.”-t az e-mail végén gyakran többen olvassák, mint a tényleges tartalmat, úgyhogy válassz valami jó szöveget.  Hozzáadhatsz még egy személyes adatot, például a cégük nevét vagy a városukat.

5. Személyre szabhatod, hogy ki kapja meg az e-mailt
A csoportok lehetővé teszik, hogy speciális címkéket adj a feliratkozóidhoz, és csoportosítsd őket viselkedésük vagy érdeklődésük alapján. Például, ha egészségügyi és wellness oldalt működtetsz, akkor csoportosíthatod feliratkozóidat azok alapján, akik jobban érdeklődnek a jóga iránt, és akik jobban szeretik a kardiót. A feliratkozók kezelésével és szegmentálásával a hírlevelek sokkal célzottabbak és személyesebbek lesznek.

7. A tartalom személyre szabása
A dinamikus e-mail tartalmi blokkok a MailerLite-ban lehetővé teszik a hírlevél egyes részeinek megjelenítését / elrejtését, az feliratkozók demográfiájától függően. Ez olyan, mintha titkos üzenetet küldenénk azoknak az embereknek, akiknek szüksége van az információra.

8. A kézbesítési idő személyre szabása
A MailerLite segítségével időzónánként kézbesítheted az e-maileket, hogy senki ne ébredjen fel hajnali 3:00-kor az e-mailedre.

Bár a valódi nevek vagy más típusú információk hozzáadása a szöveghez hatékony lehet, visszafelé is elsülhet, ha nincs meg a megfelelő információd. Rendszeresen ellenőrizd a listákat, hogy megbizonyosodj az adatok helyességéről.

Hidd el, nem szeretnéd, hogy így köszöntsd a feliratkozódat: „Szia jojoxyz”.

 

A személyre szabott e-mail tartalom: célzott e-mail tartalom!

A személyes adatok beillesztése az e-mailekbe nagyon jó funkció, de csak akkor hatékony, ha a tartalom releváns az adott személy számára.

Egy e-mail akkor válik igazán személyessé, ha meg tudja szólítani a feliratkozót.

Az Amazon a személyre szabott e-mailek úttörője, mert a vásárlási előzményeket felhasználva egyedi és releváns tartalmakat készít.

 

Az Amazon egy erős vállalat, kifinomult személyre szabási műveletekkel. Jó hír, hogy a MailerLite használatával te is hasonló képességekkel rendelkezhetsz.

Eddig az automatizálással és a lista szegmentálásával foglalkoztunk. Ezek azok az építőelemek, amik segítenek relevánsabb tartalmakat létrehozni.

Minél többet szegmentálsz, annál inkább el tudod juttatni a megfelelő tartalmat a megfelelő emberekhez.

Tegyük fel, hogy beállítasz egy automatizálási triggert egy adott termékre a weboldaladon. Beállíthatod a MailerLite-on (egy e-kereskedelmi integráció segítségével), hogy küldjön az adott személynek egy célzott e-mailt, amiben megtalálható a termék és hasonló termékek is.

Ezekkel az eszközökkel törekedhetsz az e-mail személyre szabására

Azt már tudod, hogy miért érdemes személyre szabott e-maileket küldeni, sőt néhányat meg is tanultál a legjobb e-mail stratégiák közül. Most pedig nézzük meg, hogyan gyűjthetsz adatokat ügyfeleidtől és feliratkozóidtól.

1. Automatizáld a célzott e-maileket e-mail triggerekkel
Küldj automatikusan célzott, személyre szabott e-maileket az e-mail triggerek használatával, hogy a feliratkozókat viselkedésük alapján célozd meg.

Ha például egy feliratkozó egy linket követve elolvas egy nyári cipőkről szóló blogbejegyzést, akkor küldhetsz neki személyre szabott, cipőkre összpontosító e-mailt.

2. Fokozd az e-mail személyre szabását integrációkkal
Azok a vállalatok, amik különböző eszközökön gyűjtik az ügyféladatokat, felhasználhatják azokat arra, hogy új módokat találjanak a marketing személyre szabására.

Hagyományosan az e-mail marketingesek úgy gyűjtötték az adatokat, hogy sok kérdést tettek fel egy feliratkozási űrlapon.

Az emberek ma már nem töltenek ki hosszú űrlapokat.

Ha túl sok információt kérdezel, a legtöbb ember soha nem fogja kitölteni az űrlapot. Sokkal fontosabb, hogy először megszerezzük a feliratkozót és csak később aggódjunk a további adatok gyűjtése miatt. Itt jöhetnek jól az integrációk.

Ha egy ügyfél kapcsolatba lép veled, nagy az esélye annak, hogy már rendelkezel róla információkkal egy másik rendszerben, például egy CRM-rendszerben, ügyfélszolgálati szoftverben vagy e-kereskedelmi platformon.

Ha az e-maileket integrálod ezekkel az eszközökkel, összevetheted a feliratkozókkal és komolyabb profilokat hozhatsz létre. Ezek az adatpontok lehetővé teszik, hogy célzottabban szegmentálj és szabd személyre az üzeneteid.

3. Kérj a feliratkozóidtól több információt a feliratkozási űrlapokon
Az űrlapok a digitális marketing eszköztárának kulcsfontosságú részét képezik. Amikor az emberek feliratkoznak, az a legjobb lehetőséged arra, hogy összegyűjtsd az összes szükséges információt.

Már egy-két plusz mező hozzáadásával is extra betekintést nyerhetsz abba, hogy kik a feliratkozóid és mi az, ami rezonál velük, hogy személyre szabottabb ügyfélélményt teremts a hírleveleiden keresztül.

A jól bevált mezők a név és az e-mail cím, de itt van néhány további ötlet, amiket beilleszthetsz:

-Születési dátum: Így automatikusan küldhetsz születésnapi e-mailt, vagy személyre szabott hírleveleket az életkori demográfiától függően.
-Ország: Így a tartózkodási helyüknek és pénznemüknek megfelelő ajánlatokat adhatsz nekik.
-Érdeklődési körök: A feliratkozók bejelölhetik a jelölőnégyzeteket, és így eldönthetik, milyen típusú tartalmakat szeretnének kapni.

Nagyon fontos, hogy ne vigyük túlzásba. Ha az űrlap túl hosszú, az emberek nem fogják kitölteni. Általános szabály, hogy 3-4 mezőnél több ne legyen, ezért bölcsen válaszd meg a kategóriákat!

4. Analitikai eszközök használata
Tudtad, hogy az olyan eszközök, mint a Google Analytics, segíthetnek a weboldal viselkedés- elemzésében? Ez nem arra való, hogy kémkedj a célközönséged után – csupán arról van szó, hogy megismerd őket, hogy a velük való kapcsolatodat jó úton tudd elindítani.

Íme néhány módszer, amivel az analitika segíthet személyre szabott e-mailek létrehozásában:

-Kosárelhagyó e-mailek: Talán a feliratkozóid elfelejtettek kijelentkezni és egy gyengéd emlékeztető lehet az utolsó ösztönző a konverzióra.
-Termékajánlások: Megoszthatsz olyan termékeket az e-mailben, amik megfelelnek a feliratkozóid érdeklődési körének.
-Speciális kedvezmények: Kínálj speciális ajánlatot azokra a termékekre/szolgáltatásokra, amikre a feliratkozóid a legtöbbször kattintanak.


Ahelyett, hogy általános, sütire szabott marketing e-maileket kapnának, a feliratkozóid örömmel fogadják majd az olyan e-mail tartalmakat, amik specifikusak és személyesek.

Példák személyre szabott e-mailekre

Itt az inspiráció ideje! Ahogy ez a 4 példa is mutatja, többféleképpen is személyre szabhatod az e-maileket.

1. A Spotify évértékelője
A kézenfekvő választás az lenne, hogy az előfizető nevét írod be a tárgysorba, de a Spotify ennél egy lépéssel tovább ment ebben a személyre szabott e-mailben. Beletúrtak az ügyfeleik adataiba, és év végi áttekintést adtak mindenkinek a zenehallgatási előzményeiről. Digitális marketing a javából!

2. Az Uber Eats aktivitásra ösztönző e-mailje
Ebben a személyre szabott e-mailben az Uber Eats szegmentálta a feliratkozóit és azokat célozta meg, akik egy ideje nem vásároltak – „Hiányoztál nekünk, Erin!”. A tartalom releváns azok számára, akik korábban már használták a szolgáltatásukat, de már nem használják olyan gyakran, illetve ösztönzi őket az újabb vásárlásra.

3. A Grammarly heti betekintést nyújt
A Grammarly heti mérőszámokkal látja el a felhasználókat, amik betekintést nyújtanak az írásaikba. Ez olyan praktikus statisztikákat tartalmaz, mint például a leggyakoribb hibák, így segítenek a felhasználóknak az írásuk igazításában, hogy könnyebben elérhessék céljaikat.

4. A Google 2021-es idővonal frissítése
Ha az emberek bekapcsolják a helymeghatározási előzményeiket, a Google évente küld egy hírlevelet, ami megmutatja, hogy milyen helyeken jártak és hol töltötték a legtöbb időt. Izgalmas módja annak, hogy az emberek visszatekintsenek arra, milyen messzire jutottak (szó szerint)!

Mindent összevetve a feliratkozóid is emberek – akárcsak te! A személyre szabási technikákkal, például azzal, hogy megmutatod a személyiségedet és olyan e-mail tartalmakat küldesz, amiket a feliratkozók szívesen olvasnak, hasznos interakciót alakíthatsz ki velük, és megmutathatod, mennyire törődsz velük. (Ráadásul a személyre szabott e-mailek magasabb konverziót eredményeznek, ami egy szép bónusz!)

forrás: mailerlite.com