
Egészen különleges érzés, amikor egy kávézóban „törzsvendég” leszel. Személyes kapcsolódást érzel, amikor név szerint köszöntenek és a barista már tudja a kedvenc kávédat.
Úgy tűnik, a személyes kapcsolat a digitális korban elveszett művészeti ág. Amint a vállalkozások elkezdték meghódítani az internetet, az emberek személytelen „felhasználókká” váltak. Szerencsére ez kezd változni.
A vállalkozások elkezdték felismerni, hogy az ügyfelekkel/vásárlókkal fontos egyedi kapcsolatot kialakítani. Az e-mailek személyre szabása pedig segít abban, hogy ezt elérjék. Valójában a fogyasztók 72%-a azt állítja, hogy csak személyre szabott üzenetekkel foglalkozik.
Megmutatom, hogyan adhatsz személyes jelleget az e-mailjeidnek.
Mi a személyre szabott e-mail?
Személyre szabott e-mailekről akkor beszélünk, amikor a marketingesek a feliratkozók adatait, például a nevet, a tartózkodási helyet vagy viselkedést, például a legutóbbi vásárlásokat használják fel, hogy olyan e-mail tartalmat hozzanak létre, amitől a feliratkozók úgy érzik, közvetlenül hozzájuk szól az e-mail.
Ha jól csinálod, az e-mail tartalma sokkal relevánsabbnak fog tűnni, ami a legjobb módja a bizalom elnyerésének és a kapcsolatépítésnek.
Sokféleképpen személyre szabhatod az e-mailjeidet. Jól jöhet egy személyre szabott tárgysor a feliratkozó nevének feltüntetésével, küldhetsz születésnapi e-mailt minden feliratkozó tényleges születésnapján, vagy oszthatsz meg olyan különleges ajánlatokat, amik a feliratkozók lakhelyének közelében történnek.
Nézd meg ezt a hírlevelet Bethany Hamiltontól, egy amerikai profi szörföstől. A tárgysor és a nyitó üzenet személyre szabásával azonnal relevánsabbá és az egyes feliratkozóknak szólóvá teszi az e-mail tartalmát.

Miért fontos az e-mailek személyre szabása?
Ha egy forgalmas utcán lennél, és valaki a nevedet kiáltaná, azonnal megfordulnál, igaz? Mert azonnal felkelti a figyelmedet.
Pontosan ugyanez a helyzet az e-mailekkel. Amikor az emberek a zsúfolt e-mail fiókjaikat nézegetik, a személyre szabott leveled egyből ki fog tűnni a többi e-mail közül.
Ha még mindig nem vagy meggyőződve, akkor itt van néhány statisztika, amire érdemes odafigyelned:
Magasabb a megnyitási arány: Ha valakinek a tényleges nevét használjuk a tárgysorban, az 26%-kal növeli az e-mailek megnyitási arányát.
Több eladás: A fogyasztók 60%-a állítja, hogy a személyre szabott vásárlási élményt követően visszatérő vásárlóvá válik.
Személyreszabott ügyfélélmény: Az ezredfordulósok 70%-át idegesítik az irreleváns marketing e-mailek.
Magasabb aktivitási arány: A személyre szabott e-mailek átkattintási aránya 2,5-szer magasabb, mint az általános e-maileké.
Az ügyfelek/vásárlók arra vágynak, hogy emberként kezeljék őket: az emberek 84% -a egyetért abban, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolnának olyan márkáktól, amelyek emberként kezelik őket, nem pedig számokként (helloooo, magasabb konverziós arány).
Jól gondolod, itt az ideje, hogy személyre szabd az e-mailjeidet. Ha fel szeretnéd hívni feliratkozóid figyelmét, növelnéd a konverziókat vagy az eladásokat – a személyre szabott üzenetek legyenek az új kedvenc stratégiád.
Hogyan írjunk személyre szabott e-maileket?

Legyen szó akár magánszemélyről, akár nagyvállalatról, számos személyre szabási taktika létezik arra, hogy megmutasd az emberi oldalad a hírleveleidben.
1. Használd a valódi neved és egy fotót magadról
A személyre szabott e-mailnek valódi személytől kell érkeznie. Az e-mailek humanizálásának legjobb módja az, ha a feladó fotóját tartalmazza. Az emberek vizuálisak, egy fotó peidg azonnali kapcsolatot teremt.
2. Személyesség
Próbáld elkerülni az üzleti zsargonokat. Beszélj barátságosan, mintha tényleg beszélgetnél. Az e-mail kiváló platform, hogy megmutasd a márkád személyiségét. A vonzó személyiség vonzza az embereket.
3. Könnyítsd meg a válaszadást
A kétirányú kapcsolat azt jelenti, hogy az emberek közvetlenül válaszolhatnak a feladónak. Győződj meg arról, hogy az e-mail cím tartalmazza a feladó nevét, és állíts be egy folyamatot a gyors válaszadásra. Állíts be egy szórakoztató, figyelemfelkeltő call-to-action (CTA) funkciót is, hogy a feliratkozók mélyebbre áshassanak.
4. Küldj valami vicceset
Nem minden elküldött e-mailnek kell üzleti témáról szólnia. Próbálj meg belevinni egy kis szórakozást, hogy megmutasd feliratkozóidnak az emberi oldaladat. Kívánj boldog születésnapot, vagy csatolj egy videót valamiről, amiről úgy gondolod, örülnének neki.

A bizalomra és hűségre épülő feliratkozói kapcsolat azzal kezdődik, hogy megosztod a személyiségedet. Amikor az emberek tudják, hogy egy valódi emberrel beszélgetnek, a dinamika megváltozik, így szívesebben vesznek részt a kommunikációban.
A következő lépés az, hogy személyre szabott elemeket adj az e-mailjeidhez. A MailerLite egyéni mezők funkciója lehetővé teszi, hogy konkrét adatokat illessz be a feliratkozóidról, például a nevüket, a vállalatukat és a lakóhelyüket.
Fontos!
Az előfizetői adatok gyűjtése és feldolgozása során fontos, hogy naprakész légy és betartsd az adatvédelmi törvényeket.
Hogyan kezdhetjük el az e-mailek személyre szabását?
A MailerLite automatikusan összegyűjti a feliratkozási űrlapokról rögzített adatokat, például a neveket és az e-mail címeket. Ezután közvetlenül beillesztheted ezeket az adatokat a leveleidbe, hogy azok személyre szabottak legyenek.
Ahelyett, hogy olyan általános üdvözlettel küldenél e-mailt mint a „Sziasztok!”, egyszerűen beírhatod, hogy „Szia {$name}” és a rendszer minden e-mailt automatikusan kitölt a tényleges személy nevével. (Feltéve, hogy az egyéni mezőkben szerepelnek az feliratkozók nevei). Így a „Szia {$név}” feliratú egyéni mezőt a „Szia Kati” váltja fel.

Mutatok még néhány ötletet az egyéni mezők funkció kihasználására:
1. Tedd egyedivé a tárgy sort
Beillesztheted a címzett nevét a tárgysorba, ami szuper módja annak, hogy az e-mailed kitűnjön egy zsúfolt postafiókban. Miközben az emberek átfutják új e-mailjeiket, a nevük láttán kíváncsivá válnak.
2. Személyre szabhatod a feladót
Ha az e-mail nem egy arctalan cégtől, hanem egy valódi embertől érkezik, az olyan emberi jelleget kölcsönöz, amelyet nehezebb figyelmen kívül hagyni.
3.Az előfejléc szövegének személyre szabása
A „második tárgysornak” is nevezett e-mail előfejlécek nagyon fontosak a mobil készülékek esetében. Az előfejléc szövege több helyet foglal el, mint a tárgysor, így újabb lehetőséget ad a személyre szabásra.
4.Tedd egyedivé az utóiratot
A „ui.”-t az e-mail végén gyakran többen olvassák, mint a tényleges tartalmat, úgyhogy válassz valami jó szöveget. Hozzáadhatsz még egy személyes adatot, például a cégük nevét vagy a városukat.
5. Személyre szabhatod, hogy ki kapja meg az e-mailt
A csoportok lehetővé teszik, hogy speciális címkéket adj a feliratkozóidhoz, és csoportosítsd őket viselkedésük vagy érdeklődésük alapján. Például, ha egészségügyi és wellness oldalt működtetsz, akkor csoportosíthatod feliratkozóidat azok alapján, akik jobban érdeklődnek a jóga iránt, és akik jobban szeretik a kardiót. A feliratkozók kezelésével és szegmentálásával a hírlevelek sokkal célzottabbak és személyesebbek lesznek.
7. A tartalom személyre szabása
A dinamikus e-mail tartalmi blokkok a MailerLite-ban lehetővé teszik a hírlevél egyes részeinek megjelenítését / elrejtését, az feliratkozók demográfiájától függően. Ez olyan, mintha titkos üzenetet küldenénk azoknak az embereknek, akiknek szüksége van az információra.
8. A kézbesítési idő személyre szabása
A MailerLite segítségével időzónánként kézbesítheted az e-maileket, hogy senki ne ébredjen fel hajnali 3:00-kor az e-mailedre.
Bár a valódi nevek vagy más típusú információk hozzáadása a szöveghez hatékony lehet, visszafelé is elsülhet, ha nincs meg a megfelelő információd. Rendszeresen ellenőrizd a listákat, hogy megbizonyosodj az adatok helyességéről.
Hidd el, nem szeretnéd, hogy így köszöntsd a feliratkozódat: „Szia jojoxyz”.
A személyre szabott e-mail tartalom: célzott e-mail tartalom!
A személyes adatok beillesztése az e-mailekbe nagyon jó funkció, de csak akkor hatékony, ha a tartalom releváns az adott személy számára.
Egy e-mail akkor válik igazán személyessé, ha meg tudja szólítani a feliratkozót.
Az Amazon a személyre szabott e-mailek úttörője, mert a vásárlási előzményeket felhasználva egyedi és releváns tartalmakat készít.

Az Amazon egy erős vállalat, kifinomult személyre szabási műveletekkel. Jó hír, hogy a MailerLite használatával te is hasonló képességekkel rendelkezhetsz.
Eddig az automatizálással és a lista szegmentálásával foglalkoztunk. Ezek azok az építőelemek, amik segítenek relevánsabb tartalmakat létrehozni.
Minél többet szegmentálsz, annál inkább el tudod juttatni a megfelelő tartalmat a megfelelő emberekhez.
Tegyük fel, hogy beállítasz egy automatizálási triggert egy adott termékre a weboldaladon. Beállíthatod a MailerLite-on (egy e-kereskedelmi integráció segítségével), hogy küldjön az adott személynek egy célzott e-mailt, amiben megtalálható a termék és hasonló termékek is.
Ezekkel az eszközökkel törekedhetsz az e-mail személyre szabására
Azt már tudod, hogy miért érdemes személyre szabott e-maileket küldeni, sőt néhányat meg is tanultál a legjobb e-mail stratégiák közül. Most pedig nézzük meg, hogyan gyűjthetsz adatokat ügyfeleidtől és feliratkozóidtól.
1. Automatizáld a célzott e-maileket e-mail triggerekkel
Küldj automatikusan célzott, személyre szabott e-maileket az e-mail triggerek használatával, hogy a feliratkozókat viselkedésük alapján célozd meg.
Ha például egy feliratkozó egy linket követve elolvas egy nyári cipőkről szóló blogbejegyzést, akkor küldhetsz neki személyre szabott, cipőkre összpontosító e-mailt.

2. Fokozd az e-mail személyre szabását integrációkkal
Azok a vállalatok, amik különböző eszközökön gyűjtik az ügyféladatokat, felhasználhatják azokat arra, hogy új módokat találjanak a marketing személyre szabására.
Hagyományosan az e-mail marketingesek úgy gyűjtötték az adatokat, hogy sok kérdést tettek fel egy feliratkozási űrlapon.
Az emberek ma már nem töltenek ki hosszú űrlapokat.
Ha túl sok információt kérdezel, a legtöbb ember soha nem fogja kitölteni az űrlapot. Sokkal fontosabb, hogy először megszerezzük a feliratkozót és csak később aggódjunk a további adatok gyűjtése miatt. Itt jöhetnek jól az integrációk.

Ha egy ügyfél kapcsolatba lép veled, nagy az esélye annak, hogy már rendelkezel róla információkkal egy másik rendszerben, például egy CRM-rendszerben, ügyfélszolgálati szoftverben vagy e-kereskedelmi platformon.
Ha az e-maileket integrálod ezekkel az eszközökkel, összevetheted a feliratkozókkal és komolyabb profilokat hozhatsz létre. Ezek az adatpontok lehetővé teszik, hogy célzottabban szegmentálj és szabd személyre az üzeneteid.
3. Kérj a feliratkozóidtól több információt a feliratkozási űrlapokon
Az űrlapok a digitális marketing eszköztárának kulcsfontosságú részét képezik. Amikor az emberek feliratkoznak, az a legjobb lehetőséged arra, hogy összegyűjtsd az összes szükséges információt.
Már egy-két plusz mező hozzáadásával is extra betekintést nyerhetsz abba, hogy kik a feliratkozóid és mi az, ami rezonál velük, hogy személyre szabottabb ügyfélélményt teremts a hírleveleiden keresztül.
A jól bevált mezők a név és az e-mail cím, de itt van néhány további ötlet, amiket beilleszthetsz:
-Születési dátum: Így automatikusan küldhetsz születésnapi e-mailt, vagy személyre szabott hírleveleket az életkori demográfiától függően.
-Ország: Így a tartózkodási helyüknek és pénznemüknek megfelelő ajánlatokat adhatsz nekik.
-Érdeklődési körök: A feliratkozók bejelölhetik a jelölőnégyzeteket, és így eldönthetik, milyen típusú tartalmakat szeretnének kapni.

Nagyon fontos, hogy ne vigyük túlzásba. Ha az űrlap túl hosszú, az emberek nem fogják kitölteni. Általános szabály, hogy 3-4 mezőnél több ne legyen, ezért bölcsen válaszd meg a kategóriákat!
4. Analitikai eszközök használata
Tudtad, hogy az olyan eszközök, mint a Google Analytics, segíthetnek a weboldal viselkedés- elemzésében? Ez nem arra való, hogy kémkedj a célközönséged után – csupán arról van szó, hogy megismerd őket, hogy a velük való kapcsolatodat jó úton tudd elindítani.
Íme néhány módszer, amivel az analitika segíthet személyre szabott e-mailek létrehozásában:
-Kosárelhagyó e-mailek: Talán a feliratkozóid elfelejtettek kijelentkezni és egy gyengéd emlékeztető lehet az utolsó ösztönző a konverzióra.
-Termékajánlások: Megoszthatsz olyan termékeket az e-mailben, amik megfelelnek a feliratkozóid érdeklődési körének.
-Speciális kedvezmények: Kínálj speciális ajánlatot azokra a termékekre/szolgáltatásokra, amikre a feliratkozóid a legtöbbször kattintanak.
Ahelyett, hogy általános, sütire szabott marketing e-maileket kapnának, a feliratkozóid örömmel fogadják majd az olyan e-mail tartalmakat, amik specifikusak és személyesek.
Példák személyre szabott e-mailekre
Itt az inspiráció ideje! Ahogy ez a 4 példa is mutatja, többféleképpen is személyre szabhatod az e-maileket.
1. A Spotify évértékelője
A kézenfekvő választás az lenne, hogy az előfizető nevét írod be a tárgysorba, de a Spotify ennél egy lépéssel tovább ment ebben a személyre szabott e-mailben. Beletúrtak az ügyfeleik adataiba, és év végi áttekintést adtak mindenkinek a zenehallgatási előzményeiről. Digitális marketing a javából!

2. Az Uber Eats aktivitásra ösztönző e-mailje
Ebben a személyre szabott e-mailben az Uber Eats szegmentálta a feliratkozóit és azokat célozta meg, akik egy ideje nem vásároltak – „Hiányoztál nekünk, Erin!”. A tartalom releváns azok számára, akik korábban már használták a szolgáltatásukat, de már nem használják olyan gyakran, illetve ösztönzi őket az újabb vásárlásra.

3. A Grammarly heti betekintést nyújt
A Grammarly heti mérőszámokkal látja el a felhasználókat, amik betekintést nyújtanak az írásaikba. Ez olyan praktikus statisztikákat tartalmaz, mint például a leggyakoribb hibák, így segítenek a felhasználóknak az írásuk igazításában, hogy könnyebben elérhessék céljaikat.

4. A Google 2021-es idővonal frissítése
Ha az emberek bekapcsolják a helymeghatározási előzményeiket, a Google évente küld egy hírlevelet, ami megmutatja, hogy milyen helyeken jártak és hol töltötték a legtöbb időt. Izgalmas módja annak, hogy az emberek visszatekintsenek arra, milyen messzire jutottak (szó szerint)!

Mindent összevetve a feliratkozóid is emberek – akárcsak te! A személyre szabási technikákkal, például azzal, hogy megmutatod a személyiségedet és olyan e-mail tartalmakat küldesz, amiket a feliratkozók szívesen olvasnak, hasznos interakciót alakíthatsz ki velük, és megmutathatod, mennyire törődsz velük. (Ráadásul a személyre szabott e-mailek magasabb konverziót eredményeznek, ami egy szép bónusz!)
forrás: mailerlite.com
2 hozzászólás on Az e-mailek személyre szabása